520Msport Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028389 Vil det føre til noen problemer med veivhusventilasjon eller lignende? Eller må jeg ha: http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066588
Otis Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Det skulle gå bra det, problemer med veivhusventilasjonen kommer vel av lange skiftintervaller? evt frysne slanger, eller bare for sjeldent skiftet filter.
520Msport Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Ok, er det kun for at det er lengre levetid på SLX oljen at den blir anbefalt på Castrol sine sider? De hadde Magnatec på tilbud hos Mekonomen, så hadde vært kurant om jeg kunne brukt den.
Otis Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg tror det er fordi det er den som BMW sier at du skal bruke.
520Msport Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Når jeg leser på Magnatec ser jeg at den har akkurat samme spesifikasjoner som BMW sin egen 04 Longlife olje, så denne bør vel passe bra.
TRF Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 hvordan kan den ha akkurat samme spesifikasjoner når "bmw sin egen ll04 olje" er en spesialtilpasset versjon av castrol SLX? kommer i vanlige SLX kanner men står "bmw ll04" på dem. 0w-30
hao Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 hvordan kan den ha akkurat samme spesifikasjoner når "bmw sin egen ll04 olje" er en spesialtilpasset versjon av castrol SLX? kommer i vanlige SLX kanner men står "bmw ll04" på dem. 0w-30 Hvorfor kan det ikke være flere som har tilpasset olje slik at de har samme spesifikasjonene som kreves av BMW?
TRF Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 det har jeg da vitterlig ikke sagt. Men at castrol i all hemmelighet heller det samme stoffet på ei magnatec kanne har jeg vanskelig for å tro
hao Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Nei,skjønner den. Hvis en går inn på de forskjellige oljeselskaper og ser hva bilen skal ha så får du jo opp en olje som selskapet sier tifredstiller de spesifikke kravene? Vet ikke hva denne motoren heter jeg men prøv en av linkene her så tror jeg du får se at det finnes andre oljetyper som tilfredstiller kravene. http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443 http://www.mobil.com/Apps/APS/MOBIL/Nor ... Blank.aspx
TRF Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Jeg har aldri sagt at ikke andre oljer er tilfredstillende. Men bmw eget "krav" (det merkeforhandlere er pålagt å bruke) til nyere motorer, er da BMW castrol SLX 0w-30. Magnatec har IKKE de samme spesifikkasjonene, om enn den er god nok hele dagen lang. Hadde den hatt nøyaktig de samme spesifikkasjonene hadde den hett SLX.. Men ja, bare å bruke oljer som oppfyllter kravene, ferdig med den.
Otis Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Jeg kan opplyse om at jeg faktisk bruker Castrol SLX, men ikke i Professional da de ikke hadde den lengere hos GS.
Virtual Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Skjønner ikke poblemene deres, jeg har kjørt på biltema halvsyntetisk i mange år. Har aldri hatt problemer med noe. Motoren går bedre en en klokke
TRF Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 bra for deg.. av en eller annen grunn fyller jeg ikke biltema/statoil "ok" olje på biler jeg lader 2 bar på. Og det er stort sett slike jeg har. På helt vanlige billige bruksbiler så heller jeg dog på en "mellomting", gjerne magnatec som ofte er rimelig. Det finnes bakdeler med castrol, absolutt, husker motorpsort 2t olja var helt forferdelig om ikke du konstant (!) pina karten den gang jeg brukte det. Men så fungerte det så ypperlig når det ble piska da.. Videre, så vil jeg påpeke at når jeg plukker av topplokket på mine biler, så er det GULLENDE rent. ingen avleiringer på biler som har vært i mitt eie over tid. Dette er ikke vanlig på bmwer i norge, de fleste ser ikke ut. Spesielt gamle 740i e38 ol som aldri får noe tyn.
Virtual Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 bra for deg.. av en eller annen grunn fyller jeg ikke biltema/statoil "ok" olje på biler jeg lader 2 bar på. Og det er stort sett slike jeg har. På helt vanlige billige bruksbiler så heller jeg dog på en "mellomting", gjerne magnatec som ofte er rimelig. Det finnes bakdeler med castrol, absolutt, husker motorpsort 2t olja var helt forferdelig om ikke du konstant (!) pina karten den gang jeg brukte det. Men så fungerte det så ypperlig når det ble piska da.. Videre, så vil jeg påpeke at når jeg plukker av topplokket på mine biler, så er det GULLENDE rent. ingen avleiringer på biler som har vært i mitt eie over tid. Dette er ikke vanlig på bmwer i norge, de fleste ser ikke ut. Spesielt gamle 740i e38 ol som aldri får noe tyn. Tror ikke trådstarter lader med 2 bar , jeg har demontert toppdeksel flere ganger og det er ingen avleiringer, trenger nesten ikke å gjøre rent. før jeg monterer igjen. Ingen ventil tikking, går som smurt
baremats91 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 til trådstarter: kjør på med magnatec du eneste med veivhusvent som går tett er kjøreprofilen din, mye småturer til og fra butikk etc fører til kondens i olja som tetter veivhusventilasjon, og fryste oljekanaler om vinteren. jobber på BMW og vi anbefaler å bruke magnatec på litt eldre biler pga den olja er litt tykkere enn slx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå