Oscillo Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Det høres jo ut som om du har prøvd det meste nå, men jeg får vel komme med det som ble løsningen for min del. Min M50 jaget også på tomgang, og ruset da opp til ca. 1400 rpm, før den slapp seg ned igjen til ca 500 rpm. Dette gjentok seg i ca. 1-2 sek sykluser. Snittforbruket lå jevnt på 1,1-1,2 liter på mila mens den jukset som verst. Jeg koblet på diagnoseutstyr og slettet alle feilkoder i alle moduler jeg fikk tilgang til, og etter dette har ikke motoren kranglet det siste halvåret. Om det var dette som gjorde utslaget, eller om det kun var en ren tilfeldighet skal jeg la være usagt, men så lenge motoren går som den skal så gidder jeg ikke å bruke mer tid til å gruble på det
Østgaard Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 Det høres jo ut som om du har prøvd det meste nå, men jeg får vel komme med det som ble løsningen for min del. Min M50 jaget også på tomgang, og ruset da opp til ca. 1400 rpm, før den slapp seg ned igjen til ca 500 rpm. Dette gjentok seg i ca. 1-2 sek sykluser. Snittforbruket lå jevnt på 1,1-1,2 liter på mila mens den jukset som verst. Jeg koblet på diagnoseutstyr og slettet alle feilkoder i alle moduler jeg fikk tilgang til, og etter dette har ikke motoren kranglet det siste halvåret. Om det var dette som gjorde utslaget, eller om det kun var en ren tilfeldighet skal jeg la være usagt, men så lenge motoren går som den skal så gidder jeg ikke å bruke mer tid til å gruble på det Jobber på et verksted som har BMW tester, og har prøvt den. Men det er lite hjelp i på en så gammel bil. Iog med dette ikke er orginal motor i bilen, så er det sikkert ikke kobla opp rett for bruk av diagnose.
Kjexx Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 min og jager akkurat som du nevner, men det er fordi gasswire er slakk tror jeg.. Mangler en sånn plastikk ting som wire er festet i på spjeldet..
KKise Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 min og jager akkurat som du nevner, men det er fordi gasswire er slakk tror jeg.. Mangler en sånn plastikk ting som wire er festet i på spjeldet.. Det kan du slå fra deg med en gang, om wiren er slakk SKAL gass spjeldet være stengt så feilen er ikke med wiren. Østgaard: Så du skreiv at du hørte tomgangsregulatoren åpne når du skrur på tenninga, og det stemmer at den skal, hvis ikke vil det jo bli vakuum i innsuget. På stikket til tomgangsregulatoren er det 3 pinner, den ene skal det være 12V+ på med tenningen i posisjon 2, og de to andre pinnene er - signaler fra hjernen som styrer åpningen på tomgangsregulatoren for å holde jevn tomgang. Om du har en feil på denne styringen vil du da få ujevn tomgang ville jeg tro. Ser du ikke har prøvd en annen hjerne, så om du har mulighet til det ville jeg si det er neste steg i feilsøkingen.
Kjexx Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 min og jager akkurat som du nevner, men det er fordi gasswire er slakk tror jeg.. Mangler en sånn plastikk ting som wire er festet i på spjeldet.. Det kan du slå fra deg med en gang, om wiren er slakk SKAL gass spjeldet være stengt så feilen er ikke med wiren. Så du skreiv at du hørte tomgangsregulatoren åpne når du skrur på tenninga, og det stemmer at den skal, hvis ikke vil det jo bli vakuum i innsuget. På stikket til tomgangsregulatoren er det 3 pinner, den ene skal det være 12V+ på med tenningen i posisjon 2, og de to andre pinnene er - signaler fra hjernen som styrer åpningen på tomgangsregulatoren for å holde jevn tomgang. Om du har en feil på denne styringen vil du da få ujevn tomgang ville jeg tro. Ser du ikke har prøvd en annen hjerne, så om du har mulighet til det ville jeg si det er neste steg i feilsøkingen. Ser jeg har forklart meg litt dårlig. Jeg mente at min er sånn. Men det har sikkert ikke noe med det å gjøre. Men jeg lurer på om min kan jage pga toppakninga kanskje har gått, ryker veldig ved litt herjing... Skulle ha trykktesta den og forsket litt.. Ellers så er det vel slik at lmm, lambda og hjerne burde stemme overens. Ellers blir det feil signaler og feil bensin tilførsel.. Nødmodus..
KKise Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Det høres jo ut som om du har prøvd det meste nå, men jeg får vel komme med det som ble løsningen for min del. Min M50 jaget også på tomgang, og ruset da opp til ca. 1400 rpm, før den slapp seg ned igjen til ca 500 rpm. Dette gjentok seg i ca. 1-2 sek sykluser. Snittforbruket lå jevnt på 1,1-1,2 liter på mila mens den jukset som verst. Jeg koblet på diagnoseutstyr og slettet alle feilkoder i alle moduler jeg fikk tilgang til, og etter dette har ikke motoren kranglet det siste halvåret. Om det var dette som gjorde utslaget, eller om det kun var en ren tilfeldighet skal jeg la være usagt, men så lenge motoren går som den skal så gidder jeg ikke å bruke mer tid til å gruble på det Jobber på et verksted som har BMW tester, og har prøvt den. Men det er lite hjelp i på en så gammel bil. Iog med dette ikke er orginal motor i bilen, så er det sikkert ikke kobla opp rett for bruk av diagnose. Diagnosestikket til motoren henger jo på ledningsnettet til motoren, og følger jo da naturlig med når du satte den over i E30 din. Samme hvor gammel bilen er, så har du fortsatt mulighet til å ta diagnose på motoren/styreenhet å lese av feilkodene. Så om du ikke har prøvd det er det noe jeg vil anbefale deg å gjøre, er først fra M50 og utover man fikk tatt skikkelige diagnoser på bmw. Det det kommer an på er om dere bare har feilkodeleser med OBDII til nyere bmwer eller om dere også har 20-pins stikk som M50 har.
