Virtual Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Et velkjent problem på E39 er rust inne i tanklokk, også på min. Hvordan er den beste måten å utbedre dette på før det går hull? Er det mulig å borre noen hull for drenering, eller renner alt da inn i bagasjerommet? Har et lite problem til, kjølevæsken minker hele tiden. Finnes ingen lekkasjer og den går ikke i oljen. Må etterfylle 1 liter i måneden. Takker for svar
Stonescream Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Eneste som stopper rust helt er å skjære ut det "syke" stykket og så sveise inn nytt. Dette er litt drastisk, men det du kan gjøre for å i det minste sinke fremgangen er å pusse rent for løs rust, smøre på ruststopper og så grunne og lakke på nytt. Også lurt tror jeg å passe på at dette området også får voks og god overflatebehandling slik at ikke bensinen en kanskje søler ikke treffer tørr lakk. Løs rust fjerner du lett med stålbørste, fiberskive osv, men husk at du er nærme bensin og vær nøye med både varme og gnister. På en s60 jeg var å testa, var faktisk dette området av gummi. På en v40 jeg eide, var dette fullstendig rusta.
Mikael-B Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Og tørke godt vekk vann etter du har vaska. Det er en idiotisk feil som burde vært utbedra av BMW, men men.
Virtual Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Skrevet Mai 5, 2011 Men er det noen som vet om det kunne hvert mulig å lage noen drenerings hull som jeg spurte om tidligere? Takker for alle svar.
nimitz Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Det er ikke noe problem og borre et hull og sette ned en drenerings slange. (Skulle vært fra ny av) Men sårkanten må behandles ordntlig så det ikke begynner og ruste rundt hullet.
bjalle Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Jeg fylte opp bunnen med klar silikon så vannet renner ut ved vask,det har fungert fint.
Oxford Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 På gamlebilen min ble platefalsen åpnet og rusten sandblåst og syregrunnet. Deretter ble en gummimasse lakt i bunnen slik at området ble tett og vannet rant ut. Til slutt fikk baksjermen ny lakk. Så helt orginalt ut og funka bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå