Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har fått ein slags klakkelyd i forstillinga mi på min 320d e46 sedan.

Den kommer når eg kjører på ujevnt underlag, høyres ut som det kommer fra høgre sida.. kan avogtil komme vibrasjoner i ratt når lyden dukker opp..

Her er en med e39 med samma lyden, han har videoklipp der du får høyre korleis det høres ut..

viewtopic.php?f=1&t=178132&hilit=klakkelyd

Har skifta lenkearmer/støttestag, og bakre bærebruforing so veit at de er i orden. skal skifte stabilisatforingar snarast.

Noken med samma problemet som har funne ut kva det kan vere? :)

Skrevet

Nja, det kan være riktig det. Men det er ikke sikkert du trenger det.

Eller kanskje du skrev at du faktisk hadde skiftet den?

Skrevet

Oppdaget samme problemet på min e46 etter jeg byttet til større felger. Byttet bærekule, bærearm og noe stabilisatorstag, og da ble den værste klunkingen og skjelving på rattet borte. Tror klunkingen først og fremst kom av slark i bærekula

Skrevet

Det er 2 faste kuler på hver bærebro, i tillegg til den foringen i bakkant. Bytter du bærebroer og stabstagforinger, så er det ikke mer igjen som kan lage lyd der fremme. (Siden du alt har byttet lenkearmene og den bakre foringen).

E46 har ikke casterstag.

Skrevet
Det er 2 faste kuler på hver bærebro, i tillegg til den foringen i bakkant. Bytter du bærebroer og stabstagforinger, så er det ikke mer igjen som kan lage lyd der fremme. (Siden du alt har byttet lenkearmene og den bakre foringen).

E46 har ikke casterstag.

Stabstagforinger skal skiftest, får bestille nye berebruer med det samme ;)

• 10 months later...
Skrevet

henger meg på her, har en klakkelyd jeg også. som høres godt når jeg kjører over ujevnt underlag eller over fartsdumper, uansett hastighet. bærearmer ble byttet i sommer som var, så utelukker at det er dem. stabstag link er også relativt nye. men den lyden kommer fra midt av bilen, rett ved girkassa omtrent. kan det være girkassefester eller motorfester som er gåent? dette gjelde da en 318 coupe e46.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...