Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke INPA duger til dette nei!

Skal se hva jeg får til med DIS..

Har installert XP på ene laptoppen, VMWare 7 osv.. Men diagheag.exe ville ikke kjøre når jeg startet opp DIS, så DIS får ikke kontakt med bilen.

Får ta å prøve igjen i morgen, evt. prøve med EasyDIS og se om det går da. Hehe.

Skulle kjent noen i nærheten som hadde DIS.

Skulle også bodd litt nærmere deg! Hadde vært luksus :D

Men jeg tenkte å reise til Sverige igjen i begynnelsen av Mars, så kunne jo evt. tatt turen innom deg og få tatt en skikkelig diagnose, dersom du er hjemme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ENDELIG! Løftebukken ble ferdig satt opp på onsdag, finjustert og prøvd med bil på torsdagskvelden, så i dag skal bilen inn og bli stående i 3-4 dager, så jeg får byttet alt som er gåent/mangler. Blir bra. :D

Ellers fikk jeg montert nakkestøttene i skinn, så nå er skinninteriøret komplett :D Iallefall i form av seter foran og bak.

Så fikk jeg kjøpt en pent brukt gaming laptop, under et år gammel :D

Asus G73JH 17,3" FullHD

Intel i7 720QM (firekjerners x 1,63GHz, under tyngre arbeid booster de til 4x2,8Ghz, +4 virtuelle kjerner)

Design basert på et stealth fighter-ish-jagerfly.

Musestille kjøring, og heftige stillegående logisk plasserte vifter, fett utblås bak! Haha.

Backlit-tastatur :D (Kjekt i mørk kjellerleilighet)

Ati Radeon HD5870 1GBDDR5

6GB RAM

500GB Hybrid/SSD Harddisk, som "husker" og sørger for lynrask systemoppstart og åpning av div. filer..

Den kommer i posten i morgen :D:D

Så har jeg kjøpt/bestilt litt deler fra utlandet, så tidlig Februar skal jeg bygge den litt om.

Da blir følgene deler montert:

Intel i7 940xm "Extreme" 4x2,2Ghz vanlig, og boost på 4x3,33Ghz. Disse prosessorene har fjernet overklokkingssperrene, så man kan stille verdier selv i Bios Advanced. Denne skal fint klare 4x3,56Ghz permanent og stabilt. Testet over 25 timer, og holdt seg på 80c grader med thermal paste.

Så blir det totalt 12GB med SO-DIMM DDR3 1333 PC3/10600 204pin.

Mange som har puttet i 16GB og 32GB sammen med 940xm, men bare 12GB er strengt tatt unødvendig og bare for show :D Haha.

Så blir det 1TB SSD Harddisk. Driter i å bytte ut optisk enhet med Blu-ray, da jeg ikke ser filmer på laptop.

Men alt i alt blir det en enda heftigere maskin :D Gleder meg som en unge nå.

48_-454173868.jpg

Hvor får du tak i 2,5" 1TB SSD harddisk og hva koster den? Har sett litt etter dette selv men ikke funnet noe!

Er ikke så mye å velge i enda synes jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig å hive i enda en på 500gb.

Men hvis du vil ha én HDD med SSD på 1tb kan du søke på "OCZ Octane-serien" :D Heftige saker, men det koster!

4G ram koster 169,- på komplett.no, så tenkte å hive i 4 sånne brikker (totalt 16GB), Deretter i7 940xm.. Så til slutt enda en HDD.

Den heftigste og raskeste 2,5" SSDen på 1TB i Octane-serien koster $1300, ca. 7800,- norske.

Netshop.no (og PS.no) er OCZ-leverandører, så de kan nok skaffe den hvis du spør!

De har også en OCZ med samme kapasitet, men lavere ytelse og minneoverføring, så den vil nok være noe billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de originale som rullet ut fra fabrikken!

Svart bakgrunn rundt reflektorer fra fabrikk..

Det eneste jeg har gjort med dem, er å kjøpe angel eyes fra fulmino.no, blinklys fra GSbildeler.no og nye lykteglass fra koed.no.

Lykteglassene er like som original, men av merket DEPO. Passformen var akkurat grei nok, men måtte presse det på litt mer enn vanlig.

Var det dette du mente, eller misforstod jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet litt mer ut om feilkodene nå på amerikanske forum jeg er medlem.

Den første feilkoden med Anti-theft osv. Kommer opp fordi jeg har tatt softwareoppdatering, og ikke har alarm i bilen, dermed er kretsen til alarm osv. åpen. Så denne kan ignoreres.

Den andre "17 TOG" har jeg fått opp på 2 forskjellige sider, som bare TOG og Fault code 17 TOG, og begge hevder det er feil på/defekt oljenivåføler/sensor.

20248.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de originale som rullet ut fra fabrikken!

Svart bakgrunn rundt reflektorer fra fabrikk..

Det eneste jeg har gjort med dem, er å kjøpe angel eyes fra fulmino.no, blinklys fra GSbildeler.no og nye lykteglass fra koed.no.

Lykteglassene er like som original, men av merket DEPO. Passformen var akkurat grei nok, men måtte presse det på litt mer enn vanlig.

Var det dette du mente, eller misforstod jeg?

Hehe, nei var akkurat det jeg lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser gult i ca. et minutt, rett etter jeg har startet motoren, også etter jeg har slått av motoren.

Oljenivået i motoren er på maks, og oljen er helt ny.. Lyste også før jeg byttet olje sist, og gangen før der igjen. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Irriterende er det! Hehe. Vil jo ha alt på stell!

Men akkurat nå er fokuset på dysene. Må også smøre gliderne på bremsene foran. Så er det motorfester og girkassefester som må byttes. Så den føleren får bare vente! Hehe.

EDIT:

For 320d forsikring, under 23 år hos gjensidige, skal de ha 1430,- i måneden med 30% bonus og 12000km.. Nå steg vi til 40%, så vi skal betale 1339,- i måneden. 09. februar blir jeg 23, så da skal forsikringen øke aldersgrensen for førere til 23.

Da må vi betale 1085,- måneden når vi i tillegg økte kjørelengden til 16000km. Dette er fullkasko uten leiebil, egenandel på 8000.

Til neste år når vi kjøper 330ci, får vi også 50% bonus. Så med helt samme forsikring (egenandel, kjørelengde etc.), skal de ha 1580,- En økning på 400,- for 100hk ekstra.. Helt fantastisk :D Av og til er det deilig å bli eldre. Er klar over at det er dyrt i utgangspunktet, men at det er så liten forskjell, er jo som sagt fantastisk.

Så hvis du tenker at vi nå har betalt 1430,- i måneden, i et år, for en ussel 2.0da, og til neste år får en 330ci til 100,- mer i måneden, er dette gode greier. Så for meg å betale 3-4k i måneden! Leser jo om 19-åringer som får årspremie på 200k på større motorer :D Så blir det å melde seg inn i bmwccn, ringe unison og alle andre i prisjakten.

Gleder meg som en unge, igjen, til å gjenforenes med rekkesekser og bensin :D Ingenting har vært det samme siden jeg fikk lappen, og førstebilen var E36 328i. 316, 318is, 320, 520 og 12v 525, er ting jeg har hatt i mellomtiden. Noe av det går jo greit, men kjipt å gå nedover og nedover etter førstebilen. 320d fungerte greit nok, og TRF ga den en mirakelkur, slik at jeg holder ut med den i et år til (selv om den gir meg litt hodebry fra tid til annen)

Så jeg gleder meg til tomgangen, silkemyk purring fra en malende katt, Den sofistikerte marsjlyden, og den fine brummen når pisken svinger! Gleder meg til høyt turtall og ensom asfalt. Feite dekk på feitere felger.

Gleder meg til å kjøre fra 2.0d Audien til min far, og Alfaen til svogers.. 2013 blir et godt år for meg ja! Lever og puster for BMW, og endelig blir det min tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose kostet 1200 på jæger, det var inkludert sletting av adapsjoner, så MAF ble ingen ekstra kostnad.

Dessuten hadde de noe som het "Teknisk kontroll med CR-skjema" som var en lett test etter synlige skader/mangler, og denne var gratis når de først hadde bilen inne for noe annet. Det var jo veldig greit :D

Bilen fikk time på bursdagen min (09.02), så leverer den 08.02 på kvelden og henter den på bursdagen.

Både gleder og gruer meg til resultatet! Hehe.

Hadde den ikke begynt å kødde seg plutselig, hadde jeg ventet til svensketuren og tatt det hos TRF, men nå tør jeg ikke bruke bilen så mye, ikke minst langt, før jeg vet hva som er gale! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...