Gå til innhold

Min E39 523IA ///M-sport - SELGES

Anbefalte innlegg

ka koster den ac bakrute senkeren husker du det rayen , kunne tenkt meg den selv

,kjøpte en på koed men den ble alt for stor

Kjøpte den på koed, du har sikkert kjøpt rieger sin du då?

Denne kostet ikke mere en en 6-700kr :D

Og btw så har eg faktisk kjøpt meg E39 idag :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte meg Autosol i dag og satt i gang med å polere opp kantene litt for å se hvordan det faktisk ble. Stoooor forbedring i forhold til hvordan det var før. merket det at de ble forholdsvis matt i lakken etter tid.

Hva er deres tips ang. autosol? Jeg polerte et ganske tykt lag inn, og lot det tørke i et par minutter før jeg dro det av med en mikrofiber klut.

Bak felg med litt strekk. Vurderer å gå opp på 265 eller 275 når jeg skifter dekk igjen for å minske sjansen for rævkjørte felger.

2011-08-19161836.jpg

Bakfelg

2011-08-19161822.jpg

Frontfelg. Felgene forran ble enda blankere.

2011-08-19161810.jpg

Og et lite stemningsbilde

DSC00623_phixr.jpg

Vel og merke tatt FØR jeg polerte felgene. Rimelig elendigkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Det gjorde seg veldig etter jeg fikk polert den med Scholl S03+ og Scholl S40 med diverse pads, og Chemical Guys 50\50 voks til slutt. Lakken var veldig tørr på de mest utsatte plassene etter vinterens herjing. Fikk vekk de største vaskeripene, og frem glansen i lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha meg noe eksos etter tid. Vurderer Supersport sitt og Scorpion. Endepotter begge to. Er det stor lydforskjell på disse to kontra orginalpotte samt. kvalitetsforskjeller? Jeg er ute etter en mørkere lyd, ikke super kebab. :)

Tips mottas med stor takk !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Skjedd fint lite siste tiden utenom nye vindusviskere og Osram Nightbreak pærer til hovedlys(som forøvrig lyser VANVITTIG mye bedre en standard orginale fra Hella)

Har også montert solfilm fra fra b-stolpen og bak. Vurderer helt frem, men det får bli etter EU-kontroll i november måned.

Tok også utfordringen mot en kamerat om at han nektet på at firmabilen kom til å bli rød igjen, bare etter polering. Her var det hellakering som var eneste løsningen. Jeg tok kun panseret med Flex DA, Scholl S03+ med orange pad en runde. MYE hologrammer og RDS, men vi får gå hardere til verks en annen gang. Forøvrig var orange pad'en rød etter å tatt halve panseret. Mye "død" lakk som ligger i overflaten.

Maskert opp for å vise forskjellen

IMAG0032.jpg

Sideskjerm vs. panser. Som man ser, langt i fra bra. Veldig mye RDS og hologrammer. Men siden dette bare var for å overbevise valpen, så ble det med det. Bilen skal tas grundig før vinteren. Tenker da 2 steg med S03+ og avslutte med S40 for å få vekk hologrammer, og få den siste finishen på lakken. Blir spennende å se hvordan dette blir. Lakken er rimelig mishandlet, og ser ikke ut til å bli polert eller i det hele tatt vasket de siste 5 årene.

IMAG0037.jpg

IMAG0044.jpg

Og her står forbildet til Toyota Hiacen. "Kunne bare jeg vært like blank som deg?:)

2011-07-28173930-1.jpg

IMAG0031.jpg

Bildet ble tatt når jeg tok vårshining av bilen i midten av mai måned. Bilen var veldig sliten i lakken når jeg fikk den. Vann hang flatt på paneler, grå på sidene, og vanvittig mye vaskeriper. Tipper poleringsjobben på bilen øker prisen fort 10.000,- ved å ta det grundig.

IMG_0047.jpg

IMG_0074.jpg

Litt diverse shots fra dagen

Claying og grundig vask ble gjort dagen før, så vi kjørte i gang med Iron X fra vinduer og ned, og lot dette virke, før vi la på et lag med skum med Maxi Suds og lot dette virke i 5 minutter, før det ble spylt av. Gikk så over for hånd og spylt av igjen. Tørket med miracle dryer. Ingen bilder av dette.

VrshineBMW523iA007.jpg

Så til inspeksjon:

VrshineBMW523iA019.jpg

Utgangspunktet var i hovedsak dette, bare litt værre. Her hadde vi faktisk gått over en runde med S03+ først noen dager i forveien bare for å se hvordan tilstanden var. I hvertfall, vi startet med godt mot, og så for oss en lang dag. Begynnte i 10-tiden.

Etter en runde med S03+ kom vi frem til dette:

VrshineBMW523iA017.jpg

Etter to runder med S03+

IMG_0045.jpg

Slik så det ut etter en runde med S40+. Vi gikk over med S40+ på alle paneler to ganger, for å få opp skikkelig glans i lakken. Spylte så over for å få vekk polish rester.

VrshineBMW523iA032.jpg

Så vi gikk over en gang til med S40+ for å få vekk hologrammer.

Resultatet ble da slik:

IMG_0047.jpg

Ferdigbilder:

2011-07-28174010.jpg

IMG_0089.jpg

IMG_0064.jpg

IMG_0059.jpg

IMG_0073.jpg

Testet en PTFE-spray på felgene. Fungerte bra midlertidig, men holder en knapp på Autosol.

VrshineBMW523iA041.jpg

DSC00617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var i bunn og grunn det. Kvaliteten på filmen jeg kjøpte derifra er vesentlig bedre enn hva Bilxtra filmen er. Kjempe pluss at den er ferdigkuttet. Man bør ta ut vinduene når man skal legge det på siderutene. Jeg har aldri lagt film før, men det er på full høyde med hva en profftonet rute er. Såklart, holdbarheten er nok ikke like lang. Jeg kommer til å levere bilen min inn til Riis bilglass eller Bergen Bilglass for å få det gjort skikkelig. Trolig Bergen Bilglass ettersom de er snillere på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. Er tatt på Tertnes like ved Bekkjarviken. Det man ser over fjorden er litt av Eidsvåg blant annet :D Veldig fin plass.

Forøvrig er bildet tatt i rundt 23-tiden. Det er ikke akkurat like lyst utenfor på samme tidspunkt.

Blir i det minste bra med snø og bakhjulsstrekk nå fremover så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...