Gå til innhold

tok av liistene på bunnen av dørene på e34n i dag..

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. drev å vaska og ordna på e34n i da, så tenkte jeg at jeg skulle ta av listene på bunnen av døren for å sjekke rust å rengjøre.

men en tidligere eider har faktisk fyllt listene med fett så det fantes ikke en eneste rustflekk :D

så det jeg tenkte å gjør, var å ta de av, rengjøre og fylle på med nytt fett. men hvilket fett bør jeg bruke her? bør ha noe som ikke regner bort med en gang... noe annet jeg bør behandle det med også med det samme?

så til alle med e34; løp og fyll dørene med fett :D det fungerer faktisk tydligvis. bilen min er 97% rustfri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte på godt med tectyl her på den E34'en jeg hadde en gang. Det holdt seg rustfritt de årene jeg hadde bilen i hvertfall. Greit å smøre på noe uansett, for de listene er trang å få på uten. Bare styr unna stoff som suger til seg vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noe liknende på gamle forden jeg hadde en gang. Disse gamle fordene ruster noe jævelig.

Brukte noe industrifett som brukes på b.l.a smøring av kulelagre på gravemaskiner o.l

Nye eieren sier at fettet ligger der enda, selv etter mange vask, saltede veier og røffe vintere.

Dette fettet jeg har hjemme er fra tidlig 70 tallet, men like fin enda. Hvor man får kjøpt slikt fett nå er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...