Thundercoil Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Ja, det blir mikromillimeter for mikromillimeter! Tok knekken på to glidehammere faktisk. En vanlig og en for oppretting. Tenkte å feste wiren litt innover på labben, slik at det blir litt skrått. Vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre egentlig! Hehe. Har du vært borti dette før, og funnet en lur måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Jeg har sluppet billig unna "hver gang". Har dog alltid plukka dem ut rett etter at bilen har vært kjørt. Har du absolutt null bevegelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Den beveger seg endel millimeter, tør påstå en halv centimeter i alle retninger, så etter min logikk, henger den fast langt nede mot den tynneste delen av dysen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 da henger den fast i sotet rundt dysespissen antagelig. lirke lirke lirke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Jepp.. Ser sånn ut! Den ville ikke ut i dag heller, men den 3. dysen trengte også et par dager med lirking før den kom ut. Så håper den kommer i morgen. Har begynt å sette det litt sammen igjen, slik at jeg kan starte motoren og få den opp på driftstemp, så prøver jeg med glidehammer igjen. Ellers fikk jeg byttet calipter og klosser på andre siden bak. Da er det vel kun lufting av bremser, montere deksler under og dysedritet igjen. Nærmer seg ferdig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Da skal jeg straks tilbake på verkstedet og fortsette med marerittet.. Så i går at den innerste dysen med sensor på koster 3350,- på koed.no, så tror jeg skal ta det jævlig rolig. Hehehe. Har svidd av litt for mye penger denne måneden, sa da hadde bilen blitt stående noen uker. Har også sendt prisforespørsel på automatservice hos Automatgear Service AS i Åsane i Bergen, så håper ikke det blir så himla dyrt. Jæger skulle ha rundt 8500 på min, mener jeg å huske. De i Åsane bytter pakning, filter, olje og flusher.. Så er det en gåen simring på en kobling jeg håper de kan fikse i samme slengen. Ellers bytter jeg girkassefester og motorfester selv i nærmeste fremtid.. Nå begynner bilen å bli rimelig strøken, og det er veldig deilig kjenner jeg Holdt på i et år nå. Hehe. Kommer med oppdatering i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Ble litt forsinkelser som vanlig! Håpte å få bilen på veien igjen i går, men han som skulle hjelpe meg med dysene ble kalt inn på jobb, så da blir det å fortsette i kveld. Fikk tatt med meg samboeren i går, sa da fikk man luftet bremsene og byttet bremsevæske. Fikk også boret ut den knekte bolten i toppdekselet Monterte også varmeskjold og plastdekslene på undersiden, så nå er det kun å sette sammen igjen toppdekselet og diverse deksler oppå der igjen. Håper den går som den skal når den kommer på veien igjen! Ellers blir jeg ikke sint, men veldig, veldig skuffet! Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Hadde en liten samtale med samboeren forleden. Vi var innom GS og så det sto en E46 M3 inne på gulvet der. En M3 blir det nok ikke, men E46 Coupé ser det ikke mørkt ut for. Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal kjøpe en Facelift Coupé i 330d og putte på M3 forskjermer, bygge om til Pre-faceliftlykter og valse bak. Eller om jeg skal kjøpe en pre-facelift 328ci.. Tenkte å ha E46 Coupe med litt motor, frem til vi får råd til E92 med riktig motor. Gidder ikke bruke hundretusener på et E92 skall med kjipt utstyr, interiør og motor. Da er det bedre å vente litt. Har vurdert 330ci også, men vet ikke om den blir for dyr i drift. Hvis 328ci er noenlunde samme som i slutten av E36-modellene, har de vel noenlunde samme forbruk, så da hadde det vært bedre å gå for 330ci.. Liker godt momentet i turbodieslene, men har fått litt inntrykk av at diesel er mindre stabilt og har mer ting som ryker. Tror ikke det er kult å måtte bytte turbo på 330d. Så vet jeg ikke hva som er mest holdbart av automat og manuell gir. Uff.. Blir ikke helt klok på dette! Det som er klart, er at bilen skal være svart, ha skinninteriør og navi, være pre-facelift coupé, M-pakke, tonede ruter og må ha M3 skjermer Så er det det med forsikring på to 23-åringer med 328vs.330vs.330d ! Vil ikke at det skal koste mer enn det smaker. Hehe. Bare med 136hk 320d, betaler vi 1400,- mnd, med 12000km, 8000,- egenandel for kasko uten leiebil med 30%bonus.. I februar blir det 1293,- mnd med 40% bonus. Noen som vet mer om dette og har noen tips/råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Nå har jeg ikke fulgt tråden din slavisk, men har tittet innom den fra tid til annen og sett at du har plagdes noe med den dieselbilen du har, og forstått det dithen at du/dere pr. nå ikke har all verdens inntekt og heller ikke ønsker å prioritere/"låse vekk" så altfor mye penger på bil i de nærmeste årene som kommer. Synes du "sparker og slår" rundt deg med forslag til biler dersom det blir et bilbytte. En