mujaffas Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Hei , har plugget innsuget og satt på egrbypass på min 320d facelift. Fikk fortalt av noen som driver med tuning og den slags at bmw diesel motorer ikke er særlig egnet for ombygging som dette. Motorstyringen reduserer effekten for å ikke slippe ut for mye avgasser. Er det noen som har erfaringer rundt dette? Må si jeg ikke har merka noen edring i det hele tatt bortsett fra at jeg har et innsug som forblir rent og motoren trekker "ren luft" Kan man endre softwaren på motorstyringen for å unngå dette? Er det noen som har fjernet catalysatoren på sine 320d motorer her? Noe å hente på dette? Mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 3, 2011 Share Skrevet April 3, 2011 Det stemmer vel ikke at den justerer seg selv mht avgasser. Sålenge du ikke får CEL lampen så skal det være OK, mener jeg det var. TFR-Racing kan nok modde software for å få fjernet EGR løsning i software. Han kan også gi deg mer effekt ved chipping om du fjerner katalysator i tillegg. Det er ingen vits i å fjerne den uten å chippe, mener jeg han sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2011 Share Skrevet April 3, 2011 Som Otis sier, kun biler med lambdasonde som reagerer slik på fjernet egr. (altså sene e46, sees enkelt om du har en sensor inn på eksosen rett etter turbo) Biler som har sensor, må programmeres om til fjernet egr for å bli kvitt problemet med redusert effekt. På alle andre (og jeg ser av modell at du nok har en uten) så vil man kun kunne se en feilkode på orig bmw diagnose utstyr, som da melder om for mye luft under aktivering av egr. Dette påvirker ikke innsp mappene, så feilen gjør ingenting, den bare sier ifra. Du får ingen (eller veldig lite, 1-3hk maks) effekt av å fjerne katalysator i seg selv, men sammen med riktig mapping er det litt å hente da man minker mottrykket og dermed eksos temp, slik at man kan ta ut litt mer. som Otis sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet April 3, 2011 Forfatter Share Skrevet April 3, 2011 Som Otis sier, kun biler med lambdasonde som reagerer slik på fjernet egr. (altså sene e46, sees enkelt om du har en sensor inn på eksosen rett etter turbo)Biler som har sensor, må programmeres om til fjernet egr for å bli kvitt problemet med redusert effekt. På alle andre (og jeg ser av modell at du nok har en uten) så vil man kun kunne se en feilkode på orig bmw diagnose utstyr, som da melder om for mye luft under aktivering av egr. Dette påvirker ikke innsp mappene, så feilen gjør ingenting, den bare sier ifra. Du får ingen (eller veldig lite, 1-3hk maks) effekt av å fjerne katalysator i seg selv, men sammen med riktig mapping er det litt å hente da man minker mottrykket og dermed eksos temp, slik at man kan ta ut litt mer. som Otis sier Takk for svar begge 2. Interessant tema for flere dette sikkert. Ja jeg har 2002 mod så jeg har første genrasjon 150 hk. Jeg har ikke fått opp noen lampe i dashn heller. Slet med dysa på syl nr 1, den gikk hakkete når den var kaldt (delvis tett), dette gjorde heller ikke noe utslag på motorstyringen. Er det noen å anbefale for å chippe bilen? på østlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2011 Share Skrevet April 3, 2011 Nettopp fordi dette er et interessant tema for flere har jeg skrevet en liten artikkel som det er linke til i min signatur, og som henger som sticky på teknisk. Hadde du sjekka der tror jeg du hadde funnet det du spurte om ang siste spm, les innlegget til otis om igjen jeg holder til på Rena (3mil fra elverum), men er ikke hjemme akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Nettopp fordi dette er et interessant tema for flere har jeg skrevet en liten artikkel som det er linke til i min signatur, og som henger som sticky på teknisk. Hadde du sjekka der tror jeg du hadde funnet det du spurte om ang siste spm, les innlegget til otis om igjen jeg holder til på Rena (3mil fra elverum), men er ikke hjemme akkurat nå. Ja såg det ... men visste ikke at du holder til på Rena Rena tur er jo ikke langt da.. Hva tar du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå