Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Nei og nei...

Hadde bilen på programmering i går på Bil i Nord Avd. Bodø, meen det ble ikke noe bedre... Dem sa det var ledningsfeil, så dem måtte ta ut et par sikringer så ikke den nye modulen ble brent. Jeg fikk ikke snakket med mekaniker pga han var opptatt resten av dagen så jeg fikk ikke vite noe om hvilken sikring eller hvor feilen kunne ligge, dem sa også at det bare var vindussheisen som var tatt ut sikringen til, men når jeg kom ut fikk jeg ikke opp bagasjerommet engang, så ingenting ble bedre.

Dette skulle ta en uke og bilen skulle bli i orden, noe jeg spurte flere ganger om modulen var problemet. Det tok 6 uker og bilen ble ikke i orden, pluss at dem hadde glemt meg av da modulen hadde lagt på lageret i over en uke.

Det eneste jeg fikk ut av disse 5200kr er at ingenting mer virker enn før, det står "Door open" når jeg begynner å kjøre og alle dørene er igjen, og jeg får ikke opp hanskerommet (Nei, det er ikke låst). Jeg kan ikke begynne å feilsøke på dette modulproblemet selv da det er en million ledninger som går ut til de forskjellige komponenter, og om jeg finner en ledningsfeil, setter i sikringen og prøver f.eks vindussheisene, er det stor sjangs for at jeg brenner modulen igjen, så det blir ikke aktuelt.

Jeg sa jeg kom til å ringe på mandag, er ikke ferdig med dette! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt :( Problemer med det elektriske er noe jeg virkelig hater (selv om jeg er elektriker).

Feilsøking på bilelektro gir ofte store utfordringer, og man er prisgitt å ha tegninger og skjema.

Har du tilgang på BMWs WDS og en kompis som kan bilelektro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig plaget du!

Håper det blir bedre !

Uff, ja dessverre :( Jeg også!

Kjipt :( Problemer med det elektriske er noe jeg virkelig hater (selv om jeg er elektriker).

Feilsøking på bilelektro gir ofte store utfordringer, og man er prisgitt å ha tegninger og skjema.

Har du tilgang på BMWs WDS og en kompis som kan bilelektro?

Jepp, meget kjipt! Er noe spesielt med bilelektroen ja.. Nei, har ikke det, men skal ikke gjøre noe selv her foreløpig :P Skal snakke med verkstedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :P Hehe, går sikkert greit å finne et par ledningsfeiler, men overser jeg en ledning risikerer jeg å brenne den nye modulen også.. Sjangser ikke på 5200kr :P Men har sendt en lengre mail til dem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørhåndtaket ble lakkert på fredag, og montert i går :P

2se9f.jpg

Ser ut som jeg tok bilde i farta, men flytta i allefall over pakninger på det nye

fjdsub.jpg

Slik så det gamle ut :P

1trbr9.jpg

Skal ta bilde av det på bilen når jeg har vasket bilen, muligens i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut planene jeg tenker vil bli gjort etterhvert :)

- Alpina leppe (Replica) - Skal prøve det først

- Heltrekkende frontfangerlist

- Facelift skjørter - Om jeg får tak i til en overkommelig pris

- Tårnstag - I samme farge som bilen

- Ratt - Når jeg kommer over et bedre kjøp på Ebay

Skal se over om det er mer småting jeg skal bestille.

Tenker å justere ned også, men bak har jeg ikke mye å gå på, da må det valses og det kan jeg ikke gjøre før rust i hjulbuen er fjernet. Etterhvert når dekkene begynner å bli utstlitt skal jeg få ned ett eller to hakk i profil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av en med den lista jeg skal ha, bare denne har ikke shadowline så det kræsjer litt, men ser utrolig mye bedre ut :P (Ja, jeg skjønner at jeg ikke kan kjøre uten skilt)

10zbhkfv8xhfzljxuu80.jpg

Ellers, når feriepengene kommer blir det i allefall bestilt:

- Replica Alpina leppe

- Heltrekkene fangerlist

- Tårnstag

- Sort showplate med hvit skrift

Faceliftskjørter og ratt blir om jeg kommer over noe til en overkommelig pris :) Skal ringe på mandag å høre om koed har delene på lager, ringte i går men var stengt grunnet ferietid.

Såå tenker jeg at det kanskje er på tide med en liten Vanos overhaling da den både bråker og ikke fungerer så optimalt som den skal, mener hvertfall det er feilen da den lager "rattle"-lyd og at effekten på bilen er litt av og på uavhengig av turtall. Så ser jeg at DrVanos selger ny vanos som fikser begge problemene for 350$:

http://drvanos.com/index.php?option=com ... 1&Itemid=2

Det er vel bedre enn å begynne med overhaling selv med pakningssett? Koster vel omtrent 600kr mer enn begge pakningssettene.

Er litt usikker på hvordan vanosen opererer, men om jeg kjører litt på turtall før jeg trykker pedalen i gulvet, fungerer den bra. Men ikke om jeg bare gir full gass med en gang fra start, da er det ca 50% sjans for at den fungerer som den skal, altså det er veldig merkbart at noe er "galt".

EDIT: Har sett litt videoer nå av vanos rattlinga, og det er ikke sånn lyd bilen lager:

Er skikkelig "kvittring" av min, skal filme i morgen :P Den over her høres mer ut som en diesel, er mye mindre bråk i min.

Kom også på nå at innsugsbelgen enda bare er tetta med en bra teip, og har vært det siden litt etter jeg fikk bilen, så skader vel ikke å bytte ut den også. Samt er det mye gugg i veivhusventilasjonsslangen som går inn i siden av vanosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :P Er mer kvittring av min, men også litt bråk når jeg gasser i nøytral. Går heller ikke så godt som den skal. Men nå vet jeg at det er sprekker i innsugsbelgen og masse gugg i veivhusventilasjonsslangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder på fredag av en skitten bil :P

f41slk.jpg

2cqh98k.jpg

29mu6iv.jpg

15oi2d0.jpg

wvemad.jpg

pt4sl.jpg

Med vipp 8)

142mad.jpg

Jeg ringte Koed i dag, dem kunne ikke skaffe Replica Alpina leppe og jeg måtte ha delenr på den heltrekkende lista, kan jeg bruke delenr fra Ebay da? Mulig det er forskjell på Europa og USA delenr?

Så har jeg bestilt to stk showplates fra Showplate.se :)

Skal filme den ulyden fra det jeg tror er vanosen senere i dag, skal også bestille innsugsbelgen da den har hatt en større sprekk i over 2 år, det kan muligens bidra til problemer da den sitter mellom innsug og LMM. Har glemt det helt av da den ble midlertidig tetta med en meget sterk tape for 2 år siden, som garantert ikke tetter så mye nå lengre.

Om jeg bytter o-ringene i vanosen, bør jeg vel rense/bytte veivhusventilasjonen, noen som vet hvem som selger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...