marius_m535_90 Skrevet April 1, 2011 Share Skrevet April 1, 2011 bilen lugger bare i 2 gir og vil nesten ikke fram:S har 2 giret ryki da? kassa går i nødmodus i 3 gir og fungerer alle andre gir funker:S prøvd ny olje uten lykke tenker nå kanskje det er like greit og bygge om til manuel, har alt uten om girkasse. pedal sett clutch pumpe mellom aksling fra 525? hva tror dere? marius østby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Kan være at noen lameller er nedslitt. Men og si noe sikkert hva som er feil vil bli bare gjettning. Framlegg problemet for et firma som er flinke på automatkasser. Er desverre ikke alle bilverksteder som er like dyktige på automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 vet går ikke fram i heletatt på 2 giret i dag ruser opp motor til 3000 og pang sier det og bakhjula rikker seg lit.:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Har automatkasse liggende jeg, med kjøler og olje på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treige Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Hvilken type automatkasse er det? "5hp-18"... har et lignende problem på min egen. men funker ikke i revers når ikke er flatt... gjerne PM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Hei Vil si at det er en to dagers jobb hvis du ikke har gjort det før, med ombygging av pedalsett, Clutchpumpe og rør, girstang, parkomkobling av el, strekking av ny revers ledning, ombygg av motor med bytte av svinghjul, startkrans, clutch og framre del av mellomakselen+ og montering av lager+++. Jeg ville ikke ha gjort dette var jeg deg, men men. Er kassa til Kje ok går du for den?! Holder du til på østlandet vet jeg om tre steder hvor du kan få fikset kassen din. Jeg har min 525iat inn til rep nå og den er ferdig i morgen håper jeg. BLIR CA 12 LAPPER. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 takker har bygd om for lenge siden jeg. og det blei manuel. 2,8 blei litt mye for 2,5 kassa så nå er det m3 3,2 6 trinns:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Riktig bra valg det Marius Sikkert også økonomisk iom at du sikkert får turtallet ned en del ved bruk av 5 og 6? Hvis kassen du hadde ikke tålte 2,8 må du vel ha tunet den litt Hva slags bakaksel/dif bruker du? Hvilken farge er det på bilen? Sett både hvit E34 og sort og rød nå som har vært meget pene Ser også en matt sort M5 i området også som ser velholdt ut Jeg har silbergrau touring Desverre grått velour interiør i min og litt begynnende rust under i skjøter og under skjørtene i selve kanalkanten Var under i går og sprayet den med no rusthindrende, men må seriøst ta tak i det før vinteren Hadde vært gromt med M5touring ombygg, men har ikke plass å stå å gjøre ombygget og dessuten for mange biler/prosjekter Sugen på å selge til en entusiast som tar vare på den Skal bytte eksos hele veien i løpet av uka og setter den så inn på verksted for å bytte alt av rør under på bilen Så blir det EU Automaten min ble bygget om på Fetsund av Tran Super jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 orginal sperre husker ikke utvekslingen helt, 3l dyser pluss high flow innsug med alpina innsug, chip og alpina manifoil eksos og resten med det beste simoms eksos:) lat sinnsykt bra folk trodde det var kompressor men var bare stroka hehe. var bare en i norge med dette utstyret jeg hadde:) hadde alt utstyr pluss alt ekstra utstyr. hadde 228 hk på hjula i hidralik benk:P husker ikke NM ble veldig fornøyd jeg men desverre har jeg bytta den bort i en 2003 320d så bytte var vel ikke domt, kan legge inn en video fra 0-200 kmh:) det gikk på ca 22 sec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 husker ikke hehe men den var blå fjordbleu et eller annet. hvor er du fra? pedro med 6 trinn kasse la den på 1500 i 130 om jeg ikke husker feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 med 6 trinn kasse la den på 1500 i 130 om jeg ikke husker feil:) Heftig utveksling og bra moment og 228 HK! Alpina deler blir aldri feil på en BMW skjønt glansen fra Alpina har vel fadet litt de 30 