Gå til innhold

540 E34

CaS_E34
 Share

Anbefalte innlegg

njaa tror ikke at så nøyaktig beskrivelse av vektfordeling har vært nevnt her før... finner heller ingenting på nette som beskriver dette i detalj. BMW kan man jo bare glemme, de leverer ikke ut slik informasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke informasjonen på f.eks mekonomen om du taster inn skiltnummer på en 540i?

Vognkortet mitt ligger i bilen i verkstedet, og jeg kommer dessverre aldri til å huske å ta det med meg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ute etter noe sånt noe jeg også, klarte å rote bort skiltnummer og chassinummer fra bilen jeg tok motor fra, men har klart å finne igjen chassinr, men kun de 7 siste. vet ikke om noen stann jeg kan finne ut av sånt med kun de 7 siste i chassinr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke informasjonen på f.eks mekonomen om du taster inn skiltnummer på en 540i?

Vognkortet mitt ligger i bilen i verkstedet, og jeg kommer dessverre aldri til å huske å ta det med meg hjem.

Det gjør jo det, men forskjellige 540 har forskjellige tall. Hos mekonomen står følgende for din;

Egenvekt: 1695

Totalvekt: 2160

Maks aksellast foran: 1060

Maks aksellast bak: 1215

Lengde: 472

Bredde: 175

Sporvide foran: 1470

Sporvide bak: 1495

Og sammenliknet med min er det bare lengde, bredde og maks aksellast foran som er likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt her og der har vel kanskje litt med utstyr og gjøre? i vognkortet mitt står det +20kg for takluke og +5kg (om jeg husker rett) for antispinn. Vet ikke helt hvorfor, da jeg ikke har antispinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt her og der har vel kanskje litt med utstyr og gjøre? i vognkortet mitt står det +20kg for takluke og +5kg (om jeg husker rett) for antispinn. Vet ikke helt hvorfor, da jeg ikke har antispinn..

Min har ikke takluke, men den har antispinn..

Men det er jo litt artig at sporvidden er forskjellig, selv om det bare skiller 2 mm. Kanskje fordi min er en original M-tech-bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel strengt tatt ved siden av emnet, men det får så være. En moderator får heller slette dersom trådstarter ønsker det.

Dekkdimensjonen som min ble solgt ny med var 225/60/15 så jeg tviler på at det er årsaken. Ingen e34 540 har vel mindre dekk?

Denne har jeg hatt siden 2007 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ingen tråd om den, og jeg tror uansett den hadde blitt kjedelig. Bilen er fortsatt original, med oransje blinkere og 15" felger. Og sånn kommer den til å være så lenge den er i mitt eie. Den eneste synlige modifikasjonen er marginalt kortere fjærer og andre (men fortsatt originale) felger av og til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jo det, men forskjellige 540 har forskjellige tall. Hos mekonomen står følgende for din;

Egenvekt: 1695

Totalvekt: 2160

Maks aksellast foran: 1060

Maks aksellast bak: 1215

Lengde: 472

Bredde: 175

Sporvide foran: 1470

Sporvide bak: 1495

Og sammenliknet med min er det bare lengde, bredde og maks aksellast foran som er likt.

Takk! dette hjelper meg en del!Men det er til en sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...