Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Ja, Toe-in må justeres og camberen er ikke så stor grad på nå når jeg har justert den 3cm opp :P

Ville å snudd dem men dog før de blir slik som dine :mrgreen: Funker egentlig veldi greit :D

Pent stuk nå :D Grattis med banebil og!

Er litt sent å snu dem nå ja... Tusen takk :D

Hadde bilen på bukken i dag og fikk skrudd fast et par skjold som vibrerte av og til under bilen, og peila olja på girkassen, var litt for lite olje på kassa så tror ikke det er så lurt å kjøre med.

Må da bytte olja på kassa da og det skal være 8 liter, og prisen per liter er 3-400kr - Lifetime olje som skal være på den.............. PLUSS at jeg må ha to nye bakdekk, pluss at økonomien min ikke er helt på topp for øyeblikket, så mulig at bilen må stå en liten stund nå, gidder ikke ødelegge kassa i hvertfall!

Blir nok mest sannsynlig nøtt til å selge bilen i løpet av sommeren da jeg trenger penger til mye annet, noe jeg IKKE har noe lyst til.

Legger selvfølgelig ut litt bilder også, og bildene jeg legger ut med bimmers logo er alltid iPhone bilder :)

Kjekt med bukk når den er helt felt ned i gulvet, i forhold til andre plasser der man må kjøre opp et på et platå for komme på bukken :)

ffv36w8cklzrg7nqdmlo.jpg

vplnotxuk8n62anwyz2v.jpg

Skjoldene jeg satt skruer i, hvis flere sliter med det :P Er en del deksler og skjold under E38 ja

izb82ja57n3jnj3j29ns.jpg

heii3f301hqhx8okqnj4.jpg

Ble også tagget i et bilde på facebook, likte det as :D

96kv29.jpg

Fant også en del bilder der av RX7'en, sto på andre hjul da, som var LITT finere i hvertfall, men sikler etter Rota Grids, Volk TE37 eller Rays felger(!!), men Zito har faktisk en kopi av dem som likner mye :) Vet - Fuck your fake wheels mtp Zito, men på driftebil hadde det vært helt ok :)

2wgxks8.jpg

2d2bx2c.jpg

2ldeib6.jpg

ayr0wo.jpg

IX'n er forresten endelig også ferdig lakkert, skal hente den i morgen på formiddagen, så blir det montering av listverk osv, så står den et par - tre uker før den blir hentet av kjøper da vedkommende er på sjøen :)

u844qe8e08x3bg4wn9d7.jpg

7td8722qf0g1tkbc0fqi.jpg

cqq82kt17z46531otkoq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på bukken i dag og fikk skrudd fast et par skjold som vibrerte av og til under bilen, og peila olja på girkassen, var litt for lite olje på kassa så tror ikke det er så lurt å kjøre med.

Må da bytte olja på kassa da og det skal være 8 liter, og prisen per liter er 3-400kr - Lifetime olje som skal være på den.............. PLUSS at jeg må ha to nye bakdekk, pluss at økonomien min ikke er helt på topp for øyeblikket, så mulig at bilen må stå en liten stund nå, gidder ikke ødelegge kassa i hvertfall!

hvordan peila du olja på denna? finner ikke noe peilepinne på min i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Først la bilen så seg varm, olja i girkassa skal vel være 45-50c når man gjør det

- Gå sakte gjennom alle gira (P - R - N - D osv om man ikke har steptronic)

- La bilen gå, men ikke gi gass etter man har gått gjennom gira

- Ta ut den grønne troppa under girkassa

- Ta ut den store unbrako skruen

Så kan du bare bruke hva som helt for å se hvor mye olje det skal være, han jeg gjorde det sammen med brukte bare den der bruskork "tråden", vet ikke hvordan man vet hvor mye olje som skal være da men... Må vel finns en helt riktig tutorial på det på nettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik på girkasser/ differ at man skal fylle til det akkurat begynner å dryppe ut av påfyllings-hullet? Er hvertfall sånn på mange biler :)

Det er faktisk ikke umulig, han sa det mangla ca en cm på det han målte med, og det var vel 1cm fra kanten så det kan nok stemme :)

får aldri nok av bilder av 7eren din! 8)

Haha! Tusen takk, moro å høre :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik på girkasser/ differ at man skal fylle til det akkurat begynner å dryppe ut av påfyllings-hullet? Er hvertfall sånn på mange biler :)

Det er faktisk ikke umulig, han sa det mangla ca en cm på det han målte med, og det var vel 1cm fra kanten så det kan nok stemme :)

Jepp. Når jeg fylte olje på girkasser på bilverkstedet så gjorde vi det sånn. Da pumpa vi til det begynte å renne ut av påfyllingshullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...