Gå til innhold

E46 diesel ulyd fra motor

Frantic198
 Share

Anbefalte innlegg

Seriøst? Hva var galt?

De vet ikke ennå!!! fant diesel i oljen og bilen går ujevnt+mekaniske metall lyder inne i motor(metall gnisse lyder er kun der når bilen blir varm). Så de skal demontere bunnpanne og sjekke rådelager i morgen.

De sjekket innsuget og der er alt bare vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har lyden heletiden samme om den er kald eller varm,er liksom bare clutchpedalen som rister,å det høres ut som det er noe løst,kanskje i motoren. Spesielt når jeg girer ned til andre gir så rister bilen når jeg slepper ut clutchen.. Gjør det også på alle gira,men mest når jeg kommer til andre gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har lyden heletiden samme om den er kald eller varm,er liksom bare clutchpedalen som rister,å det høres ut som det er noe løst,kanskje i motoren. Spesielt når jeg girer ned til andre gir så rister bilen når jeg slepper ut clutchen.. Gjør det også på alle gira,men mest når jeg kommer til andre gir.

Du bør få det sjekket med en gang.

Kan være en bagatell nå,men plutselig så kan alt gå til H......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,nå vil ikke bilen starte.. Vrir på tenninga å da kommer det bare en klikk lyd! Prøvde flere ganger, vare ved ett par ganger motoren gikk rundt men ville ikke fyre! Har fått tatt en diagnose test på den å fikk feil som het Air mass sensor, noen som vet hva det er? Å om det kan ha en sammenheng med resten av det som skjer med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den bare klikker ved start, kan være dårlig batteri evt defekt startmotor.

Air mass sensor er defekt HFM eller populært kalt LMM som betyr luftmengdemåler.

Mener at TFR sa at den kunne trigge feil på HFM pga feil med noe annet, så ta en skikkelig diagnose på HFM for å være sikker på at den er defekt. Sjekk verdiene på hva den faktisk registrer før skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...