Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Japp, har speilreflekskamera å stativ, kunna kanskje hatt ei litt argere linse da, men får ta å prøve me litt frem :D

Aha :) Hvordan? Du har vel 18-55 linsa da tipper jeg?

Er i all hovedsak ganske enkelt egentlig, jo lavere iso jo bedre kvalitet på bildene, og da må du ha lengre lukkertid(eksponeringstid). Du kan også justere på blenderåpningen(F.eks F/2,8 - Alt etter som hvordan linse du har).

Jeg brukte ISO6400 på de bildene på forrige side pga jeg ikke gadd å ta opp stativet i snøstormen og dermed ble bildene kornete.

EDIT: Og man skal være stø på hånda om man klarer å ta et bilde uten stativ med lukkertid på lengre enn 1/20 sekund, lengre enn det burde man ha stativ, bildene kan se bra ut på kameraskjermen, men kan bli veldig uklar når man drar dem inn på pcn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden update nå, men har justert opp bilen etter rengjøring av demperene :)

En slange til radiatoren hadde også sklidd ut av et feste og falt mot reimhjulet til servopumpa, så den gikk det hull på, men fikk fiksa det i går :)

Etter lufting av kjølesystem, digg når tanken er full, temperaturen holder seg og man har varme i varmeapparatet :)

10z5v8o.jpg

Justerte opp 3,5 cm rundt om, ble mye bedre å kjøre :)

Demperne har holdt seg veldig godt, har jo vært flink med å teipe på gjengene osv, får igjen for det nå!

2l8u64p.jpg

25rpi52.jpg

1zdvwxc.jpg

2di0uwm.jpg

vov37k.jpg

Hadde også ute strammeskruene til justeringsmuttrene å rengjorde gjenger og smurte med HHS5000 :)

343ksg6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har hatt en ulyd foran til høyre, hørtes ut som noe var ganske løst, så fikk bilen opp på bukk i går å sjekka hva det var :) Meeget stor slakk i hjelpesnekka/staget som går til paralellstaget, så det fikk jeg bestilt i dag, kosta 390kr inkl. moms på KOED :) Lett å bytte også.

Så sjekka vi etter slakk på alle hjula, null slakk bak men viste seg at begge demperene foran er slakk i, der selve stemplet entrer demperhuset(?), litt verre på høyre side enn venstre.

Dette bør da gå på 2års garantien til RBTuning, da det er bare litt over ett år siden jeg kjøpte settet, forventer at det varer lengre enn det :P

Men det lager ikke noe lyd, og var bare litt slakk så går fint å kjøre med til jeg eventuelt får nye.

Var gode nyheter at det kun var det minste staget i forstillinga som lager lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt noe mer på senkesettet i fra rb tuning?

Fikk svar at garantien varer i 2 år, og jeg kunne sende f.eks en video som viser slakken, så han kan sende den til Lowtec :P

Skammrå e38!!! Fete felger og ikke kvitt deg med de oransje blinklysene!!!

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også gjort litt smått i går, fant sort folie i garasjen, så "folierte" emblemene jeg bruker på sommerfelgene helt sort, rundt kanten så det holder seg, ble bra det :)

b20s2rvpkl0yotp0e2pl.jpg

Offfff, skittent da, men ser ca hvordan det ble :)

b5znn3z3bcaxi2xs8drh.jpg

Så fikk jeg festa lokket i taket hvor bryteren til takluka sitter, det har vært litt løst pga knekte fester, typisk!! Men sitter godt fast nå etter at jeg lima på et til feste :)

875dd1c2f4ixfww32nbz.jpg

Fant også en parkeringsbillett mellom dashbordet og vinduet, fra 2009 :lol:

7mdbysnc8pzz8uujrips.jpg

Sliter litt med at dashbordet tar i vinduet, som resulterer i en jævlig irriterende gnikke-lyd, tro om jeg kan smøre det uulitt ellerno :-k

Faen at jeg ikke tok med meg kameraet denne dagen, kunne blitt et gromt bilde, men ble et crappy iPhone4 bilde :P

ezfwk53nr1cp6ojhtb2c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...