shortx Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Undrer om noen har erfaring med disse dekkene og hva som egner seg for daglig bruk ,men kan brukes på bane uten at de smuldrer eller går varme så de mister grepet. dekkene jeg kommer på i farta er: Nankang NS-2 Federal SS-595 Vredestein ULTRAC SESSANTA Nexen N 3000 Sonar Dekk dere mener går i billige dekk kategorien som jeg ikke har tatt med som egner seg for både daglig og bane bruk er det bare og skrive erfaringer om, Tenker selfølgelig på GRIP kjøring semi slicks er ikke aktuelt da det slites fort og har intrykk det har litt lite våt egenskaper og koster mye i eks. 19"
largund Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Kumho Ecsta KU31: Går stille og er slitesterke til dagligbruk... sitter ikke like bra på bane som f.eks. Bridgestone Potenza RE050, som er ett ganske mye dyrere dekk, eller Goodyear F1. Alle dekk er testa på Arctic Circle Raceway med en Subaru Impreza GT. Ingen av de brant opp, men Goodyear har alt for myke dekksider så er ikke særlig egna for slikt hardkjør.
Endre Hånde Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Hva med Dunlop Direzza Star spec? Gunstig dollar for tiden, og jetcarrier fikser frakten.
shortx Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Hva med Dunlop Direzza Star spec?Gunstig dollar for tiden, og jetcarrier fikser frakten. Strever med og finne en vettu levrandør. Har du en link til noen som leverer i 19" Flere som har erfaringer?
Endre Hånde Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 De lages nok ikke i 19" dessverre. 18" er største ser det ut til.. http://www.dunloptires.com/catalog/dire ... rSpec.html Ellers er det nok www.tirerack.com som gjelder
S.Arnesen Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 av de alternativene du nevner så ville jeg utvilsomt gått for federal. Har veldig god erfarig med dem...
shortx Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Har du noen erfaring med flere av dekkene eller har du kun prød federal ? så på db nå at brukte dekk er bedre en federal kan dette stemme
TRF Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 skyter inn et dekkrelatert spm her om det er greit. Har noen erfaring med Nitto (invo eller nt05), jeg tenker da primært ikke på bane, men egenskapene til vanlig, aktiv kjøring.
S.Arnesen Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Har du noen erfaring med flere av dekkene eller har du kun prød federal ? Jeg har nankang ns2 nå, og jeg har hatt Federal SS-595, Nexen N 3000 og noe sonar evo (eller noe slikt)... de eneste av de typene som fungerte bra var federal, skal selv bytte til federal i slutten av sommeren...
shortx Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Flott var det jeg håpet på og få samlet litt info ang de forskjellige billig dekk typene Flere som har erfaringer bare og skrive kort om dekkene og hvordan de fungerer på bane eks. Hadde sonar dekk i fjor satt på en skala på 1 til 10 hvor toyo r888 er top ca 4-5 på tørt mistet ikke form/grip og overaskende bra på våt ,men de støyer som du skulle hatt sand i hjul lagrene.
S.Arnesen Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Hadde sonar dekk i fjor satt på en skala på 1 til 10 hvor toyo r888 er top ca 4-5 på tørt mistet ikke form/grip og overaskende bra på våt ,men de støyer som du skulle hatt sand i hjul lagrene. For ikke å snakke om at de blir utslitt etter to måneder om du har de med en tur på bane...
Endre Hånde Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 De fleste gatedekk blir ødelagt etter en stund på bane.. Så 2mnd med gatekjøring + bane må jo være godkjent. Kjører du med nye gatedekk på bane så forsvinner de fort også! De bør være noe slitt først. Første helgen på bane med min E82 så slet jeg ut ett sett med gatedekk slik at jeg ikke hadde lovlig mønster på vei hjem igjen.
shortx Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 De fleste gatedekk blir ødelagt etter en stund på bane.. Så 2mnd med gatekjøring + bane må jo være godkjent. Kjører du med nye gatedekk på bane så forsvinner de fort også! De bør være noe slitt først.Første helgen på bane med min E82 så slet jeg ut ett sett med gatedekk slik at jeg ikke hadde lovlig mønster på vei hjem igjen. så du hadde mulig valgt disse brukte Michelin Pilot Sport Cup mot nye federal
Endre Hånde Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 LETT! Hadde det vært 4x 245, så hadde jeg kjøpt de.
shortx Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 LETT!Hadde det vært 4x 245, så hadde jeg kjøpt de. litt skumelt og handle dekk med alder og slitasjen da de er fra 09 i følge han... eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå