Gå til innhold

Min 1-Serie M-Sport I AlpinHvit I (Solgt!)


 Share

Anbefalte innlegg

Tipper det er en kodesak... Men BMW tar jo både en skjorta og ei nyre for å koble på datamaskinen sin!

Det vil i utgangspunktet jeg også tro. Gjorde det samme på gamle A3'en min, men på Møller Bil nektet de å kode lys som ikke var orginalt i Norge. Men har en kamerat i Oslo som har komplett Vag-com så han fikset det for meg på 5 min :)

Så jeg vil vel egentlig tro Bilia i Hønefoss (som er nærmest meg) heller ikke gjør dette. Kjenner et par som jobber der så skal høre med de imorgen :) Har ikke sett noen med US lysoppsett på 1-Serie enda, så hadde vært litt artig å prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min erfaring er hvertfall at lys og slikt er betydelig lettere å kode på vag-com enn på nyere bmw'er. Var ute etter å kode om park/tåke lys til DRL (og US style blinklys) slik som jeg hadde på forrige VW, endte vel med at det ikke ble noe av etter å ha pratet med mange bmw fagfolk. Mange mente det var umulig, andre mente det gikk, men at man måtte "hacke" softwaren. På vag-com er det jo barnemat, og man kan justere alle pærene til man blir grønn! Nå er det kanskje litt enklere når det gjelder blinklys siden bmw selv muligens aktiverer dette på sine us modeller, eller om de evt har noe annet hardware der, det vet jeg ikke... Lykke til med søket! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er hvertfall at lys og slikt er betydelig lettere å kode på vag-com enn på nyere bmw'er. Var ute etter å kode om park/tåke lys til DRL (og US style blinklys) slik som jeg hadde på forrige VW, endte vel med at det ikke ble noe av etter å ha pratet med mange bmw fagfolk. Mange mente det var umulig, andre mente det gikk, men at man måtte "hacke" softwaren. På vag-com er det jo barnemat, og man kan justere alle pærene til man blir grønn! Nå er det kanskje litt enklere når det gjelder blinklys siden bmw selv muligens aktiverer dette på sine us modeller, eller om de evt har noe annet hardware der, det vet jeg ikke... Lykke til med søket! :D

Ja, det hadde jo vært rart om noe hadde vært enkelt på nye biler. Man kan gjøre det aller meste i Vag-com, ble egentlig litt overrasket sist vi dreiv å lekte oss litt :)

Men, jeg har kjøpt meg et modulsett bestående av to bokser og 8 ledninger fordelt på to frontlykter. Mangler kun å koble + ledningen til blinklyset, men den finner jeg ikke... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ogee her inne har vel kodet sin egen LCM. hør med han:)

Jepp. Jeg fikk det til på min egen bil, men da jeg prøvde å gjøre det samme på en annen 1-serie stoppet det halvveis med en feilmelding som jeg ikke skjønte noe av. Det, pluss litt lite tid har gjort at jeg har lagt kodingen på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ogee her inne har vel kodet sin egen LCM. hør med han:)

Jepp. Jeg fikk det til på min egen bil, men da jeg prøvde å gjøre det samme på en annen 1-serie stoppet det halvveis med en feilmelding som jeg ikke skjønte noe av. Det, pluss litt lite tid har gjort at jeg har lagt kodingen på is.

Riktig riktig. Da får jeg se hva jeg finner på :) Hadde vært artig å sett hvordan det hadde blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Johan på Chipsenteret å fått klemt ut litt mer krutt i børsa :) Havnet på rett under 160hk og 375nm. Må si jeg merket god forskjell fra 116hk gitt! Hvis jeg skal sammenligne gamle A3'en min på 145hk og denne på 160hk så vil jeg si at Bmwen har et lengre register, mens A3'en hadde et mer momentant drag fra bunn av men slapp opp litte grann før. Etter chipping så har jeg fullt ladetrykk fra 2000omdr og begynner å gi seg på 4400omdr noe jeg må si meg veldig fornøyd med :) Tok også gjennomsnittsmåling fra Skedsmokorset og hjem (5 mil ca) før chip: 0.69.. Etter chip: 0.49.. :applause:

Stor takk til Johan Lindstrøm v/ Chipsenter.no for super service nok en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Johan på Chipsenteret å fått klemt ut litt mer krutt i børsa :) Havnet på rett under 160hk og 375nm. Må si jeg merket god forskjell fra 116hk gitt! Hvis jeg skal sammenligne gamle A3'en min på 145hk og denne på 160hk så vil jeg si at Bmwen har et lengre register, mens A3'en hadde et mer momentant drag fra bunn av men slapp opp litte grann før. Etter chipping så har jeg fullt ladetrykk fra 2000omdr og begynner å gi seg på 4400omdr noe jeg må si meg veldig fornøyd med :) Tok også gjennomsnittsmåling fra Skedsmokorset og hjem (5 mil ca) før chip: 0.69.. Etter chip: 0.49.. :applause:

Stor takk til Johan Lindstrøm v/ Chipsenter.no for super service nok en gang! :)

Flotte greier! Pris på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jaggu unna..!

Men 0,69 L/mil før chip var vel ikke akkurat med opitmal gjerrigkjøring? Hadde E90 318d min ned i 0,37 før tuning fra ESS og Det samme etter, men noe mindre stress for å holde et lavt forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jaggu unna..!

Men 0,69 L/mil før chip var vel ikke akkurat med opitmal gjerrigkjøring? Hadde E90 318d min ned i 0,37 før tuning fra ESS og Det samme etter, men noe mindre stress for å holde et lavt forbruk.

Ja, det skal jeg love deg! Ble litt bråbestemt egentlig :) Skulle først og fremst ha den på sjekk av softwaren om han i det heletatt fikk chippet den. Det tok vel omtrent 10 min så var chip laget, og da var det vanskelig å si " Nei, vi tar det den 10 Juli " :P

Ja, jeg er litt overrasket over at den brukte såpass mye før chipping. Men den var ganske daff fram til 2500omdr på 3.gir - så den måtte dras litt for langt på girene følte jeg til å være dieselbil. Kjørte tur/retur Hadeland-Gjøvik igår, og da fikk jeg den nedi 0.67 og det er ikke mye å rope hurra for føler jeg. Men nå er det fullt kjør fra start til stopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Johan på Chipsenteret å fått klemt ut litt mer krutt i børsa :) Havnet på rett under 160hk og 375nm. Må si jeg merket god forskjell fra 116hk gitt! Hvis jeg skal sammenligne gamle A3'en min på 145hk og denne på 160hk så vil jeg si at Bmwen har et lengre register, mens A3'en hadde et mer momentant drag fra bunn av men slapp opp litte grann før. Etter chipping så har jeg fullt ladetrykk fra 2000omdr og begynner å gi seg på 4400omdr noe jeg må si meg veldig fornøyd med :) Tok også gjennomsnittsmåling fra Skedsmokorset og hjem (5 mil ca) før chip: 0.69.. Etter chip: 0.49.. :applause:

Stor takk til Johan Lindstrøm v/ Chipsenter.no for super service nok en gang! :)

Flotte greier! Pris på dette?

Sender deg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det hørtes bra ut :wink:

Samme inntrykk har jeg av VAG 2.0tdi vs BMW's 2.0 dieselmotorer. Litt jevnere og lengre drag i BMW'ene. :wink:

Takk for det Bård :)

Ja, ble en helt annen bil å kjøre nå! Veldig fornøyd :)

Har på følelsen av at de fleste nye Bmw'ene og Audi'ene er satt opp sånn. Bedre bunndrag på VAG, men mer turtallsvillig (jevnere drag) på Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mottatt og montert Carbon emblem på panser :) Noen som vet hvor jeg får taki emblem til bakluka? Noe spesielt på 1-serie veit jeg..

Fikk også beskjed om at TSW felgene kom idag :) én uke før antatt levering, ikke værst! Så, da må jeg få opp farten med å få solgt 19" som står på :) Disse går nå for 10.500,- ferdig levert i Nittedal-Gjøviksområdet. Har kjørt med felgsettet en snau uke nå, så er minimal slitasje på felg og dekk.

Slenger med link til annonsen på finn.no:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28755610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...