Gå til innhold

Turteller problem E30

fredden3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt litt problem med turtallsmåleren på min e30 325 i det siste. Turtallet har hoppet og oppført seg rart en stund. Men idag sluttet det å fungere heilt. Viser bare 0 uansett turtall :/

Noen som har noe idet kva det kan ver, eller tips til feilsøking ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer alt annet utenom turteller i instrumentet? sjekk koblingene bak, (mulig dårlig kontakt) sjekket sikringer? hvis ikke så har jeg hørt noe om at det er et batteri i kretskortet på e36 værtfall, vet ikke om e30 har dette? sikkert noen andre her på forumet som kan gi deg bedre svar på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut intstrumentet og opnet det. Fant ingen feil, så satte det inn igenn.

Når eg startet opp igjenn, så funket det plutselig :)

ja tyder på dårlig kontakt bak instrumentet eller at en av kabelene ikke satt ordentlig i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg låner denne tråden og spør: Hvor sitter dette batteriet? Min turteller og økometer funket da jeg kjøpte bilen, men døde ut før jeg begynte med restaurering. Etter det har jeg ikke sett så mye på det, men noen ganger så funker turteller opp til 1500rpm ca, men vil ikke videre opp når jeg gir gass. På tomgang står den på 0. Økometer går på topp når jeg gir gass og helt i bunn når jeg slipper. Nå har de ikke rikket seg på en lang stund.

Så også at det er en pinnekobling på baksiden av speedoen som ikke er koblet til, på midten. Den er gul og har en rad med pinner. Er det til serviceindikator? For den funker heller ikke hos meg... :?

Edit: Har funnet batteriene, det er to stk 3V lithium batterier. Regner med dette er oppladbare batterier..? Og den gule pinnekoblingen i midten er til cruisecontrol så vidt jeg fant ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å bytte til to "uoriginale" 3v batterier, med lik størrelse, loddet de på, men hjalp ikke. I tillegg sluttet tempmåleren å fungere :? Så byttet tilbake til de originale og da funket tempmåler igjen pluss at turteller og økometer så vidt beveger seg, men ikke fungerer optimalt. Måler ca 2,55volt over hvert av batteriene, tydeligvis nok til at det ikke skal funke. Får vel bestille nye fra Koed da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...