nostdal Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 kjøpte bilen hos forhandler for en stund siden, hadde den inne på ett annet verksted før garantien var ute. Noen som kan hjelpe meg med hva det som står i diagnoseloggen vil si? - termisk oljenivågivare---Ledningsavbrott---finns for narvarande oljenivåvarnin - glødsystem----glødstiften resp glødreleen defekta-finns for narverande sporadiskt fel - AUC varme----kortslutning efter minus-- finns for narverande felfrekvens10 - Sitsbelastningsavkanning1--finns inte for narverande---avbrott setesmatta--felfrekvens2 - elektrisk tilsatsvarme---styrning avbrott etter kortsluttning mot B- fins for narverande sporadiskt fel - 15Underspanning satsupvarming- finns for narverande- felfrekvens 31 Har slitt med att varmeapparatet ikke har gitt skikkelig varme i vinter. motoren er litt tregstartet. hører tendenser til dunkelyd fremme på høgre side. de på verkstedet mente dette ville forsvinne etter bytte av dempere og fjærer, men ikke merket noe forskjell... fint om det er noen som kan gi meg ett svar på noe av dette
Otis Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Feil nr 1. Er enten feil med olje nivået eller temperatur giveren til oljen. Men din bil har ikke temperaturgiver for olje. Så da får man også denne feilmeldingen. 2. Defekte glødeplugger evt relè. Helt vanlig, og dette gjør at bilen blir tungstartet ved kaldere temperaturer. 3. AUC varme vet jeg ikke. 4. Sensor matte i passasjersetet er avrevet mest sannsynlig pga. noen som har lent seg inn i bilen med kneèt i setet. Relativt normalt. 5. Jeg mener du har en dieseltilleggsvarmer på din bil og dermed en den gått i stykker. 6. Vet ikke. Dunkelydene kan være et stag eller ei kule i forstillingen, men det kan også være demper.
TRF Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Enig i det meste otis, men 1. termisk oljenivågivare er ikke oljetemp, men oljenivå (den sensoren som sitter oppi bunnpanna, denne mener jeg at han har). vanlig at denne er defekt, sånt som skjer når man bytter olje med tenning på. 5. elektrisk tilsats varme er faktisk elektrisk varmer som sitter på høyre side bak dempertårn i motorrom. vanlig feil
en325ic Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 auc sensor er den sensoren som siter på viftekappen. den som føler på luftkvalitetn når man kjører på auto på resirkulereing av coupe lufta. under spenningen på setevarmen kan være dålig batteri eller bare et sånt tull feilminne! har sett mye av det!
TRF Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 stemmer med auc, mange som har feil på denne. problem med setevarme kan komme hånd i hånd med sensormatte. (i pass sete)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå