Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. jeg holder på med å skifte ekspansjons tank og termostat hus. Nå som jeg har demontert radiator og div, så ser jeg at under det huset hvor det står AFT olje aom jeg tror er servo oljen huset så er jeg at det er mye tjukk graut rundt om kring der. Er det noen som vet hva det er og hvor det kommer fra??? så lurte jeg på nå som jeg kommer godt til kan jeg sprute motorvask og spyle det vekk uten at jeg ødlegger noe. Da tenker jeg spesielt på dynamoen????

se bilde for "grauten"

siwe7sd5yw2t5uzvuqif.jpg

Skrevet

Syns det ser ut som det bare har svetta/blitt sølt litt olje og har kommet støv og dritt på etterpå. Jeg ville hatt vaskemiddel på ei fille og bare tørka det vekk. Da er sjansen for å få vann inn i både dynamo og alt mulig annet minimal :)

Skrevet

Ikkje å anbefale motorvask. Bruk børste og såpevann så er du på dn sikkre sida:-) Det er svært mange inne på forumet her som sliter etter motorvask.

Skrevet

motorvask går helt fint på den motoren der ;) jeg har aldri hatt problemer med noen av de bilene jeg har tatt motorvask på. men problemet ditt er svetting fra servobeholder, plukk av slangene til servobeholderen og skift slangeklemmene, er de som er problemet, er ikke sånne vanlige skruklemmer, kun sånne klemmer man klemmer sammen, og de utvides over tid og da får man svetting. ta også å rengjør med bremserens og klut litt på innsiden helt på tuppen av slangene før du montere de på igjen. da kan du også vaske beholderen grundig med det samme da du har koblet av slangene :) og i tillegg så sjekk også om slangene er hele, de pleier som regel å bli morkne helt på tuppen

Skrevet

Har kjørt heftig motorvask med høytrykkspyler på alle mine biler i alle år.

Bare å kjøre på er min erfaring , men kan fjuske litt før den er tør det har sjedd ett par ganger , dynamo har jeg prøvd og ikke spyle direkte på.

Terje

Skrevet

BMW metoden for motorvask er;

Kjør motoren varm. Spyl det du skal uten å treffe direkte på alt av elektriske komponenter. Start opp bilen, la den bli skikkelig varm. Ferdig.

Skrevet
BMW metoden for motorvask er;

Kjør motoren varm. Spyl det du skal uten å treffe direkte på alt av elektriske komponenter. Start opp bilen, la den bli skikkelig varm. Ferdig.

Da blir det ikke rent. MÅ brukes en form for avfetting eller annet egnet vaskemiddel og det kan ikke brukes på varm motor.

Skrevet
Kan se ut som en av slangeklemmene har løsnet?

Var litt vanskelig å se.

7i48nsgdqcycjusxdt7n.jpg

den har ikke løsnet, den klemmen der skal sitte der :) aner ikke hvorfor BMW har satt en ekstra slangeklemme der, om du kjøper en ny slange så sitter det en klemme på samme sted

Skrevet

Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med:

- Med motoren kald

- Spyl motoren med motorvaskflaske

- Vent ca. 10 min

- Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm.

- Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten.

- La motoren tørt

- Smør plast med blankflaske

:D

mc6xcvn8mebjp36m72p5.jpg

Skrevet
Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med:

- Med motoren kald

- Spyl motoren med motorvaskflaske

- Vent ca. 10 min

- Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm.

- Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten.

- La motoren tørt

- Smør plast med blankflaske

:D

mc6xcvn8mebjp36m72p5.jpg

Når jeg så den strøkne motoren her kunne jeg ikke dy meg 8) måtte bare hive ut to bilder av to av motorene i våres garasje :lol:

Begge brukt avfetting , steamer og godstoff på plastikk.

En 97mod med nesten 300t på telleren og en 94mod med 113t på telleren

iw6x7jad5rx699j8ujoq.jpg

1rprrl78gorriesi2s6s.jpg

Skrevet
Jeg har vasket motoren med høystrykkspyler i 6 år. Det gjorde jeg med:

- Med motoren kald

- Spyl motoren med motorvaskflaske

- Vent ca. 10 min

- Spyl med høystrykkspyle med avstand ca. 40 cm.

- Bruk oppvaskskost hvis det er veldig skitten.

- La motoren tørt

- Smør plast med blankflaske

:D

mc6xcvn8mebjp36m72p5.jpg

Når jeg så den strøkne motoren her kunne jeg ikke dy meg 8) måtte bare hive ut to bilder av to av motorene i våres garasje :lol:

Begge brukt avfetting , steamer og godstoff på plastikk.

En 97mod med nesten 300t på telleren og en 94mod med 113t på telleren

iw6x7jad5rx699j8ujoq.jpg

1rprrl78gorriesi2s6s.jpg

Veldig fint. :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...