MagnusA Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 hmm trur du skal få sjekka understellet!-motorfester -girkassefester -hardy koppling -traværsforinger/opphengsforinger til diff Du sir det er kenguru teldenser! og du får mere vridninger på ting i 1 og 2 gir! håller en finger på hardy skiven. rart at han karn du har på bilia ikke har sagt noe om dette... Det er fordi dette ble byttet for 3 uker siden Har kjørt pent en stund nettopp pga et dårlig mellomaksel oppheng. Byttet begge disse samt hardyplata når jeg først hadde alt nede. Bilen var fin i 2 uker og nå er det pån igjen Jeg har dobbelt sjekket mellomaksel/bakstilling for å sjekke at ikke noe har løsnet siden som du sier er kun på første og andre gir, men problemet blir verre og verre men har kommet frem til at det må være motorsfusk. Bilen har også nye støtdempere og jeg har gått over alle foringer etc med spett/plyer men klarer ikke å finne no slakk. Det er heller ikke lenge siden bilen var på EU og fikk seg en sjekk... Men jeg skal sjekke motor/girfester før jeg bestiller den mengde måleren, har ikke tittet så nøye på de. Takk for gode tips
MagnusA Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Jeg kan også nevne at problemet er absolutt størst når bilen er gjennomvarm og gjerne stått på tomgang en stund. Når bilen er kald er det nesten ikke merkbart. Dette får meg til å tro at det er motorproblem istede for drivverks problem... Skulle tro at motor/girkasse fester var like dårlige kalde som varme
MagnusA Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Etter en helg med feilsøking og logging er problemet løst Fikk lånt meg et Texa diagnose verktøy samt god hjelp fra en god venn og logget alt fra railtrykk til turbotrykk osv. Lang historie kort synderen var strømforsyninga til dyse nr fire som kortsluttet mot fuel røret hver gang motoren beveget seg langt nok mot eksos siden. Så det var ikke motorfestet i seg selv som vår ødelagt, men det hadde med bevegelsen på motoren å gjøre Ingen feilkoder dukket opp før motorn plutselig stoppet for meg ved en anledning. Da lå det kode inne på alle dysene.
TRF Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Se der ja. Bra jobba. Har hørt om dette før,men aldri vært borti at det faktisk har skjedd. Ser du hvorfor det er gangs hull?
MagnusA Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Se der ja. Bra jobba. Har hørt om dette før,men aldri vært borti at det faktisk har skjedd. Ser du hvorfor det er gangs hull? Det ser ut som det mangla et strips som skulle ha holdt ledningene nede i skinna Jeg har jo hatt dette av tidligere når jeg fjerna swirl flaps'n, men la ikke merke til det da Er ca 40 000km siden tenker jeg...
MagnusA Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Har hørt om dette før,men aldri vært borti at det faktisk har skjedd. Vi mistenkte etterhvert at det hadde et eller annet med ledningsmatta å gjøre, jeg ringte da "kontakten min" på bilia og hørte om de hadde hatt noen problemer med brudd i ledningsmatta tidligere. Han sa at de hadde hatt det på enkelte bensin modeller, men ikke på diesel modeller. Det virket på han som om de hadde byttet mengdemåleren først hvis jeg hadde satt den opp der.
TRF Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Det er mange som bytter denne uten grunn ja. Men det står faktisk i notatene fra bmw at man alltid skal sjekke ledningene som går fram til injektorene, sikkert nettopp pga dette stripset du nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå