Thundercoil Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Da har jeg stresset med diagnoseutstyret. Var ikke bare bare. Hehe. Måtte først emulere windows XP, så fikk ikke pcen kontakt med bilen. Viste seg at jeg hadde gjort alt feil, så måtte klippe og lime litt filer, endre på porter i device manager osv. Så det gikk til slutt. Brukte INPA til å lese og slette feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Nye releer ligger klar, så det er bare å gi en lyd når du har plukket ut modulen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 ble bra med nye seter lykke til med koding, har du sjekket nr på ny og gammel maf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Nei. Det glemte jeg. Men de på kodingforumet sa at i og med at du tok softwareoppdatering på bilen min, ville både nye og gammel være kompatibel. Er det helt feil eller? Den har sluttet å fjuske, drivstoffkuttet på 3000rpm forsvant og det virker som den har mye bedre gassrespons. Så hadde jeg ekstrem registerrakkling på kald motor, men nå er det såvidt forskjell på varm og kald motor. Motoren er hakket skarpere når den er varm da. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 disse motorene rakler noe sinnsykt de første sekundene etter oppstart. Hvorvidt det ikke trengs koding da tør jeg ikke å påstå, pleier bare å trykke gjennom dis og gjøre som den sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Ja, det er riktig! Men min raklet noe sinnsykt helt til den ble varm. Hehe. Har dis også, men tror jeg lar være å gjøre noe mer før det trengs. Hehe. Litt redd for å slette tuningen din. Men takk for hjelp og oppfølging Gir deg et pip når jeg har fått byttet turboen! Bare venter på at løftebukken skal monteres. Gulvet var litt skjevt. Så ting tar tid. Men det går nå rette veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Høres jo bra ut dette, var nok MAF som var synderen her ja. Du trenger ikke å være redd for å bruke DIS, du greier ikke å fjerne tuningen med det, SSS/Progman skal du dog være forsiktig med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenÅ Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 må si jeg liker hvordan bilen er blitt har selv tenkt på å kjøpe en e46 når tiden kommer du har vell ikke bilder av bilen senket fra sidenav? så det blir et slags oversikts bilde ? stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Takker Kan ta noen bilder i morgen. Er på høy tid. Har sikkert den tregeste tråden på forumet! Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Får vel ta å legge ut bildene da. Det trenger tråden sårt. Her får dere blant annet se de sorte nyrene, skinnsetene, felgene og senk. Den ser mye lavere ut irl, men er uansett alt for høy foran. Jaja, skal nå på med vinterdekk en av dagene, så litt høyde er praktisk nå. Dere får unnskylde rotet i bilen, tok bildene mens jeg mekket litt. Deilig med speilrefleks igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenÅ Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 svart E46 kler svarte nyrer ekstremt bra! ser strøken no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Takker. Mangler bare sotingen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 dfsaf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Da har 'Rekorden' på forumet her, nettopp kjørt. Kom innom med GM5-modulen, så nå har vi sentrallås igjen Hyggelig fyr! Takker igjen for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Bare hyggelig å kunne hjelpe:) Filteret til trykk-konverteren jeg snakket om på turboen kan du lese mer om her: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=68028 Linken over er en forholdsvis grei DYI for å rense disse selv. Filteret til turboen MÅ du få renset før du begynner å bruke den nye turboen. Det er også et (trolig) identisk filter til regulatoren på EGR-ventilen. Rens den også når du holder på nedi der. Jeg tror ikke turboen din er gåen, men tipper lagrene i den kan være defekt siden turboen uler/hyler. Hvis jeg får anledning snart skal jeg rense disse filterne på min bil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå