RS-Heggem Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Felgene får du garantert papirer på fra aachen. Finner det sikkert på nett også. Jeg har papirer fra Breyton på mine felger, så det går sikkert like fint hos deg. Men det med senkesettet var noe dritt da. Skal det være godkjent til bilen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2011 hanssae: Takk egil_s: Fjærene er røde, så det ser de fort. Men siden jeg ikke får de godkjent uansett går det jo an å male de svart. Vet du forresten om det er forskjellige aksellaster bak på de forskjellige modellene av 8-serie? RS-Heggem: Tviler på at jeg finner tuv til ac-schnitzer felgene. De er såpass brede og med så lavt innpress at det må valses for å få de på. Når det gjelder fjærene så står det spesifisert aksellast f/b 1125/1135kg, mens i vognkortet mitt står det 1100/1150. De ville ikke godkjenne det siden de var under tillatt aksellast i vognkortet... De er fra 830i til 850i, så skjønner ikke hvorfor de har lavere aksellast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 hanssae: Takk egil_s: Fjærene er røde, så det ser de fort. Men siden jeg ikke får de godkjent uansett går det jo an å male de svart. Vet du forresten om det er forskjellige aksellaster bak på de forskjellige modellene av 8-serie? RS-Heggem: Tviler på at jeg finner tuv til ac-schnitzer felgene. De er såpass brede og med så lavt innpress at det må valses for å få de på. Når det gjelder fjærene så står det spesifisert aksellast f/b 1125/1135kg, mens i vognkortet mitt står det 1100/1150. De ville ikke godkjenne det siden de var under tillatt aksellast i vognkortet... De er fra 830i til 850i, så skjønner ikke hvorfor de har lavere aksellast. må nok lakke de svarte da ja, sett de inn med tektyl så de blir skitne og stygge og ser ut som altid har vært på bilen Siden min bil er på verksted så kan jeg ikke sjekke mine spesifikasjoner. eneste jeg kan tenke meg er om din bil har/hadde EDC dempere eller bakhjulsstyring. KAN jo selvfølgelig være en skrivefeil fra biltilsynet når bilen var importert i Norge. Skal sjekke mitt vognkort når jeg får bilen tilbake over helga. 830 ja... hehe... var vel bare noen prototyper det, som aldri ble solgt. Ang hjul. problemet med "custom byggede" hjul er at det ikke finnes papirer på disse som er brukbare for biltilsynet. Mine felger er også bygget på mål/kalkulasjoner og jeg har Tüv papirer på selve felgen, maks belastninger osv. men siden det ikke står at disse felgene er spesifikt godkjent for BMW e31, med sånn og sånn dimensjon framme og bak OG med følgende dekkdimensjon så er det bare å glemme å få det i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Ahaa. Så ac har aldrig levert de i bredden din fra fabrikk da altså? Vanskelig skal det jo alltid være.. Jeg har heldigvis papirer fra Breyton om at til og med 11x19 er godkjent på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 de er nok levert i den bredden, men ikke til e31. er ganske sykt at de ikke kan godkjenne felger med innpress utenfor 7,5mm regelen uten modell spesifikke godkjenningspapirer. Hadde et helvette med trangsynet på en opel fordi dekkdimensjonen jeg hadde ikke sto i godkjenningspapirene, problemet var at den dimensjonen som sto i papirene var utgått, så jeg hadde 45 profil istedet for 40 profil... men det var innenfor 5% på rulleomkretsen. Holdet på i flere dager, han på dekksjappa var helt overgitt over hvor trangsynte det gikk å være. Jeg hadde mine 17" ACS i vognkortet, godkjent med 255 framme og 275 bak, tror de var 9" framme og 10" bak. kan sjekke vognkortet mitt når jeg får bilen neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Helt tragisk hvordan SV er altså.. Men men, har fått tatt litt bilder idag, etter at hjulbuene fikk innerkanten brettet inn bak. Den må litt lenger ned foran... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 min er høyere enn din.... jeg har vurdert å kappe en runde framme, min heller nesten litt bakover, bak er jeg fornøyd med min, men jeg synes din så bra ut framme for min del..... vil ikke ha den blodsenket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Synes bilen ser helt fantastisk ut. Felgene sitter som et skudd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Synes bilen ser helt fantastisk ut. Felgene sitter som et skudd! +1! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Takk Er meget fornøyd nå, forutenom høyden foran. Har ikke planer om å blodsenke min heller, men jeg syns det er absolutt penest når avstanden mellom hjulbue og felg er lik foran og bak. Viss man ser på bilde tre fra toppen av de siste bildene jeg la ut, så ser man at det er god klaring under bilen. Begge de forrige bilene mine var vesentlig lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 dritt lekker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 jeg syns det er absolutt penest når avstanden mellom hjulbue og felg er lik foran og bak. Det vil alltid være et problem på BMW'er fordi hjulbuen bak sitter flere cm lavere enn den framme. eneste måten å få de like på er å senke bilen mer framme slik at hele bilen tipper frammover. Dette flytter igjen tyngdepunktet frammover og kan ødelegge balansen i bilen, blir også noe lettere på rompa med et sånt stuk. Ser bra ut, men kan ødelegge noe av kjøreegenskapene, så det er vel et kompromiss, poser eller driver. Har samme problem på e46 M3'n min, jeg liker at dekkene skal fylle ut hjulbuen, men pga hjulbuedredden framme så vil dekket stikke nesten 10cm utforbi kanalskjørtet når det er flush med hjulbuen på toppen..... og da blir fort hele siden på bilen ødelagt av steinsprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Var på et lite treff igår, samt tok litt bilder etterpå med en kamerat sin M3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 hei. Siden du hadde litt problemer med vektene så har jeg nå fått sjekket mitt vognkort, og de er lavere enn dine. totalvekt: 2210kg aksellast 1090/1135. egenvekt m/fører 1865 Dette har vi sjekket opp noen biler til og de har samme vekt som min, MEN vi fant også noen med bakakselvekt på 1150, og 1250. Ser du her http://www.e31.net/technical.html så ser du at vektene på disse bilene er litt forskjellige avhenging av modell. Har også godkjent 255/40 17 og 275/40 17 på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Hmmm. Kjedelig at de skal lage fjærer som kun passer de med lavest aksellast. Tusen takk for at du gidder å sjekke opp for meg! Hos meg er det bare standarddim i vognkortet. Må uansett bytte tibake til originalfjærer en av de kommende dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå