Robin L Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 hei. drev å vaska og ordna på e34n i da, så tenkte jeg at jeg skulle ta av listene på bunnen av døren for å sjekke rust å rengjøre. men en tidligere eider har faktisk fyllt listene med fett så det fantes ikke en eneste rustflekk så det jeg tenkte å gjør, var å ta de av, rengjøre og fylle på med nytt fett. men hvilket fett bør jeg bruke her? bør ha noe som ikke regner bort med en gang... noe annet jeg bør behandle det med også med det samme? så til alle med e34; løp og fyll dørene med fett det fungerer faktisk tydligvis. bilen min er 97% rustfri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30fire Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 skal prøves (burde vell kansje gjort det litt før...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Tror faktisk at E34 er den BMW`n jeg har hatt som ruster minst av alle sammen fra før og da hjelper sikkert det trikset der og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Jeg smurte på godt med tectyl her på den E34'en jeg hadde en gang. Det holdt seg rustfritt de årene jeg hadde bilen i hvertfall. Greit å smøre på noe uansett, for de listene er trang å få på uten. Bare styr unna stoff som suger til seg vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Gjorde noe liknende på gamle forden jeg hadde en gang. Disse gamle fordene ruster noe jævelig. Brukte noe industrifett som brukes på b.l.a smøring av kulelagre på gravemaskiner o.l Nye eieren sier at fettet ligger der enda, selv etter mange vask, saltede veier og røffe vintere. Dette fettet jeg har hjemme er fra tidlig 70 tallet, men like fin enda. Hvor man får kjøpt slikt fett nå er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Du får sikkert ikke kjøpt det nå, for det var så bra at di fant sikkert ut at det var farlig for miljøet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Hvit vaselin er helt nøytral og skader verken lakk eller plast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå