Johnny.fjetland Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Hei alle sammen. jeg holder på med å skifte ekspansjons tank og termostat hus. Nå som jeg har demontert radiator og div, så ser jeg at under det huset hvor det står AFT olje aom jeg tror er servo oljen huset så er jeg at det er mye tjukk graut rundt om kring der. Er det noen som vet hva det er og hvor det kommer fra??? så lurte jeg på nå som jeg kommer godt til kan jeg sprute motorvask og spyle det vekk uten at jeg ødlegger noe. Da tenker jeg spesielt på dynamoen???? se bilde for "grauten"
RF91 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Syns det ser ut som det bare har svetta/blitt sølt litt olje og har kommet støv og dritt på etterpå. Jeg ville hatt vaskemiddel på ei fille og bare tørka det vekk. Da er sjansen for å få vann inn i både dynamo og alt mulig annet minimal
Setromen Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Ikkje å anbefale motorvask. Bruk børste og såpevann så er du på dn sikkre sida:-) Det er svært mange inne på forumet her som sliter etter motorvask.
Johnny.fjetland Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Hei Setromen og Skogsfisk. Takker for gode råd.
baremats91 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 motorvask går helt fint på den motoren der jeg har aldri hatt problemer med noen av de bilene jeg har tatt motorvask på. men problemet ditt er svetting fra servobeholder, plukk av slangene til servobeholderen og skift slangeklemmene, er de som er problemet, er ikke sånne vanlige skruklemmer, kun sånne klemmer man klemmer sammen, og de utvides over tid og da får man svetting. ta også å rengjør med bremserens og klut litt på innsiden helt på tuppen av slangene før du montere de på igjen. da kan du også vaske beholderen grundig med det samme da du har koblet av slangene og i tillegg så sjekk også om slangene er hele, de pleier som regel å bli morkne helt på tuppen
huldra66 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Har kjørt heftig motorvask med høytrykkspyler på alle mine biler i alle år. Bare å kjøre på er min erfaring , men kan fjuske litt før den er tør det har sjedd ett par ganger , dynamo har jeg prøvd og ikke spyle direkte på. Terje
Otis Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 BMW metoden for motorvask er; Kjør motoren varm. Spyl det du skal uten å treffe direkte på alt av elektriske komponenter. Start opp bilen, la den bli skikkelig varm. Ferdig.
Towwy Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Kan se ut som en av slangeklemmene har løsnet? Var litt vanskelig å se.
Odd-M Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 BMW metoden for motorvask er;Kjør motoren varm. Spyl det du skal uten å treffe direkte på alt av elektriske komponenter. Start opp bilen, la den bli skikkelig varm. Ferdig. Da blir det ikke rent. MÅ brukes en form for avfetting eller annet egnet vaskemiddel og det kan ikke brukes på varm motor.
baremats91 Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Kan se ut som en av slangeklemmene har løsnet?Var litt vanskelig å se. den har ikke løsnet, den klemmen der skal sitte der aner ikke hvorfor BMW har satt en ekstra slangeklemme der, om du kjøper en ny slange så sitter det en klemme på samme sted
mudbug Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med: - Med motoren kald - Spyl motoren med motorvaskflaske - Vent ca. 10 min - Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm. - Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten. - La motoren tørt - Smør plast med blankflaske
huldra66 Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med:- Med motoren kald - Spyl motoren med motorvaskflaske - Vent ca. 10 min - Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm. - Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten. - La motoren tørt - Smør plast med blankflaske Når jeg så den strøkne motoren her kunne jeg ikke dy meg måtte bare hive ut to bilder av to av motorene i våres garasje Begge brukt avfetting , steamer og godstoff på plastikk. En 97mod med nesten 300t på telleren og en 94mod med 113t på telleren
mudbug Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med:- Med motoren kald - Spyl motoren med motorvaskflaske - Vent ca. 10 min - Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm. - Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten. - La motoren tørt - Smør plast med blankflaske Når jeg så den strøkne motoren her kunne jeg ikke dy meg måtte bare hive ut to bilder av to av motorene i våres garasje Begge brukt avfetting , steamer og godstoff på plastikk. En 97mod med nesten 300t på telleren og en 94mod med 113t på telleren Veldig fint.
Johnny.fjetland Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 Hei Huldra66 Det kaller jeg reint og lekkert. utrolig fine bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå