stiva Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Har i det siste fått veldig lyst på en Z4 men har aldri prøvd en og er derfor veldig usikker. Er det noe spesielt en skal se etter? Feil som går igjen? Hvilken motor skal man velge? Hvordan er caben på vinteren? Vil gjerne ha erfaringer fra Z4 eiere!! Takk!!
bmwZ Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Har i det siste fått veldig lyst på en Z4 men har aldri prøvd en og er derfor veldig usikker.Er det noe spesielt en skal se etter? Feil som går igjen? Hvilken motor skal man velge? Hvordan er caben på vinteren? Vil gjerne ha erfaringer fra Z4 eiere!! Takk!! Har min andre Z4 nå, utrolig fornøyd. Er veldig lite feil på bilene da den er basert på utprøvd E46 teknologi. Men to ting ville jeg sjekket ut: -Biler før 2006 kan ha noe som kalles sticky steering, dvs at rattet henger igjen når du kjører, utrolig irriterende og dyrt. Man må bytte hele rattstammen fordi det er elektronisk servo og ikke mulig å få løst. Dette kan komme på opp mot 30000kr. -En annen ting er at motoren til kalesjen går ofte føyken da dreneringene til vann tetter seg igjen. Man må ut med hele kalesjen for å bytte motor. Rundt 10000kr. En sekser er vel mest riktig i en roadster med langt panser. Har vært noe problemer med sekserne etter facelift fra 2006. M54 motoren før facelift er knallgode, tåler til og med en kompressor Kallesjen er godt isolert og kabinen liten så blir fort varm. har ikke brukt mye Z4 på vintern, så har ikke kjempe erfaring. En annen ting er at det er glassrute med varmetråder. Håper du har fått noen svar
stiva Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 -Biler før 2006 kan ha noe som kalles sticky steering, dvs at rattet henger igjen når du kjører, utrolig irriterende og dyrt. Man må bytte hele rattstammen fordi det er elektronisk servo og ikke mulig å få løst. Dette kan komme på opp mot 30000kr. Er dette lett å oppdage under normal kjøring eller er det ved raske rattutslag? (har ikke lyst til å skremme gammel eier ved prøvekjøring) -En annen ting er at motoren til kalesjen går ofte føyken da dreneringene til vann tetter seg igjen. Man må ut med hele kalesjen for å bytte motor. Rundt 10000kr. Hvordan holder man disse åpne, staking/spyling? Lurer også på om det er plass til en på drøye 190cm!
Fredrik Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 En artig historie med en E85 Z4 2.2 i hovedrollen... viewtopic.php?f=9&t=123178
bmwZ Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 -Biler før 2006 kan ha noe som kalles sticky steering, dvs at rattet henger igjen når du kjører, utrolig irriterende og dyrt. Man må bytte hele rattstammen fordi det er elektronisk servo og ikke mulig å få løst. Dette kan komme på opp mot 30000kr. Er dette lett å oppdage under normal kjøring eller er det ved raske rattutslag? (har ikke lyst til å skremme gammel eier ved prøvekjøring) -En annen ting er at motoren til kalesjen går ofte føyken da dreneringene til vann tetter seg igjen. Man må ut med hele kalesjen for å bytte motor. Rundt 10000kr. Hvordan holder man disse åpne, staking/spyling? Lurer også på om det er plass til en på drøye 190cm! Det med rattet er bare når du gjør små korrigeringer, noe man gjør hele tiden så ganske enkelt å finne ut. Men dette er ikke en konstant feil vanligvis, denne feilen dukker helst opp når bilen har stått i sola eller at man har kjørt en stund og motorrommet begynner å bli skikkelig varmt. Merkelig er det, men alle som har dette problemet sier det helst skjer i varmen. Man kan stake opp dreneringene, noe jeg har gjort på min. Det ligger en DIY på Z4 forumene. Jeg er selv 197, men slank og har ikke noe problem med plass. Det er jo ingen stor bil inni, men det går fint. Standard setene gir deg mer plass enn M sportsstolene.
stiva Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 En artig historie med en E85 Z4 2.2 i hovedrollen... viewtopic.php?f=9&t=123178 Fikk ikke mindre lyst nei.......................
Fredrik Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 En artig historie med en E85 Z4 2.2 i hovedrollen... viewtopic.php?f=9&t=123178 Fikk ikke mindre lyst nei....................... Jepp... en av mine favoritter når det gjelder biler er også E85 Z4...
bmwZ Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 En artig historie med en E85 Z4 2.2 i hovedrollen... viewtopic.php?f=9&t=123178 Fikk ikke mindre lyst nei....................... Jepp... en av mine favoritter når det gjelder biler er også E85 Z4... Er det ikke bare å få bytta ut touringen da
Fredrik Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Er det ikke bare å få bytta ut touringen da Med en bedre halvdel, to barn + en hund?... I don´t think so.... ... En Z4 er et overskuddsfenomen når man har familiepakke og et stort hus. Vårt neste prosjekt er en erstatning for vår nåværende E46 som vi har hatt siden vinteren 2004. Vi satser på at den kommende F30/31 (den nye 3-serien) blir mer interessant enn E90/91.
StigJ Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Siden jeg kun har Z4 med blikktak så er vel det eneste jeg kan bidra med er å anbefale sportsetene. En sportsbil skal ha slikt Og selvfølgelig manuell kasse
stiva Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 Skal se på en i morgen kveld, er det noen spesielle ting jeg må se etter? Noen plasser som er utsatt for rust??
bmwZ Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Skal se på en i morgen kveld, er det noen spesielle ting jeg må se etter? Noen plasser som er utsatt for rust?? Har aldri sett rust i karosseriet på en Z4, så har den det, kan den ikke være spesielt godt holdt. Hvilke motor og modell?
bmwZ Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 03 2,5 manuell Fin motor det, husk sjekke at ikke styringa henger da. En annen ting er at man ikke kan ettermontere multifunksjon på 03, bare 04 og nyere (Om den ikke har det). Mener også at 03 ikke har fjernbetjening av kallesjen som 04 og nyere har. Bare så du er klar over det
Dolk Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Bare pass på og finn en som er med riktig farge med rett fargekombinasjon, for Z4 er ikke en enkel bil og selge, bare sånn i ettetanke når du er lei 2seters bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå