Gå til innhold

Min E39 523IA ///M-sport - SELGES

Anbefalte innlegg

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har gått over med maskin med S03+ og S40 til slutt, og Swisswax Concorso til slutt for å legge beskyttende hinne.

Vi fikk vekk det meste av vaskeriper i lakken ved å gå over med disse to produktene. I sollys får man frem det meste. Lakken på denne var ikke fin når jeg fikk den, så forskjellen ved før\nå var ekstrem !

Ligger tråd på detailersclub hvor vi gikk over bilen. Her er link: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... 99-modell/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du polert bilen?.... Har du sett den skikkelig i sollys? S40 klarer ikke å få bort kjørespor fra S03 på mørk bil;) Syns veeeldig godt i sollys...

Det er så absolutt ikke umulig å få vekk S03 kjørespor ved å gå rett over til S40. Det kan være enklere å bli kvitt kjørespor ved å bruke S17+ eller S30 som et mellomledd, men det går helt fint å gå rett på S40 også. Å ha riktig pad og antall rpm er jo selvsagt avgjørende for resultatet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du polert bilen?.... Har du sett den skikkelig i sollys? S40 klarer ikke å få bort kjørespor fra S03 på mørk bil;) Syns veeeldig godt i sollys...

Det er så absolutt ikke umulig å få vekk S03 kjørespor ved å gå rett over til S40. Det kan være enklere å bli kvitt kjørespor ved å bruke S17+ eller S30 som et mellomledd, men det går helt fint å gå rett på S40 også. Å ha riktig pad og antall rpm er jo selvsagt avgjørende for resultatet ;)

Var derfor jeg spurte. Skal handle s30 eller s17 når jeg kommer hjem for å si det sånn... Har svart bil jeg også, og kun s03 og s40.. Det syns i sola for å si det sånn. Men min var drittmatt, sp forskjellen var stooor..

Men ble blank å fin da ingen tvil om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd riktige pads når du gikk over med S40 da? Jeg har også brukt S40 rett etter at jeg brukte S03 Gold og det fungerer helt fint. Riktig press, pad, rpm og tre runder med wipedown før S40 så bør du være i mål. Min bil er blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over, riktige pads og hvor mye trykk man bruker har mye å si. Vi gikk over med to runder med S03+ for å få vekk de dypeste sårene på de mest utsatte plassene på bilen. Tenker da sider og panser.

Bilen ble strøken etter det, men merker det at kjørespor, det kommer fort tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha meg noen nye bremser forran da mine er begynt å hyle rimelig ekstremt når det er tørt ute. Har vurdert K-sport sine, men litt usikker på om jeg trenger så gromme bremser egentlig til dagligdagsbruk. Alternative er å kjøpe noen orginale slik som står på nå.

Forslag mottas med pluss poeng i boken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha meg noen nye bremser forran da mine er begynt å hyle rimelig ekstremt når det er tørt ute. Har vurdert K-sport sine, men litt usikker på om jeg trenger så gromme bremser egentlig til dagligdagsbruk. Alternative er å kjøpe noen orginale slik som står på nå.

Forslag mottas med pluss poeng i boken din!

Kan du ikke heller kjøpe samme bremser som sitter på E39 530d og de som har V8? Da får du 324mm foran, på 523 så er det vel 298mm? Er vel ikke nødvendig med K-sport til dagligbruk kanskje, men ser litt kult med store bremser da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...