Hans Wilhelm Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Har en eldre muttertrekker jeg prøvde igår. Bruker en 50l Gebe kompressor. Ble ikke imponert! Er en billig variant fra Tema e.l noe å kjøpe, eller må man handle noe ordentlig for å få noe brukbart? Har en elektrisk fra Tema som jeg bruker nå. Fungerer igrunn greit, men er ikke veldig sterk. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianB Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Har en eldre muttertrekker jeg prøvde igår. Bruker en 50l Gebe kompressor. Ble ikke imponert! Er en billig variant fra Tema e.l noe å kjøpe, eller må man handle noe ordentlig for å få noe brukbart? Har en elektrisk fra Tema som jeg bruker nå. Fungerer igrunn greit, men er ikke veldig sterk. Litt usikker på hva du ikke ble imponert over? Var det hjulbolter du ikke klarte å løsne med muttertrekker'n f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 Det meste. Har prøvd den på hjulbolter tidligere uten suksess. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianB Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Det meste. Har prøvd den på hjulbolter tidligere uten suksess. Ok - selv har jeg en Würth-trekker som i sin tid ble benyttet ved Norslep her i byen. Mao, den drar det den trenger å dra +++ uten at jeg vet nøyaktig specs på den. Denne er tilkoblet en 50l Einhell kompressor. For min del har jeg aldri slitt med å få opp bolter/muttere, men i tilfeller hvor bilen har vært på verksted og disse eventuelt har hatt av hjul og ikke brukt momentstav når hjulet ble satt på igjen kan det være trekker'n blir stående å slå litt før ting løsner. (Selv benytter jeg 110Nm momenstav ved tiltrekking på alle mine aluhjul)... Viktige ting å være klar over vedr. trekker er luftforbruk og selvfølgelig tilgjengelig moment. En trekker fra Biltema kan helt sikkert være fullt brukbar. Og er den ikke det kan man jo bare levere den tilbake siden de opererer med 30 dagers returrett. Er man litt forsiktig når man pakker opp går dette helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Tilførselsslangen kan også være for tynn. Trekkeren får ikke nok luft. Jeg byttet til 12 mm. slange, kjente ikke igjen trekkeren etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Kjøpte en Ingersoll Rand fra USA ebay. Kostet 1300 og er helt topp. Koster 4500 i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Hjelper lite med fancy muttertrekker til ti tusen hvis man ikke har noe som skyver godt med luft Kompressor og slange har ALT å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 kjøp KCL sin fra JEGARD på ensjø, de selger også via finn med gratis frakt. prøvde en slik, funker bra til prisen, jeg betalte 1100 i butikken for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 25, 2011 Share Skrevet April 25, 2011 Kjøp et på strøm, vis du har dårlig kompressor! de funker som faen drar jo opp til 600nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet April 25, 2011 Share Skrevet April 25, 2011 Byttet til 1/2" slange på min kompressor, og vips så fungerte trekker, skralle og annet luftverktøy godt. Har ikke testet BT trekker på min, men fra gammel tynn slange til 1/2" slange ble verktøyet mye bedre, så prøv med slangebytte først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder87 Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 kjøpte en wuerth trekker 1\2" som går på luft og som jeg bruker på jobb. denne skulle dra 1000nm har testet denne oppimot momentnøkkel og drar mellom 800-950nm på 24mm belteplatebolter(fin gjenger) er meget fornøyd med den, har også en milewauke hd18 hiw muttertrekker på batteri, denne er en kjempegod trekker som skal dra 600nm men tipper denne drar ikke langt ifra 600nm (iallefall over 500nm) god batterikapasitet og 2 batteri samt 1 times lader. batteriet på trekkeren varer ca 1 arbeidsdag ved lett\medium jobbing med trekkeren, tar iallefall 10mm bolt og river gjengene rimelig kjapt, eneste minuset er at den er noe tung i gir og motordelen kontra batteridelen men er ubetydelig. tåler en støyt også da jeg har mistet den ned fra 1-2m høyde et par ganger. veldig fornøyd med den nesten som man føler seg handicappet uten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Gebe er bare søppel. Har jobbet på plasser hvor de har solgt Gebe som billig-verktøy, det kom nesten like mange i retur som ble solgt. Min far gikk i fella selv om jeg sa at han ikke må kjøpe Gebe, han kjøpte en 50L Gebe kompressor og Gebe muttertrekker. Diverse deler på kompressoren knakk, men den funker fortsatt. Muttertrekkeren ble kjapt lagt på hylla og hjulkryss ble istedet brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet April 26, 2011 Forfatter Share Skrevet April 26, 2011 Er klar over at det er ett billigmerke, men synes igrunn kompressoren har klart seg bra så langt. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 +1 på slange om du har mengde og trykk fra kompressorsiden. Jeg har dårlige erfaringer med kcl trekkere. men hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 jeg har wurth sin og den syntes jeg fungerer kanon, aldri hatt noe problemer med hjulbolter med den hvertfall absolutt et godt alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå