Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal laste inn nytt map på e39en min. Den er allerede chippet, men jeg vet ikke om den er programmert eller om den har powerbox.

Jeg fant ingen uoriginale enheter i den kassen som DME ligger i. Er det noen som vet hvor powerbokser normalt blir montert?

Skrevet

Leste dette og tenkte jeg skulle svare at "man monterer ikke powerbox" :P

Den monteres normatl inn på railtrykksensoren. Men dersom den er chippet av en med noenlunde ok utstyr så vil ikke dette vise, da man gjør det via obd kontakten.

Skrevet

Vil han som lager mappet kunne lese av om den er bokstrimma?

Er railtrykksensoren plassert i bakkant av railen?

Jeg skal bruke denne for å lese ut mappet som er på bilen nå. Det sendes til ecotune for modifisering før jeg får en ny fil tilbake som skal leses inn i bilen.

Skrevet

Nei, han vil ikke kunne se om den er boxtrimma, men han vil kunne se om mappet du sender han er originalt eller ikke.

Skrevet
Nei, han vil ikke kunne se om den er boxtrimma, men han vil kunne se om mappet du sender han er originalt eller ikke.

Godt poeng, jeg får be han om å gi beskjed hvis han mottar et originalmap. ;)

Men selve powerboksen, bruker folk å montere den i den boksen som DDE/DME er montert i?

Skrevet

Nei, det har hverfall aldri jeg sett, de drar den fra railtrykk sensoren (som du nevner i enden av railen), og ofte ut på venstre side i motorrommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...