Delenisse Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Hei, lurer på om 540 bremsene ville være bolt on på f.eks. en 520i? Og er det stor forskjell på dem i årstall, altså hjulspindelen? Driver å lurer på om jeg skulle hatt en liten herjebil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Framme er alle E39 spindler like, bortsett fra M5 Bak er alle spindler like og, bortsett fra M5, men her er lageret likt på alle. Nå er jeg litt på tynt vann, men jeg mener å huske at kalipper og skive passer rett på fra 540 framme. Bak er skiva 298x20 istedefor 298x10 og både skive og kalipper passer over. Skulle jeg bygd herjebil, ville jeg satt på komplett M5 bakstilling og K-sport bremser framme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Foran fra 296->324mm høres fristende ut Noen som vet dette sikkert da? Passer ikke kalipter og skive rett på bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Vet hvertfall at det går, men husker ikke helt om det var noe små modding Jo, bak så passer alt over Eneste forskjellen på skiva der er tykkelsen (uventilert/ventilert). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Det skjønte jeg, men skivene vil jo passe uansett når jeg bruke riktige kalipterne ikke sant? Og hvis jeg må modifisere, hvilke modifiseringer er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 520 til 540 framme og bak ingen modifikasjoner. 520 til M5 framme ingen modifikasjoner annet enn at du må bore opp og gjenge ett ekstra hull til Z skruen. Bak passer ikke M5 bremsesko og skiver pga. større bremseskjold og bredere bånd bak på M5(husker ikke om det var annen diameter i farten). Du må bytte bremseskjold og spindel og lager bak. Husker heller ikke i farten om du må modde noe på handbrekket. Ikke mye arbeid dette. Har byttet til både 540 og M5 bremser på E34 og E39 og det er en god investering uansett om du velger 540 eller M5 bremser. Du merker stor forskjell. Merk det er ett skille på faceliften på E39 og er vel noen skiller på E34 også på årsmodell med og uten ventilerte skiver. Min 96 520iat hadde ikke ventilerte skiver framme. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Tusen takk for et utfyllende svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 skjedde vel noen forandringer inni der, 540 fikk en ny type skiver, selv om diam er den samme 324mm. Ellers har jo facelift 530d disse bremsene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Hmm, men om jeg får tak i den nye typen kalipter så burde jeg kunne bruke de nye skivene? Ville det gått motsatt da, dvs gamle kaliptere men bytta ut skivene..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 E39 540 95 April Caliper housing left 1 34211163649 $350.83 01 CALIPER HOUSING RIGHT 1 34211163650 $350.83 Ventilerte skiver framme Brake disc, ventilated 324X30 2 04/2000 34116757746 $128.60 Bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 e39 540 2003 Juni Caliper housing left 1 34116773131 $399.95 CALIPER HOUSING RIGHT 1 34116773132 $399.95 Ventilerte skiver framme Brake disc, ventilated 324X30 2 04/2000 34116767059 $139.45 Bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 Stv bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 Ingen forskjell på bremsene på 540 fra 95 april til juni 2003. 530 dog ett skille i 01 med større bremser framme til samme som på 540. 530 kom også med en økning i antall HK fra 184 til 193(endringer i styring og el anlegg). Uansett er det plugg and p(l)ay å bytte bremser framme og litt easyfix bak på E39. Betalte 4000 + klosser for pent brukte M5 bremser med slitte klosser. Værre på feks. E36 med skifte av spindler framme og svingarmer bak for å få på M3 bremser. Vil si det er en stor jobb bak iom at de tre(6 i alt) festeboltene på svingarmen sitter noe jævlig eller knekker. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå