wedar Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Hva er det som gjør at demperne mine løsner fra foringene nede bak på bilen (97 modell 520 Touring)? Skal ikke foringene sitte fast i demperen? Fikk en skranglelyd bak, og oppdaget at foringene hadde løsnet på begge sider. Fikk trykt dem på plass igjen, men de sitter helt løst. Det skal de vel ikke gjøre? Byttet demperne og fjører for under et år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Alle demperne jeg har sett er det som regel en stor skive på utsiden av bolt som holder foring på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wedar Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Var noe slikt jeg trodde det måtte være jeg også, men der var ikke noen skiver på de gamle, og fulgte heller ikke med de nye. Når jeg ser på bildene i haynesboka jeg har liggende her, er det heller ikke noen skiver der...?? Ganske stort hode på boltene i forhold til hullet i foringene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Det er faktisk ikke noe bilde av noen skive på gsbildeler.. så det er sikkert slik det skal være da men det skader sikkert ikke å sette på ei skive! http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2J1O1B1R2R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wedar Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Skal ikke foringene være fast i demperne på noe vis da? Det virker nesten som om de har krympet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Skal ikke foringene være fast i demperne på noe vis da? Det virker nesten som om de har krympet. Gummi er "fersk vare" og det blir dårlig med årene. Men hvet ikke bmw har tenkt det her.. hmm, men det er jo ingen krefter den veien så det skal vell egentlig ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wedar Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Men demperne er ikke et år gamle jo.. Og at det ikke er så mye krefter den veien er greit, men alt er helt løst, slik at demperen har mulighet for å gli av, eller foringen ramler av, det kan da ikke være helt bra. Er vel en grunn til at demperen ikke bare er festet oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 sant det.. hør med de du kjøpte den av da eller få tak i ei grei skive å sett på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wedar Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Skal gjøre begge deler. Takker for svar i alle fall. Lurte bare på om noen andre hadde hatt samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Ville bare satt inn en skive og ei hylse vis det ikke er der fra før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wedar Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 der er en hylse inni foringen, men den har løsnet også. Så alt ligger og glir. Blir vel til at jeg setter på en skive så lenge ja. Må få bilen til å gå også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Rart at det var såpass mye rust på demperen allerede etter underkant av 1 år gammel. Mine er like blank å fin, og de er straks 1 år gammel. Men foringene er vel gjerne vulket fast i metallet, og det er vel der feilen har oppstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Det kan jo være at vedkomne som har montert, har strammet bolten på det nesterste festet før bilen har blitt sluppet ned på hjulene, slik at foringen har blitt vridd og stått i spenn, til den omsider har gitt etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Hva slags fabrikat er det på de demperene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Det kan jo være at vedkomne som har montert, har strammet bolten på det nesterste festet før bilen har blitt sluppet ned på hjulene, slik at foringen har blitt vridd og stått i spenn, til den omsider har gitt etter. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå