Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et velkjent problem på E39 er rust inne i tanklokk, også på min.

Hvordan er den beste måten å utbedre dette på før det går hull?

Er det mulig å borre noen hull for drenering, eller renner alt da inn i bagasjerommet?

Har et lite problem til, kjølevæsken minker hele tiden. Finnes ingen lekkasjer og den går ikke i oljen. Må etterfylle 1 liter i måneden.

Takker for svar :D

Skrevet

Eneste som stopper rust helt er å skjære ut det "syke" stykket og så sveise inn nytt. Dette er litt drastisk, men det du kan gjøre for å i det minste sinke fremgangen er å pusse rent for løs rust, smøre på ruststopper og så grunne og lakke på nytt. Også lurt tror jeg å passe på at dette området også får voks og god overflatebehandling slik at ikke bensinen en kanskje søler ikke treffer tørr lakk.

Løs rust fjerner du lett med stålbørste, fiberskive osv, men husk at du er nærme bensin og vær nøye med både varme og gnister.

På en s60 jeg var å testa, var faktisk dette området av gummi. På en v40 jeg eide, var dette fullstendig rusta.

Skrevet

Men er det noen som vet om det kunne hvert mulig å lage noen drenerings hull som jeg spurte om tidligere?

Takker for alle svar. :D

Skrevet

Det er ikke noe problem og borre et hull og sette ned en drenerings slange. (Skulle vært fra ny av) Men sårkanten må behandles ordntlig så det ikke begynner og ruste rundt hullet.

Skrevet

På gamlebilen min ble platefalsen åpnet og rusten sandblåst og syregrunnet.

Deretter ble en gummimasse lakt i bunnen slik at området ble tett og vannet rant ut. Til slutt fikk baksjermen ny lakk. Så helt orginalt ut og funka bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...