Gå til innhold

Foringene på demperne løsner..

wedar
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at demperne mine løsner fra foringene nede bak på bilen (97 modell 520 Touring)? Skal ikke foringene sitte fast i demperen? Fikk en skranglelyd bak, og oppdaget at foringene hadde løsnet på begge sider. Fikk trykt dem på plass igjen, men de sitter helt løst. Det skal de vel ikke gjøre? Byttet demperne og fjører for under et år siden.

07xr5k1zz8p3yy8c75s3.jpg

72jpp0unjom3h4h17ivf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe slikt jeg trodde det måtte være jeg også, men der var ikke noen skiver på de gamle, og fulgte heller ikke med de nye. Når jeg ser på bildene i haynesboka jeg har liggende her, er det heller ikke noen skiver der...?? Ganske stort hode på boltene i forhold til hullet i foringene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke foringene være fast i demperne på noe vis da? Det virker nesten som om de har krympet.

Gummi er "fersk vare" og det blir dårlig med årene.

Men hvet ikke bmw har tenkt det her.. hmm, men det er jo ingen krefter den veien så det skal vell egentlig ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men demperne er ikke et år gamle jo.. Og at det ikke er så mye krefter den veien er greit, men alt er helt løst, slik at demperen har mulighet for å gli av, eller foringen ramler av, det kan da ikke være helt bra. Er vel en grunn til at demperen ikke bare er festet oppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det var såpass mye rust på demperen allerede etter underkant av 1 år gammel.

Mine er like blank å fin, og de er straks 1 år gammel.

Men foringene er vel gjerne vulket fast i metallet, og det er vel der feilen har oppstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at vedkomne som har montert, har strammet bolten på det nesterste festet før bilen har blitt sluppet ned på hjulene, slik at foringen har blitt vridd og stått i spenn, til den omsider har gitt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...