Østgaard Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 min og jager akkurat som du nevner, men det er fordi gasswire er slakk tror jeg.. Mangler en sånn plastikk ting som wire er festet i på spjeldet.. Det kan du slå fra deg med en gang, om wiren er slakk SKAL gass spjeldet være stengt så feilen er ikke med wiren. Østgaard: Så du skreiv at du hørte tomgangsregulatoren åpne når du skrur på tenninga, og det stemmer at den skal, hvis ikke vil det jo bli vakuum i innsuget. På stikket til tomgangsregulatoren er det 3 pinner, den ene skal det være 12V+ på med tenningen i posisjon 2, og de to andre pinnene er - signaler fra hjernen som styrer åpningen på tomgangsregulatoren for å holde jevn tomgang. Om du har en feil på denne styringen vil du da få ujevn tomgang ville jeg tro. Ser du ikke har prøvd en annen hjerne, så om du har mulighet til det ville jeg si det er neste steg i feilsøkingen. Det stemmer ja, har 12v på eine pinnen. Har prøvt med tre forjsellige hjerner, mulig jeg ikke har fått det med her... Har prøvt hjerne fra en kompis sin bil som jeg veit funker som den skal.
Østgaard Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Det høres jo ut som om du har prøvd det meste nå, men jeg får vel komme med det som ble løsningen for min del. Min M50 jaget også på tomgang, og ruset da opp til ca. 1400 rpm, før den slapp seg ned igjen til ca 500 rpm. Dette gjentok seg i ca. 1-2 sek sykluser. Snittforbruket lå jevnt på 1,1-1,2 liter på mila mens den jukset som verst. Jeg koblet på diagnoseutstyr og slettet alle feilkoder i alle moduler jeg fikk tilgang til, og etter dette har ikke motoren kranglet det siste halvåret. Om det var dette som gjorde utslaget, eller om det kun var en ren tilfeldighet skal jeg la være usagt, men så lenge motoren går som den skal så gidder jeg ikke å bruke mer tid til å gruble på det Jobber på et verksted som har BMW tester, og har prøvt den. Men det er lite hjelp i på en så gammel bil. Iog med dette ikke er orginal motor i bilen, så er det sikkert ikke kobla opp rett for bruk av diagnose. Diagnosestikket til motoren henger jo på ledningsnettet til motoren, og følger jo da naturlig med når du satte den over i E30 din. Samme hvor gammel bilen er, så har du fortsatt mulighet til å ta diagnose på motoren/styreenhet å lese av feilkodene. Så om du ikke har prøvd det er det noe jeg vil anbefale deg å gjøre, er først fra M50 og utover man fikk tatt skikkelige diagnoser på bmw. Det det kommer an på er om dere bare har feilkodeleser med OBDII til nyere bmwer eller om dere også har 20-pins stikk som M50 har. Diagnosestikket henger på motor el-nett ja, men er kobla via stikket mellom bil og motor med et par ledninger. Har som sagt prøvt å ta diagnose, uten at det var noe å bli klok på.
Østgaard Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Har du chippet bilen din? Har prøvt både med og uten chip... Men nei, har ikke chip nå.
hao Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Diagnosestikket henger på motor el-nett ja, men er kobla via stikket mellom bil og motor med et par ledninger. Har som sagt prøvt å ta diagnose, uten at det var noe å bli klok på. Hvorfor ikke gjøre det ferdig slik det skal være da?
Østgaard Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Diagnosestikket henger på motor el-nett ja, men er kobla via stikket mellom bil og motor med et par ledninger. Har som sagt prøvt å ta diagnose, uten at det var noe å bli klok på. Hvorfor ikke gjøre det ferdig slik det skal være da? Veit ikkje om det går. Meina på jeg såg i m50 guiden her inne at det ikke var noe vits. Men vist noen veit hvordan stikket skal kobles så er jeg takknemmelig for det
hao Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Hadde glemt litt av tråden din jeg. Så nå at det var i en E30. Mener å ha lest her inne at du kan lodde sammen ledningene i stikket. Det skal vist stort sett være de samme fargene. Synet ha sett forklaring på sammenkobling av de få ledningene som ikke har samme farge også. Syns huske det var 3 ledninger. Regner med at du har hjerne til M50 motoren. Ble mye syns og tror her nå da men der var for komme med et tips som er blitt glemt tidligere i tråden. Kanskje andre har som vet og er sikker har innspill? Ellers så er det jo mulig å søke det opp igjen da. Skal se litt etter jeg også
Østgaard Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Hadde glemt litt av tråden din jeg. Så nå at det var i en E30.Mener å ha lest her inne at du kan lodde sammen ledningene i stikket. Det skal vist stort sett være de samme fargene. Synet ha sett forklaring på sammenkobling av de få ledningene som ikke har samme farge også. Syns huske det var 3 ledninger. Regner med at du har hjerne til M50 motoren. Ble mye syns og tror her nå da men der var for komme med et tips som er blitt glemt tidligere i tråden. Kanskje andre har som vet og er sikker har innspill? Ellers så er det jo mulig å søke det opp igjen da. Skal se litt etter jeg også Kan ikke huske å ha sett noko om oppkobling av diagnose kontakt sjøl vertfall... Må vere noke som er feil kobla, eller en anna el-feil. Feil signal en plass
KKise Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Les denne og sammenlign din oppkobling med denne : viewtopic.php?f=1&t=134347 Evt spørsmål tar du med Fliid som har skrevet tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå