Gå til innhold

Min E39 523IA ///M-sport - SELGES

Anbefalte innlegg

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Skjedd fiiiiiint lite siste tiden, men nå nærmer det seg en kraftig oppgradering med stormskritt.

Det hele begynner neste helg.

Bilen får da:

Ny lakk

Nye speil

Nye felger

Ny leppe(Garantert ingen på Bimmers som har slik ;)

Coilover kit

Nye bremser bak

Polyforinger i kasterstag og bærearmer

Bilen kommer til å bli fint lite brukt fremover med unntak av dager hvor det er alvorlig fint vær. Så planen er å lage perfect-fitment over det hele ;)

Bilder og mer info kommer når alt er på bilen ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmåten er forholdsvis simpel. Klargjør bilen før man begynner med polering. I korte trekk grundig vask, og clay i etterkant for å fjerne alt av nupper i lakken som avfetting\håndvask ikke klarer å ta med.

Det som kan være lurt er å alltid begynne mildest mulig på poleringsmiddel. Det vil si, er lakken generellt sett fin, men trenger en litt mer glans å fjerne noen riper, er det ikke behov for å gå for Scholl S03. Ser den derimot jævlig, ut slik min gjorde så er det bare å kjøre på med det. ;)

Kjører på panel på ca 40x40cm. Lettere å jobbe med hvis man ikke kjører på for store områder ;)

Det er ikke noe hokus pokus å polere, så lenge man tar seg god tid så er det greit.

Jeg har alltid brukt Flex DA maskin sammen med Scholl sine produkter, og er godt fornøyd med det. Hadde en runde med Menzerna for en tid tilbake, men syntes det var tyngre å jobbe med.

Så: Vask\clay - polering - vask - voks

Vask etter polering av den grunn at poleringsmidler inneholder en god del oljer, og da kan resultatet skjule mye rask som man gjerne vil fjerne! :)

Resultatet ? Tja, det ble blankt som fy hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...