Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt på å finne ut hvor det er bensinlekkasje for det lekker mer og mer, er jo riktig nok bare ca. et par-tre dråper i minuttet da :P

Meen jeg må vel ned med eksos og mellomaksel for å få ned tanken, og tanken er det jo selvfølgelig 60liter på............ Så lurer på hvordan jeg skal få tappa ned bensinen, men lurer på om jeg må helt av med eksosen, altså skru den av foran også? :P

Var jo ute med baksetet her om dagen og så om det kanskje kunne være i de troppene under der, men der var det helt tørt, så er jo mulig det er rusta hull ellerno, hvem vet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på å finne ut hvor det er bensinlekkasje for det lekker mer og mer, er jo riktig nok bare ca. et par-tre dråper i minuttet da :P

Meen jeg må vel ned med eksos og mellomaksel for å få ned tanken, og tanken er det jo selvfølgelig 60liter på............ Så lurer på hvordan jeg skal få tappa ned bensinen, men lurer på om jeg må helt av med eksosen, altså skru den av foran også? :P

Var jo ute med baksetet her om dagen og så om det kanskje kunne være i de troppene under der, men der var det helt tørt, så er jo mulig det er rusta hull ellerno, hvem vet :(

hadde lekkasje i min også, var nok å ta av opphengene å senke ned eksosen så my det gikk:) jeg hadde lekkasje i falsen mellom over og underdelen.. Men er en slange i overkant av tanken du kan sjekke også, vanskelig å komme til men, slangen min var rimelig sliten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa, skulle akkurat til å skru av eksosen foran, fordi klarer ikke å senke eksosen så veldig mye, men nå vet jo ikke jeg om jeg har skrudd ned alle opphengene, jeg har skrudd av det opphenget på midten pluss de to bak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bensin lekkasje jeg også, virker som det er mange e38er med lekk tank :P tenkte jeg skulle prøve og lodde falsen på tanken, lekker i falsen på min også. mye jobb og gjøre tanken klar til sveising? må vel skylles ganske kraftig for at det ikke skal være noe bensin rester igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ivertfall akkurat uten å dele eksosen på min:p tanken min sto vel i 3-4 dager på lufting, skylte vann igjennom den noen ganger om dagen:) tenkte egentlig jeg skulle bruke nitrogen, men gadd ikke å ta med tanken på jobb:p gikk ivertfall greit på min, var noen timer med skruing ja, endel vanskelig plasserte slangeklemmer, så anbefaler dere å skifte de i samme slengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ned tanken på min for å renovere den for en tid tilbake jeg også. Helt grei jobb egentlig :)

Lakk på et par plasser i falsen, men det fikset jeg med en seriøs type ruststopper, og et slags to-komponent stoff som visstnok blir brukt i offshorenæringen (husker ikke hva det heter). Er vel mer som en midlertidig løsning kanskje, men det er tett ennå hvertfall. Sveising er sikkert beste alternativet :)

Finnes en flott bruksanvisning på demontering av tank på BMW TIS dersom du har tilgang på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært flaut om en kjede med navnet "Biltema" hadde solgt olje som var dårlig, tror nok det er på ca. samme nivå som Statoil når det gjelder smøreegenskapene til olja.

Denne påstanden kan jeg bekrefte da jeg har snakket med høyere makter i konsernet.. Biltema kjøper olja si fra Statoil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...