Arnefles Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Vurderer nye dekk bak på min E46 og er ute etter de dekkene som sporer minst og støyer minst i nevnt dim. Regner med at Continental sport contakt 2/3 er av de beste du får kjøpt (jeg har de foran nå)...? Men ser det er forskjellige typer, vet noen forskjell på sport 2 og 3, og asymetrisk betyr hva, Y, xl?? Contiseal hva er det, noen som vet? Noen andre dekk som er like bra, stille og sporer lite? Sett noen tester men ikke på dekk i denne dimensjonen og etter det jeg skjønner er det veldig forskjell på de forskjellige dimensjoner. Åpen for forslag! Arne-P.
W.Axl_Rose Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Har michelin pilot sport på mine 19". Bakhjula er 275 beie og jeg har enda ikke opplevt sporing. Var veldig redd for dette med en gang, men er svært overrasket over hvor smoothe de er. Syns bilen går meget stille også! Har ingen ting å sammenligne med, men disser er i hvert fall bra.
Casle Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Har nå kjørt et par uker på Yokohama S-drive 245/35-18 bak (225/40-18 foran) på min 120d og er strålende fornøyd. Sporer lite, støyer helt ok og var veldig bra på pris...
Arnefles Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Har michelin pilot sport på mine 19". Bakhjula er 275 beie og jeg har enda ikke opplevt sporing. Var veldig redd for dette med en gang, men er svært overrasket over hvor smoothe de er.Syns bilen går meget stille også! Har ingen ting å sammenligne med, men disser er i hvert fall bra. Hvordan bil har du?
Otis Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Jeg har Bridgestone Potenza RE050A og er svært fornøyd med disse, når det er over 6-7 grader så sporer de veldig lite og støyer mindre. Når det er litt kaldt i lufta gir de fra seg en høyfrekvent lyd, men ikke nok til at jeg irriterer meg over for mye støy. Men såklart vi som kjører oljebrennere er jo vant med støy.
Arnefles Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Har michelin pilot sport på mine 19". Bakhjula er 275 beie og jeg har enda ikke opplevt sporing. Var veldig redd for dette med en gang, men er svært overrasket over hvor smoothe de er.Syns bilen går meget stille også! Har ingen ting å sammenligne med, men disser er i hvert fall bra. Ser pilot sport 3 kommer bra ut på dekktest.com Hvem av disse ville du valgt: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl Blir jo litt prisforskjell...
Arnefles Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Jeg har Bridgestone Potenza RE050A og er svært fornøyd med disse, når det er over 6-7 grader så sporer de veldig lite og støyer mindre. Når det er litt kaldt i lufta gir de fra seg en høyfrekvent lyd, men ikke nok til at jeg irriterer meg over for mye støy. Men såklart vi som kjører oljebrennere er jo vant med støy. Ser at de støyer en del mer enn sport 3 (nevnt over) på dekktest.com. Litt vesentlig for meg at de ikke støyer noe særlig mer når temp er ganske lav, spes mtp at jeg starter opp bilen før kl.5 om morgen og andre ganger rundt kl.12 midnatt... De dekkene jeg har nå, sporer og er urunde i noen minutter når bilen har stått litt og det er 5-6 grader c.
Otis Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ja, mine dekk er egentlig veldig like som din tydeligvis. Urunde de første minuttene, sporer vel kalde temperaturer. Hmm, kanskje det jeg har egentlig er dårlige dekk... Nja, sålenge det er varmt så er jeg godt fornøyd.
Arnefles Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Da ble det Michelin pilot sport 3, satse på de er bra.
Otis Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Tror ikke du kan trå så veldig feil mht denne typen dekk. Det virker som det knives godt i teten blant de få som er tilgjengelig.
nimitz Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Da ble det Michelin pilot sport 3, satse på de er bra. Du får komme med en tilbake mld når du har kjørt noen mil på dekkene. Tenker da spesielt på dekkstøy og sporing. Skal kjøpe nye dekk litt lengre utpå. Valget står mellom Pirelli og Michelin p3.
Arnefles Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Skrevet Juli 24, 2011 En liten tilbakemelding kommer her, som lovet. Da har jeg kjørt på Pilot sport 3 en stund og vil si de sporer noe mindre enn Cooper zeon-dekkene. Litt mindre støy er det også. Det skal sies at dim. jeg kjører på nå er 2 hakk mindre enn den jeg hadde før. Men uansett er det forskjell, dog mindre enn hva jeg forventet. Zeon-dekkene er litt "flatere", ikke så runde i ytterkant.
Otis Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg har faktisk også kjøpt meg nye dekk! Michelin Pilot Sport 3 på meg også. 235/40-18. Veldig lite støy av disse dekkene i forhold til Potenza Re050a. Vesentlig mer komfort, da det er mykere og ikke så sinnsykt stive sider på dekket. Veldig bra dekk foreløpig. Det eneste jeg lurer på er holdbarheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå