longfellowdeeds Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Hei. Har et problem på min E34 520 91mod M50. Starter bilen som normalt med tenningslåsen. Så lenge kjørelys bryteren står på park eller på øverste spor fortsetter motoren å gå selv om tenningslåsen er av og nøkkelen er ute. Men motorn skrur seg av som normalt når kjørelysbryteren står på nederste hakk hvis dere skjønner hva jeg mener her? Håper noen kan hjelpe meg med dette? relè som er gåen kanskje? Ikke vet jeg. Har veldig lite peiling på bil elektronikk. På forhånd takk:P mvh lfds
Robin L Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Hadde det samme på merca mi. Der var det vakumlekasje. Den stoppet når jeg ruset den
killarinc Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Hehe er vell en kjent feil på e34. Tror ikke det er så mye og gjøre. Er heller ikke noe poeng i og fikse etter min mening Skrur jo av lysa uansett
MERN Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Du får se det positive i det, da glemmer du hvertfall ikke lysa på når du setter fra deg bilen
longfellowdeeds Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 hehe... joda:P men får jo ikke hatt på kun parklysa. Det er jo lite kult. hehe... ingen som vet? kan det være bryteren?
DannyRS Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Sjekk at alle jordingspunktene har god kontakt. Skru de gjerne av og på igjen for sjekk. Er det noe annet rart med det elektriske?
longfellowdeeds Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Ja som dere vet er d 3 trinn på lysbryteren: Av(automatisk nærlys), parklys, hovedlys Normalt skal kun nærlys virke når den står på av. Men etter jeg fikk skiftet dioden(tror det er det heter) som ligger bakom deksle under bryteren sammen med mangle ledninger) på den for 2år sia så skjedde det at jeg kunne ha på langlysene enda bryteren sto på av. Men alt annet funket som normalt. Det som var grunnen til at jeg skiftet dioden. Var at når jeg satt på parklys eller langlys forsvant bakgrunnsbelysningen inne instrumentbordet. Ringer det noen bjeller her eller? Håper dere forstår hva jeg mener. takker for svarene:P mvh lfds
TRF Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 som alle vet er det 3 trinn på bryteren : AV, park, hovedlys. disse som har "automatisk" nærlys har jo folk vært å kobla i, og feilen er garantert (!) relatert til det drittet der. Få vekk uoriginale rele, ledninger og møkk, så skal du se alt fungerer som normalt igjen.
longfellowdeeds Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Ja! kunne ikke vært mer enig med deg TRF-Racing. Fikk rett å slett sjokk da jeg skrudde av dekslet og så en spaghetti floke av nesten kun røde ledninger med relèer og kabelsko. Skulle selvfølgelig vært sjekket dette før jeg kjøpte bilen, men alt fungerte som det skulle så jeg tenkte jo ikke på dette da. Har lyst å legge ut bilde av spaghetti floka så dere får hvor flinke folk er å leke elektrikere Skal se om jeg får rydda opp i rotet etterhvert. Takk for tipset. mvh lfds
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå