Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp godtfolk! Bare lurer på om det er noen tidsfrist fra man tar firehjulskontroll og får bilen vist på biltrangsynet?

Jeg har papirer fra kontrollen, men å få surret meg ned for å få det godkjent i vognkortet har kokt bort i grøten, og nå er vel papiret brått nesten ett år gammelt :oops:

Skrevet

Jeg ringte BT angående dette for noen år siden, og ble fortalt at det er ingen frist. Siden det ikke har gått et år engang for deg, så skulle de være gull enda.

Skrevet

hmm. standar prosedyre på dette hos biltilsynet her i området har alltid vært at papirene er "gyldige" i en månedes tid etter at 4 hjulskontroll er utført...

Skrevet
hmm. standar prosedyre på dette hos biltilsynet her i området har alltid vært at papirene er "gyldige" i en månedes tid etter at 4 hjulskontroll er utført...

Ganske stor forskjell mellom "ikke nøye", 1 år og 1 mnd :D

Jeg spurte spesifikt om hva som skjedde hvis jeg bare kjørte uten å godkjenne og ble tatt i en kontroll (etter nytt senksett og 4-hjulskontroll). Nei, det var ingen problem. Papirene er like gyldige om to år. Vet ikke om det var BT Fauske eller en slags generell telefonservice for BT.

Skrevet

Med den forrige bilen min somlet jeg såpass at det tok rundt et år. Gikk helt fint det, men det er noen år siden nå.

Skrevet

Ganske stor forskjell mellom "ikke nøye", 1 år og 1 mnd :D

Jeg spurte spesifikt om hva som skjedde hvis jeg bare kjørte uten å godkjenne og ble tatt i en kontroll (etter nytt senksett og 4-hjulskontroll). Nei, det var ingen problem. Papirene er like gyldige om to år. Vet ikke om det var BT Fauske eller en slags generell telefonservice for BT.

hehe ja det er rimelig stor forskjell på hvordan ting blir praktisert rundt omkring. Selv har jeg alltid tatt 4 hjulskontroll en månedes tid etter montering, også tatt godkjenningen iløpet av av en månedes tid etterpå. Da slipper man å lure :)

Skrevet

er 30 dager fra da 4 hjulskontroll ble tatt, ikke 1 år eller 6mnd. mener det faktisk står i reglene. men er man heldig så får man en på BT som ikke ser på datoen en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...