Dirty Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Tror heller ikke du klarer å holde matbudsjettet,blir nok endel småstopp og da propper du deg jo med alt mulig. Gjør nå jeg i vertfall jeg Vis du har planer om å bruke 15 tusen, går det minst 20 tusen. sånn er det alltid Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Skjønner jo det, men var greit å ha en viss peiling på minimums forbruk. Pils og andre ting ligger heller ikke inne her, kun det som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Endre; Budsjettet se fornuftig ut, men jeg hadde nok satt opp litt mer på matbudsjettet, spesiellt på kvelden.. Mye god mat og drikke der nede! Frokosten er vel inkl. på hotellet? I tillegg så pleier det å gå med noen kr. på div. effekter. Mener frokost var 8eur ekstra. Regner med det vil gå med en del i mat og drikke, effekter osv i tillegg som på de fleste turer. Men tenkte mer på det som direkte hørte til turen ned. Transportetappen er jo dessverre den aller dyreste delen her, så fly ned så rent 4 ring eller tilsvarende er vel det som økonomisk lønner seg.. Men det er jo noe eget med egen bil der nede. Problemet mitt også, kan se ut til å være at jeg må droppe ACR for å få dette til å gå opp. Noe som kanskje er like greit siden jeg har eksamen på vei ned fra acr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Endre: Veldig ryddig og fint budsjett! Det er ikke noen tvil at en sånn tur koster mye penger! Men når jeg ser hvor mange gode minner jeg har fra turen ifjor (som ble bestemt på 5 minutter og varte i 68t) så er jeg rett og slett ikke i tvil på at dette er verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 hehe, tviler jeg ikke på. Dette er noe det samme budsjettet jeg lagde for førerkurset, men det kom ut litt over 20000 over dette. Så det utgår! Skal få bilen inn på en hjulstillingkontroll samt service straks, så er jeg vel med tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Høres suverent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Transportetappen er jo dessverre den aller dyreste delen her, så fly ned så rent 4 ring eller tilsvarende er vel det som økonomisk lønner seg.. Men det er jo noe eget med egen bil der nede. Det er selvsagt billigst å fly med Norwegian/Ryan Air ned, leie billigste leiebil på flyplassen, bo på et pensjonat og leie bil hos Rent4Ring, men det er, som du nevner, noe eget å kjøre sin egen bil der! Selv så kjørte jeg ned med vanlige dekk og hadde r-dekk i baksete/bagasjerom, men det har nok mest å gjøre med at det var fare for snø når jeg var nedover da, ellers så hadde jeg nok kjørt med r-dekk tur/retur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 budsjettet så bra ut.. litt mere en det vi brukte sist.. men da var vi bare en natt å kjørte gjærrig diesel. men det så kjempa bra ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Jeg får et par lakser ekstrakost på reisen til/fra Molde også. Bilen skal på GS på tirsdag for service, bytte av diverse deler som har vært på bilen siden 1996, samt hjulstillingkontroll. Søknaden for ferie er inne, så om den blir godkjent så går nok dette veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Transportetappen er jo dessverre den aller dyreste delen her, så fly ned så rent 4 ring eller tilsvarende er vel det som økonomisk lønner seg.. Men det er jo noe eget med egen bil der nede. Det er selvsagt billigst å fly med Norwegian/Ryan Air ned, leie billigste leiebil på flyplassen, bo på et pensjonat og leie bil hos Rent4Ring, men det er, som du nevner, noe eget å kjøre sin egen bil der! Selv så kjørte jeg ned med vanlige dekk og hadde r-dekk i baksete/bagasjerom, men det har nok mest å gjøre med at det var fare for snø når jeg var nedover da, ellers så hadde jeg nok kjørt med r-dekk tur/retur. Skjønner. Hadde nok ikke vært i tvil jeg heller om jeg hadde startet i Oslo.. Iom at jeg skal kjøre ca dobbelt så langt som resten av gjengen, så er det vel mest fornuftig å ha r-dekkene i bagasjen tenker jeg. Ser jo slitasje på dekkene bare ved transport til Rudskogen på r-dekk jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 R-dekk er ingen must på vanlig turistkjøring. Jo det er artig når sola skinner og man er alene på banen, men det er skjelden.. Det er et ordtak som sier: ser du ikke borgen, regner det. Ser du borgen, vil det komme til å regne snart.. Så istedet for å gjøre som de fleste og skygge banen når det obligatoriske regnet kommer, er det artig å utforske grensene med gode gatedekk. Har man kvalitets gatedekk er det ingen problemer med at de smelter bort om sola titter frem heller, Ringen er fin slik med sin høye fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Vel, nå har jeg ikke kvalitetsdekk på bilen for tiden, siden felgsettet som var innkjøpt kun skulle fungere for transportetapper til og fra bane. Uansett kjedelig å ta en felg, slik at man må kjøpe nye der nede.. Regner også med at dekket på ringen er slik at man helst ikke bør ha for store hjul? (Med tanke på risiko for å slå skjev store felger med lite gummi?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Lurer på å ta en service der nede... Noen som har erfaringer med prisforskjeller Norge vs. Tyskland ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Vel, nå har jeg ikke kvalitetsdekk på bilen for tiden, siden felgsettet som var innkjøpt kun skulle fungere for transportetapper til og fra bane. Uansett kjedelig å ta en felg, slik at man må kjøpe nye der nede..Regner også med at dekket på ringen er slik at man helst ikke bør ha for store hjul? (Med tanke på risiko for å slå skjev store felger med lite gummi?) Asfaltdekket er det ingen ting i veien med, foruten at man tar av og hopper litt noen steder og at karusellen er litt humpete. Men felger laget i fjerne østen bør man unngå uansett på Ringen. Kjedelig at de deler seg i 200+ i bunnen av Füchsröhre.. Kjører selv med 235/40-18 og 265/35 18 på originale BMW felger på 1700kg bil, og felgene er perfekte etter flere hundre runder uten å vise hensyn til dem. Men med bling bling felger er jeg redd resultatet hadde vært annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Ser den, er jo noe av årsaken til at disse kun skulle brukes til transportetapper.. Regner med at jeg slenger mine 17" Ultraleggera med R888 i bagasjen. Kjører jo sannsynligvis med tom bil uansett. Kjøre med Rdekk hele veien, så slites de jo mer på vei til/fra enn på banen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå