Sammoht Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Endelig har jeg fått meg en bil jeg ønsker. 520i stasjonsvogn med automatgir, som er klar hos forhandleren på onsdag. De skulle levere den "som ny". http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27792075 Noen som har noen tips til hva jeg bør tenke på etter å ha kjøpt en slik bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Kanskje luftbelgene bør undersøkes? Koster litt å få fiksa dette etter det jeg har lest. Dersom du merker noe vibrering så be de sjekke dekka grundig og om dekka er bra, kan det være noe i understellet som kan ta tid og penger å finne frem til. Greit å ta bort slike småting. Ipod kobling til cd-spilleren kan være kjekt å ha + originale solbeskyttere på bakvinduene om du ikke har det allerede på bilen. Tenker på samme bilen selv, men litt eldre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Hadde en slik 520i 2,2 selv riktig nok 2002 modell! Mitt inntrykk var at dette er en solid og robust bil med nydelige kjøreegenskaper, var sjelden feil med bilen jeg hadde annet enn at jeg måtte bytte radiator rundt 130 000 km. Hold øye med rust i dørene, særlig bakdørene da dreneringen kan være dårlig og vann samler seg opp inne i dørene. Viderer rust på innsiden av tanklokk og på bakluke, men dette er lett å holde under oppsikt hvis det skulle dukke opp. Jeg er iallfall sikker på at du kommer til å trives med bilen, nok av plass og supre vinteregenskaper er en annen styrke E39 innehar. Ikke bruker den allverdens med bensin heller og kan fint kjøres på 0,70 på langkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Bytt olje og filter på automatkassa,den vil elske deg for det. Om du hører rasle/knase/riste/klirrelyder når du kjører over små dumperog hull i veien,er det ikke noe dyrt,det er bare småstein mellom bremseskjoldene og skivene foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Velkommen til forumet og gratulerer med BMW. E39 er en kjøremaskin som du vil like bare mer og mer Behandle den fint og ta et oljeskift i året hvist du kjører normal kjørelengde (12000km) Ellers så er det utrolig mye kompetanse her på forumet om det skulle være ting du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 7, 2011 Share Skrevet Mai 7, 2011 Bytt olje og filter på automatkassa,den vil elske deg for det. Om du hører rasle/knase/riste/klirrelyder når du kjører over små dumperog hull i veien,er det ikke noe dyrt,det er bare småstein mellom bremseskjoldene og skivene foran. Ble ikke det problemet utbedret på de senere modellene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 7, 2011 Share Skrevet Mai 7, 2011 Problemet med bremseskjoldet er vel til en viss grad forbedret, men ikke borte. Har selv en facelift, og det hender det legger seg en stein mellom skjoldet og skiven men det er ikke ofte. Så noe problem er ikke dette for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seigemann Skrevet Mai 7, 2011 Share Skrevet Mai 7, 2011 Du burde få de til å ta en skikkelig rens av bagasjerommet før overlevering, også ser jeg at nivåreg. lampen lyser? Skal den det? Du kommer nok til å bli fornøyd med denne ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 7, 2011 Share Skrevet Mai 7, 2011 En annen ting som kan være lurt og kontrolere før overlevering er hovedlykter. Ta i pæreholder for enten xenon eller langlys og prøv og beveg denne. Hvist justeringspinnen inne i lykta er knekt, så kan du bevege hele innmaten. Dette er en svakhet på disse bilene. En ny lykt koster mange tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammoht Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2011 Takk for mange hyggelige svar. Dette ser ut til å være et forum jeg vil trives i. Angående bagasjerommet, så hadde de bestilt ny matte. Videre skulle de bytte den ene kanalen som det var bulk i, og gjøre noe lakkering. Det var også en stygg steinsprut i frontvinduet som de skulle ta seg av. De ville levere den som om den var ny, men jeg skal gå gjennom de tingene dere tipser om her. Har en bedre og bedre følelse om bilvalget. Men så går jeg fra en gammel og sliten 190E, så dette må bare bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå