Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Da jeg var hjemme sist var egentlig planen å begynne med sliping av rust, men kom dessverre ikke lengre enn å ta av lister og baklykter da det ble mye aktivitet rundt bursdagsfeiring, 17.Mai-feiring etc etc :P

Men har pratet med både Rogaland Bil og Martiniussen Bil ang. hjulbue; Den Rogaland hadde var så rusten at det var ikke vits å ta, men Martiniussen hadde to biler og skulle sjekke tilstanden til i morgen. Hvis disse er rustfrie eller farlig nær, skal dem ha 12-1300kr + moms for å skjære den av. Er dette dyrt eller må man regne med et slikt beløp? Burde jo klart å funne en ny hjulbue for den prisen selv om det tydeligvis ikke er å oppdrive..

Ellers har jeg bestilt:

- Service/Oil Reset Tool for både OBD1 og OBD2

- Pioneer adapter til multifunksjonsrattet

- x20 klips til de utvendige listene

Har også en del småtterier jeg trenger fra huggeren om jeg bestiller hjulbue der fra:

- Slepekrok
- Vindusheismotor v.b
- Tropper i indre dørhåndtak
- Gummi i ene jekkfeste under

- Deksel på førerstol (Beige)

Troppene i dørhåndtakene er svindyre, koster 40-50kr pr.stk på Ebay, gjerne brukte også!

Rop gjerne ut om du har noen av de delene liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir i dyreste laget.. Fant en annen på finn med creme skinn interiør, slik at jeg kan få et par andre smådeler i tillegg fra samme plass. Men igjen, da må jeg ringe i morgen fordi det ikke var nok folk på jobb der  :stupid:

Er mellom meg og min far da, men ja :) Hadde prøveskilt på 17.Mai, herregud for en bil sier jeg bare! MEGET moro, nydelig å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skikkelig grombil!

Er en 2001 C5 Z06 med LS6 på 385hk og 6 trinns Manuell, står på 18" og 19" C6 Z06 felger  :) Eid av en prest i 60-årene som har behandlet bilen meget godt, bilen er så og si strøken. Er gjort litt med bilen, men har ikke noe særlig oversikt over det for øyeblikket annet enn at bilen er isolert skikkelig og at det sitter en Hurst girstang i som er justerbar i alle retninger :lol:

Den kommer seg på skilter snart, og kommer nok ut for salg i løpet av sommeren :P

post-62858-0-35594300-1400763900_thumb.j

post-62858-0-55194500-1400764028_thumb.j

post-62858-0-21885400-1400763899_thumb.j

Overse firmalogoen, den er ikke der for forbedring av utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, og hvordan bilen er på ekte vises egentlig lite på bildene. Når du ser denne kommer kjørende ser den helt flat ut nesten :) Men du ser sånn høvelig hvordan den er i forhold til E38'n, da den allerede er ganske flat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen Martiniussen hadde var også rusten i hjulbua, så det ble nok ikke noe der fra.. Så jeg får høre fra den på Finn i morgen om den er rusten eller ikke, krysser fingra for at den er brukbar og i tillegg kanskje har noen av de andre delene jeg trenger :)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48304207&searchclickthrough=true&searchQuery=bmw%20e38

Vurderer å bestille meg nye emblemer og jeg synes følgende er grisetøffe, men samtidig har jeg nesten blitt helt mot å gå utenfor OEM-looken. Tror jeg har lært meg selv til å tenke slik at alt som ikke er levert originalt (BMW og Alpina) er jalla. Men jeg synes fortsatt dem er tøffe, så er mulig jeg prøver :-k

http://www.ebay.com/itm/111160108889?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Spiller:

Tenker også på å bytte ut spilleren etterhvert, da den jeg har nå (Pioneer MVH-7300) bygger for langt ut, og mangler Bluetooth. Tenker å bytte den ut med en Pioneer spiller som har Bluetooth, samt ikke bygger så langt ut, jeg vil gjerne kunne ha luka lukket mens jeg spiller via Bluetooth :) Det blir isåfall perfekt sammen med styring fra multifunksjonsrattet!

Har sett på MVH-X560BT, men synes ikke dem passer inn i noen som helst biler, skjønner ikke at dem enda designer spillerene slik. De har hatt ca. samme utseendet siden 90-tallet. Den jeg har nå passer i grunn helt greit inn, da også fordi jeg har justert alle farger i samme oransjefargen som er originalt i bilen, den har jo også en liten 3"(?) skjerm som er ganske kul for musikkvideoer!

MVH-X560BT:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14965&katid=9&id=

MVH-7300 (Den jeg har nå):

post-62858-0-39984400-1400793630_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...