Gå til innhold

Min 1-Serie M-Sport I AlpinHvit I (Solgt!)


 Share

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvor AngelEyes pæra sitter på disse? Byttet på en kamerat sin 06 modell og der satt den midt i hovedlykta på baksiden. Sitter den under ved xenonballasten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vurderer å selge de orginale 18'' M-felgene som sitter på bilen, men er usikker på hva de er verdt. Sitter Dunlop SP sport hjul i dimensjon - 225/40/18 foran og 245/35/18 bak. Dekkene holder 2 sesonger til, og er meget støysvake og fine :) ET husker jeg ikke i farta, skal ha av hjula idag så skal sjekke da.

Hva tror dere jeg kan få igjen for disse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis 7.5x18 ET49 foran og 8.5x18 ET52 bak. Dette er dimensjonene som ble levert som originalt ekstrautstyr på facelift-bilene. Disse felgene bør være kurante å selge, men jeg blir stadig overrasket over hvor lite man får for originalfelger i forhold til nypris. Jeg tipper at 5-6000 er prisområdet hvis de er strøkne.

Bare vær obs på at originaldimensjonen er 215/40-18 foran. 225/40-18, som du har gir mer enn 1% forskjell i rullediameter mellom fram- og bakhjul, og er strengt tatt ikke lov. Kan være greit å opplyse kjøper om. Grunnen til at det er satt på 225/40 foran, er sannsynligvis at 215/40-18 er en ukurant dimensjon som det er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da lov med inntil 5% endring i rulleomkrets..

Sålenge felgene er strøkne og det er igjen endel mønster i dekka vil jeg si at du minst bør få igjen 7-8000kr.

Ja, 5% endring begge veier. Jobber med dette, så mener det er det som står :)

La de ut for 8000,- så får vi se! Får jeg skambud blir de heller brukt som vintehjul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg har solgt orgfelger altfor billig før, ender alltid opp med å angre på det.. Hadde glatt handla for 8k hadde jeg ikke allerede handla 17".

Ellers må jeg si at du kjører svært standsmessig, hvit 1-serie med M-sport er perfeksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg har solgt orgfelger altfor billig før, ender alltid opp med å angre på det.. Hadde glatt handla for 8k hadde jeg ikke allerede handla 17".

Ellers må jeg si at du kjører svært standsmessig, hvit 1-serie med M-sport er perfeksjon :)

Ja, får jeg ikke igjen 8000,- så blir det stående i garasjen til snøen kommer! ;)

Hehe, jo takk for det du :) Har allerede kommet litt smådeler i posten så blir montering av dette idag etter jobb, og en litt spennende prøvelse innvendig.. Blir nemlig hvite interiørlister i matthvit :) Tror det kan blir tøft! Blir iallefall noe ikke alle har, også står det jo litt i stil til resten av bilen både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da lov med inntil 5% endring i rulleomkrets..

Sålenge felgene er strøkne og det er igjen endel mønster i dekka vil jeg si at du minst bør få igjen 7-8000kr.

Ja, 5% endring begge veier. Jobber med dette, så mener det er det som står :)

Det er forsåvidt riktig, men når det er forskjellig dimensjon foran og bak, så kan det maks være forskjell på 1% i rulleomkrets på framhjul og bakhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørlister i matthvitt tror jeg vil bli bra til denne bilen Ryeng1. Utvendig kunne det kanskje vært en idè og satt på noe karbondeler? Så lenge man ikke tar av med karbonbruken kan det så absolutt bli fint. Må også si at 3-dørs ser mye bedre ut enn 5-dørs.

Blir spennende å se bilen rulle på veiene herover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er felgene mer eller mindre solgt :) Fått to bud på 8.000,- iløpet av de første timene på finn.no så da er det det å finne seg nye da.. Skal ha 19", men er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har sett på alt fra M3,M6 til Breyton GTP. Men tenkte å sette prisgrensa på 13.000,- m/dekk. Og da helst ikke de billigste kinadekkene som Nankang, Federal etc. Var faktisk overraskende fornøyd med Nexen dekkene jeg hadde på den forrige TSQén min.

Noen tips til hva som kan bli gromt på en hvit 1-serie? :) Må finne meg felger iløpet av mandan, så kom med forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørlister i matthvitt tror jeg vil bli bra til denne bilen Ryeng1. Utvendig kunne det kanskje vært en idè og satt på noe karbondeler? Så lenge man ikke tar av med karbonbruken kan det så absolutt bli fint. Må også si at 3-dørs ser mye bedre ut enn 5-dørs.

Blir spennende å se bilen rulle på veiene herover.

Er i allefall noe ikke alle andre har, så har lyst til å teste det ut :) Carbondeler blir det, står også i listen over "planer" for bilen. Blir splittere foran og speilhus i første omgang, samt Carbon emblemer rundt om :)

Bilen skal holdes clean, men fortsatt skille seg ut fra mengden. Angående dører så er jeg faktisk mer fan av 5.dørs på disse :? Syns det blir litt mer helhet fra siden. Men men!

Gleder meg iallefall til å få på den litt deler :) Regner med jeg er ferdig med bilen rundt August måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet på Gs-Zero hjulene også. Men kunne tenkt meg noen mange eika felger som er litt konkave mot midten :)

Legger ved bilde av noen jeg vurderer. Felger må som sagt bli kjøpt imorgen, så detta blir litt stress ^^..

qk4sq9bgdvnroeoiojbr.jpg

i6fyf2cp7lfp5iy99xqc.jpg

eu2xbxkxv3lugjv18lm8.jpg

Regner med jeg bør velge 8.5 x 19 foran og 9.5 x 19 bak? Har 5mm og 12mm spacere liggende også, om felgene evt skulle gå for langt inn i hjulbua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...