siste årene?? Driver å koser med en B3 3,2 som ligger i deler hjemme nå. Blir vel litt dødt med 320D da vel? Godt bil bytte uansett. Må vel desverre nå innse at dagene for E32 E34 E36 er talte og at 20 30 år gamle biler ikke duger som hverdagbil mer Med den forrige E34en min, 89 525i, var det en syklus som kan beskrives slik, mekke mekke mekke mekke - kjøre på jobb, mekke mekke mekke mekke - kjøre på jobb. Handle hos Koed, vente på deler, kjøre buss og tog, vente, mekke mekke mekke mekke. Vil ikke tilbake dit mer og ser nok for meg en brukt http://www.bilnorge.no/upload/5T_Prisliste. pdfMT11 523i Bensin Manuell Rekke 6 2.996lt 204HK 270NM 1.715KG eg.vekt 0,79L/mil Toppfart 231Km/t PRIS UTEN UTSTYR: 623.100 som er X1/1,4 min årslønn Pussig at en 3,0 blir hetende 323 foresten. Ikke plass til en 530 R6 med moderate krefter? Treer touring fra 328500 er også interessant. For lommeboken Asker jeg da, 15 min fra Røyken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 ja du sier noe der. syns alpina eldre modeller er bedre en de som er nå kunne jo gjort det samme som når 535 e12 kom men så kom det en grøsser av en bil med over 300hk som ble døpt b7s,. ja er litt dødt ja er jo chipa så drar bra til og være 2,0 diesel da:P men 528 er den mest trofaste jeg har hatt mer kjøre komfort kan man ikke få i e34 hehe var så lat mans bil at det var elektrist ratt pluss vibrende funskjoner i sete var på stenshagen og snakka med noen der om og se på bilen dem anslo bilen til hele 1,2 mil i 1995 på tanke på utstyrs nivå. sykt i 98 da bilen kom til norge han jeg kjøpte den ga 845 tusen som er en vanvittig sum.!!! åssen alpina har du korroseri? kjenner en fra sylling som jeg er misunelig på e12 b7s turbo driver han og pusser opp:( den skulle jeg hatt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 Ja, Mye en skulle ha hatt, 635 feks? Skal jeg ha gammel bil igjen må jeg flytte til ett hus med garsje. Helst en stooor en. B3 en min er fra 98. Er vel det meste i den annet enn skinn og lekkluke/takluke. Synes Alpina har tapt seg ikke bare på banen(vant vel ett par runder på Nürburgring i fjor sommer/høst med en(to) hvasse Alpina D3er). Men. Ustyrtelig dårlig service fra Herr Ing. Christopher Kratzer for mitt vedkommende i alle fall. De henviser til Autozentrum, som har NULL peil, og Alpina er totalt manglende behjelpelig med den minste ting! Prisene tilhører HINSIDIGE Bar og Grill. Kvaliteten er jo heller ikke til å skryte av på alt. Sist men ikke minst er ventetiden laaaaang. Ihvertfall når man må vente på at fabrikken skal lage noen ting først når ordrene er blitt mange nok. Idiotisk at man ikke kan få tak i felger feks. Luftfilter belg Koed E36 316 - 318 ca kr: 250, 320 ca 350 og M3 lå på 480kr. sist jeg skulle ha en. MEN ALPINA SKAL HA 1380kr for belgen. For luftfilterkassen kunne jeg lett vært to uker i Bulgaria Hadde jeg hatt råd(og ikke hatt 5 6 7 biler hele tiden ) skulle jeg hatt en EKTE Mbil. 03 - 05 M3 eller en M5 fra 03 eller nyere. Men, grommere bil enn AMG S55 fra 01 har jeg aldri kjørt/eid eller sittet på med. Den grusa ihvertfall en M5 over storebelt en gang i 04. Da var den fire år og fortsatt som ett lokomotiv på skinner i 260+. Lyden, responsen, utstyret og kvalitetsfølelsen var og er gedigen. Solgt som påbegynnende rusthaug i 05. Da var det rust i panser, skjermer dører bakluke og hjulbuene bak, men det er jo Mercekvaliteten det. Første(og andre eier bruktbilselger) eier tapte en toroms leilighet på Borgen på litt over tre år. Men som forrige eier sa: HVEM FAEN VIL BO I TO ROMS PÅ BORGEN? Tapene på slike biler er jo kjempestore. Nabos tidligere 535d E61 med alt i 2005, 1,2 mill. solgt for 300 i innbytte på Bertil og Stein på Rud. Det er verditapet sitt det!! Jeg har E34 jeg. Noen som byr 40,000?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet August 15, 2011 Forfatter Share Skrevet August 15, 2011 hehe du sier noe om merc det feit bil det:) pris forskjell er det når det står alpina:P hehe åssen e34 har du? stand og rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå