Endre Hånde Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Klart. Også kjedelig om man tar en felg på gatehjula før man snur nesten hjemover.. Har dere bestilt hotell? Båt over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 nei vi har ikke bestilt noe enda.. men blir vel i veldig nær framtid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Greit å få samkjørt bestilling kanskje? Slik at gjengen som drar sammen ender opp på samme hotell? Har du vært der før "Papperboy"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 var der nede sammen med martin i fjor. bare en natt å så på vln løp.. var veldig spontant så da bare bodde vi på hotellet rett ved banen der.. martin hadde en god plan på hotell når jeg snakka med han på telefon i stad. det kommer nok i oppdaterinag i kveld men vi bør få samkjørt så vi drar sammen å ender opp på samme sted litt av poenget er jo det sosiale. er jo også veldig greit at man er mange hvis det skjer noe så man kan hjelpe hverandre osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Fullstendig enig! Dette kan bli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Hvis man skal ned flere ganger i løpet av året så kan det nesten lønne seg å kjøpe sesongkort... Tror BTG.com har regnet ut at hvis du skal kjøre mer enn 68 runder så lønner det seg med sesongkort...Endre: høres bra ut! Veldig hyggelig med flere/nye bekjentskaper på en sånn tur! Hehe 68 runder ja! du klarer ikke så mange på 2 turer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Ble sen jobbing idag, men jeg har forsøkt å samle litt info... --------- Her er en Prissammenligning mellom å kjøre hele veien, kontra kielfergen ------------ Oslo-Kiel T/R (Ferge): 1 bil og 2 pers på innvendig lugar. (Colorline) Avg: 14:00 Ank: 10:00 Neste dag (Dette gjelder både tur og retur.) Sum = 4090,- Oslo-Puttgarden T/R (Bil): Bensin: 155,8Mil x (0,9L/Mil x 13,2KR) = 1850,- Bom/ferge: 100,-(E6) + 622,-(Øresund) + 1002,-(Rødby-Puttgarden) = 1722KR Sum = 3572KR I tillegg så tilkommer evt. overnattingskostnader og ikke minst 1558KM ekstra på triptelleren. da kan man fort plusse på en tusenlapp til... Så da er i allefall jeg overbevist om at Kielfergen er beste alternativ, man er jo betraktelig mer opplagt etter 20 timer på båten, enn etter 8 timer bak rattet... --------------------------------------------------- Ang. Hotel i Nurburg så har jeg kikket litt på BlaueEcke som et rimelig og velrenomert alternativ. Planen er da å ankomme den 13.Mai og reise den 17.Mai (3 Netter) --------- Her er et lite reiseforslag hvis vi bestemmer oss for å ta Kielfergen ------------ Torsdag 12.Mai: Avreise Oslo kl. 14:00 Fredag 13.Mai: Ankomst Kiel kl. 10:00. Ankomst Nürburg ca. kl. 17:00 Lørdag 14.Mai: er det VLN-løp, her går hele dagen. Musèer ol. kan jo også besøkes denne dagen. Søndag 15.Mai: er Nürburgring åpent med "Touristenfahrt" fra kl. 08:00 til 19:00 Mandag 16.Mai: er Nürburgring åpent med "Touristenfahrt" fra kl. 12:00 til 19:30 Tirsdag 17.Mai: Avreise Nürburg ca. kl 06:00. Avreise Kiel: kl. 14:00 Onsdag 18.Mai: Ankomst Oslo kl. 10:00 Dette er igrunn et forslag, så hvis dere har noen innvendinger så er det bare å skrike ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Hvis man skal ned flere ganger i løpet av året så kan det nesten lønne seg å kjøpe sesongkort... Tror BTG.com har regnet ut at hvis du skal kjøre mer enn 68 runder så lønner det seg med sesongkort...Endre: høres bra ut! Veldig hyggelig med flere/nye bekjentskaper på en sånn tur! Hehe 68 runder ja! du klarer ikke så mange på 2 turer Vi tok vel 4 runder på 1 time ifjor, så da skal du virkelig stå på ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Vil anbefale litt bedre tid om dere skal nå ferge, bør være på fergekaia kl 13. Nürburg- Kiel er 60 mil, og på det strekket passeres flere store byer der trafikken kan stå lenge.. I tillegg kan jeg aldri tenke meg at Tyskerne er ferdige med det storstilte veiarbeidet de har hodlt på med de siste åra.. Kansje lurt å kjøre et stykke nordover siste kvelden, for å få bedre tid neste dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Takk for et nyttig tips! Jeg regnet vel egentlig litt optimistisk ut ifra at vi brukte 8,5 timer fra Nurburg til Helsingborg ifjor. Men det var på natta og i hastigheter som hører natta til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 får vi dra klokken 05:00 da :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Støtter båt! Jeg har jo 50mil før båtturen også. Hva med å utsette hjemreisen en dag for å unngå stress? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Er dette et realistisk minimumsbudsjett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Takk for et nyttig tips! Jeg regnet vel egentlig litt optimistisk ut ifra at vi brukte 8,5 timer fra Nurburg til Helsingborg ifjor. Men det var på natta og i hastigheter som hører natta til... Tror vi brukt 11 timer fra hirtshals til ringen i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Endre; Budsjettet se fornuftig ut, men jeg hadde nok satt opp litt mer på matbudsjettet, spesiellt på kvelden.. Mye god mat og drikke der nede! Frokosten er vel inkl. på hotellet? I tillegg så pleier det å gå med noen kr. på div. effekter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå