Fyril Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Hei og hopp godtfolk! Bare lurer på om det er noen tidsfrist fra man tar firehjulskontroll og får bilen vist på biltrangsynet? Jeg har papirer fra kontrollen, men å få surret meg ned for å få det godkjent i vognkortet har kokt bort i grøten, og nå er vel papiret brått nesten ett år gammelt
slett bruker Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 mener og huske at papirene kan vere maks 1 år gammle.
ingard Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Jeg ringte BT angående dette for noen år siden, og ble fortalt at det er ingen frist. Siden det ikke har gått et år engang for deg, så skulle de være gull enda.
S.Arnesen Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 hmm. standar prosedyre på dette hos biltilsynet her i området har alltid vært at papirene er "gyldige" i en månedes tid etter at 4 hjulskontroll er utført...
ingard Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 hmm. standar prosedyre på dette hos biltilsynet her i området har alltid vært at papirene er "gyldige" i en månedes tid etter at 4 hjulskontroll er utført... Ganske stor forskjell mellom "ikke nøye", 1 år og 1 mnd Jeg spurte spesifikt om hva som skjedde hvis jeg bare kjørte uten å godkjenne og ble tatt i en kontroll (etter nytt senksett og 4-hjulskontroll). Nei, det var ingen problem. Papirene er like gyldige om to år. Vet ikke om det var BT Fauske eller en slags generell telefonservice for BT.
awt Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Med den forrige bilen min somlet jeg såpass at det tok rundt et år. Gikk helt fint det, men det er noen år siden nå.
S.Arnesen Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 hmm. standar prosedyre på dette hos biltilsynet her i området har alltid vært at papirene er "gyldige" i en månedes tid etter at 4 hjulskontroll er utført... Ganske stor forskjell mellom "ikke nøye", 1 år og 1 mnd Jeg spurte spesifikt om hva som skjedde hvis jeg bare kjørte uten å godkjenne og ble tatt i en kontroll (etter nytt senksett og 4-hjulskontroll). Nei, det var ingen problem. Papirene er like gyldige om to år. Vet ikke om det var BT Fauske eller en slags generell telefonservice for BT. hehe ja det er rimelig stor forskjell på hvordan ting blir praktisert rundt omkring. Selv har jeg alltid tatt 4 hjulskontroll en månedes tid etter montering, også tatt godkjenningen iløpet av av en månedes tid etterpå. Da slipper man å lure
baremats91 Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 er 30 dager fra da 4 hjulskontroll ble tatt, ikke 1 år eller 6mnd. mener det faktisk står i reglene. men er man heldig så får man en på BT som ikke ser på datoen en gang
matsrh Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Jeg ringte BT en gang om dette og de sa at det ikke var noe frist. Så lenge du ikke endrer noe i hjulstillinga så er papirene gyldige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå