Gå til innhold

Ny gammel e39 touring 2001 520 :D

Anbefalte innlegg

Skifta luftfilter på motoren og filtrene på innsug slik at det ble nytt. Kjøpte ikke originalt så passformen var litt så som så, men det funker nok.

Skifta også toppen på radiatoren slik at jeg er sikker på at den 2 bars funksjonaliteten funker. Kjedelig om den ikke åpner seg om trykket skulle bli stort.

Bildet av nytt filter:

l6t16gx13skmugs7nqsz.jpg

Greit å få nytt og nå har jeg ikke et halvt fuglereir på hver side lengre :)

I morgen eller lørdag blir det skifte av rullehjul og strammehjul på hovedreima så får jeg håpe at jeg får bort hylinga jeg har ved oppstart og de første 5 minutta på hver kjøretur.

Bare håper at reima jeg skifta for 60 mil siden ikke har blitt ødelagt av trege hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å skifte løpehjul og hjulet på strammeren i dag.

Løpehjulet gikk lett som en lek å skifte, men fikk feil hjul til strammeren fra gs, i hvert fall passa ikke det hjulet på den strammeren som jeg har.

Uansett er det ikke de hjula som hyler, men der drivreima henger på dynamoen det gnisser.

Når jeg ser på denne helt nye reima, er det bittelitt slitasje på ene kanten, så kanskje det er et tegn på at de folka som skifta dynamoen ikke har gjort det korrekt, eller at den står litt skjevt som fører til at reima gnisser mot kanten.

Får forske litt videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Bilen har nå rulla til 142 000 og siden sist:

- Skifta oljefilterhuspakning

- Skifta Olje på 140 000 sånn ca.

- Skifta dynamo da forrige eier hadde satt på dynamo tilpasset m52 motoren. Såklart nye belter i samme slengen ( ca 140 000 dette og )

- Satt inn en THA-555 forsterker og kobla denne opp på originalspiller

- Montert nye høyttalere i frontdørene som gjorde en stor forskjell på noe typer musikk, men må sette inn en subb før jeg kan si meg helt fornøyd.

- balansert framdekka og kjørte 115 mil på ei ukes ferie med ny rekord i gjennomsnittlig forbruk:

0rnt1fwyaohir61azvkd.jpg

Bilen trives best med motorveier og cruise kontroll :)

Ellers fikk bilen en kattevask i går innvendig med bmw interiørspray og utendørs med en liten børsteløs vask. ( Ikke så lett å få vaske bilen skikkelig her i Oslo )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende lavt! Hentet min nylig og denne har med mye lave hastigheter havnet på 11.3 ;)

Skal nullstille den og se hvor jeg havner med min kjøring.. Men har funnet ut at motorvei og cruisecontroll som du sier er der bilen er mest fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Herlig følelse, nye bremseskiver, klosser og håndbrekksko ++ i dag. I tillegg fått ramme og ny spiller fra pioneer som skal monteres inn en av de nærmeste dagene. Har gått i lengre tid å lurt på hva klakking bak har vært og var en helt totalgåen bremsekloss som lå å rasla.

nesten *nybil følelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...