faceliftet 330Ci/330Cd vil være betydelig dyrere enn en pre-facelift 328Ci. Vi snakker fort 100 - 150' lapper, dog avhengig av årsmodeller, utstyr og ikke minst kilometerstand. Hadde jeg vært i dine/deres sko, og vært bestemt på at det uansett vil bli en E92 i deres eie i fremtiden, ville jeg nok satset på en pre-facelift 320Ci, 325Ci eller 328Ci og heller spart pengene på mellomlegget til neste bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Haha.. Sånn er det å ha adhd.. Fast bestemt på noe, så snur det helt noen minutter etterpå. Skikkelig slitsomt. Først skulle jeg ha originale fangere, så m3, så m-tech2, så m-tech2 med leppe, og nå er jeg usikker igjen. Det meste som kommer på bilen er ren impulshandel, derfor lar jeg samboeren ha en finger med i økonomien min, slik at jeg ikke har for mye å rutte med. Men for engangsskyld var vi enig om å bytte til coupé.. Men det du sier er helt riktig! Akkurat nå betaler vi 3600 i måneden på billån. Tok det over 2 år. Har ett år igjen.. Så når 320en er nedbetalt, tenkte vi å selge den og bruke pengene til egenkapital og importere en coupé. Da får vi noenlunde samme lånesummen som vi hadde nå, og som vi vet at vi behersker å betale. Så kan vi selge coupeen når lånet er nedbetalt etter 1-2 år, og da kjøpe E92. Men hvis vi er godt fornøyd med coupeen, skal man ikke se bort ifra at vi har den lenger enn 2 år. Så bare litt på prefacelift på mobile24.no F.eks. denne 328ci: http://mobile24.no/autos/details/156297745/8/BMW-328-Ci-M-Paket koster 151 000 ferdig med norske skilter. ca 161 000,- med importering. Så denne 330ci: http://mobile24.no/autos/details/156428724/1/BMW-330-Ci-cat Koster 158 000 med norske skilter. Ca 168 000 med importering. Så håper jeg de detter litt i pris på et år. Er dette riktig, eller har jeg misforstått det helt? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Voldsomt mye dere betaler i forsikring syns jeg. Har dere bare 1 bil på deling? Syns det er bedre når det er to biler i en husstand. Jeg betaler vel rundt 600 kroner i mnd for å ha delkasko på min E36. Har riktig nok en del mer bonus enn deg, men samme kjørelengde osv. Egenandelen min er 4000,- Vil egentlig anbefale å kjøpe bensindrevet bil neste gang. Lettere og ikke minst billigere å fikse på hvis det er noe som ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Virker jo sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Da var bilen på veien igjen Kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell på guffen! Den virket litt friskere på gasspedalen i lave turtall, men ellers var det samme visen. Må bare få tatt en diagnose og se at feilkode på MAF faktisk ble slettet. Evt. se hva annet som dukker opp! Bremsene merket jeg god forskjell på da! Ble kvitt den seige væsken, nye klosser og caliptre osv.. Jaja.. Et kjapt år til, så blir det E46 330ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Da har jeg fått tatt tatt diagnose. Eller bør vel kalle det for en kjapp feilsøking. Fikk ikke til DIS, så det ble INPA Ediabas. Fikk trykt meg gjennom det meste, og slettet noen få feilkoder etter diverse reparasjoner de siste månedene. Kom et par feilkoder jeg ikke skjønte helt, og har spurt om noen vet hva de betyr i "diagnosetråden". Her er feilene: 1: Instrument cluster: Kode: 17 TOG Error frequenzy: 60 (ble 40 når feilen kom tilbake etter sletting) Open Circuit Sporadic Error ------------------------------------------------------------------------ 2: Central body electronics (ZKE5) Kode: 7 Anti-theft alarm system. Siren, Radio interior protection. Tilt alarm sensor or wire STDWA short circuit to ground or open circuit. Error frequenzy: 1 Er veldig usikker på om jeg fant MAF inne på INPA. Kan for all del være at jeg fikk slettet feilkoden første gangen jeg prøve i høst, og derfor ikke finner noen feil på den nå. Vi får begynne med feilkodene jeg faktisk har, og se om noen svarer. Prøvde en 130hk 2.0l diesel (Audi) hinn dagen, og den gikk bedre enn min som er tunet i tillegg. Bedre fartsopplevelse osv. under akselerasjon. Hehe. Fikk det suget bak i setet på rundt 3000rpm, men over og under var den ganske slapp.. Dau på høyere turtall i høye gir osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Du må feilsøke odentlig, ikke lese feilkoder. en turbo lader "det den skal" nesten så lenge den snurrer. Den gjør det muligens noe mindre effektivt, men det er så og si ikke merkbart. Du må logge aktuelle verdier, da spesielt målt luftemengde, og målt ladetrykk, helst opp imot "set point" verdier. Vet ikke om inpa er noe dugendes til dette? Dersom du har DIS, kjør testmodul på lmm. Logg gjerne hva den selv mener den sprøyter inn av stoff (actual injectet quantity elns heter det i dis). Send meg en pm med hvilket tall du får opp på fult øs (eks 3 gir helt til 4500), så skal jeg si om du har noe som begrenser den eller ikke. (eksempelvis en lmm som leser lavt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå