Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en 325ix-diff som var knust inni. Fikk tak i en OBX-sperr enhet som jeg monterte sammen med nye lager.

Brukte opp igjen shims på flensene til drivasklingene, men selve sperren er jo i én del som ikke skal åpnes så der kunne jeg ikke bruke opp igjen shims.

Så da er spørsmålet: Er det pga at det er feil shims eller moment på lagerene som gjør at det uler, eller er det vanlig at det uler av disse sperr-enhetene???

Det er store diffen til E30 det er snakk om, viss det er noe tvil.

Skrevet

Å sette sammen igjenn en diff krever erfaring og nøye måleutstyr så du får rett klaring mellom pinjong og kronhjul, pluss som du sier i lagrene. Brukte en kar som bygger rallycrossbiler til å sette opp diffen på e-30'n igjenn med obx sperreenhet og det ble knall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...