Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

takker for det :)

da har jeg vert på prøvetur :D går godt, og alt virker greit foreløbig. bortsett fra at jeg trenger ny clutch og ny starter. + at ikke vanntempmåleren virker.

det vil si at motoren må ut igjen for å bytte clutch :(

noen tips til hvor jeg kan handle ny clutch? kansje nytt svinghjul også.. må tåle en støyt da det er mye mulig det kommer litt pustehjelp etterhvert.

noen som har en starter til m60 liggende?

noen bilder :)

Faens drittjobb, holder på med det samme nå, bytte clutch.. bytt simringen bakkant av veiv når du først har den ute og!! ;) tar ikke så forferdelig lang tid å ta ut og inn motor, men det er jo en hælvettes jobb.

det er en dritt jobb ja, trangt som fy overalt. med det går, må bare ha litt tålmodighet :)

takk for tips, skal bytte den simringen.

Fyfaen for ei grom børse du har laga :applause:

hehe ja, gleder meg til å få på lakk å se litt mer helhet. tror det blir bra :)

Rått! Må filme da!:)

tenkte på det, men ble ikke noe i dag. blir vel ikke noe serlig mer kjøring nå før ny clutch er montert igjen. får håpe det ikke blir alt for lenge til :)

nice, skal du oppgradere clutch ville eg kjøpt jb alu svinghjul for e39m5, sachs race trykkplate for e39m5, og en organisk lamell holder i massevis. kjørte med dette på min e34 540 ifjor og det funket supert.

6 trinns eller 5 trinns kasse du har?

jeg har 5 trinns. svinghjul og clutch er fra b30.

er ikke spleinen på m5 clutchen 35mm? trodde 5 trinns kassa mi har 29mm. eller tar jeg feil?

da kjøper man vel bare en lamell til b30, fordi den er 240mm, samme som e39m5?

jb alu svinghjul høres dyrt ut. men må man så må man :P

hadde vert greit om jeg fikk kjøpt en 6puck lamell og en sterk trykkplate til b30 svinghjulet som allerede er der.

vis ikke det svinghjulet har gjort sitt da.

Treng vell ikkje ut motor for å skifte clutch ? mulig de er trangere her men på e34 går de på ein kveld aleine ;) ellers ser bilen grisetøff ut :D

er en del trangere her en på e34 :P hadde ute starteren i går kveld. trodde det var umulig å ta den ut uten å ta ut motoren. min fikk skrudd den øverste skruen en kvart omdreining av gangen, så det gikk. men det tok Lang tid.

så må nok ut med motor :P

takker for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har tydeligvis gått meg hus forbi (eller hva det nå heter), men denne var FEIT! Har trua når den blir helt ferdig! :D

hehe :P takker :)

Er ganske sikker på at du kan bruke m5 clutch ja!

er 29mm aksel på 5 trinns, så han må ha e34530 eller e39535 lamell. men trykkplaten og svinghjul kan fint brukes fra m5, kan også bruke trykkplaten fra m5 på b30 svinghjulet da alle disse er 240mm.

da handler jeg den Sachs race trykkplata de har på koed til e39m5, og en lamell til e39535. så må jeg se hvordan svinghjulet ser ut. vis det ser dårlig ut så kan jeg vel egentlig bare dreie av det litt. ta et lite kutt på flata til clutchen og trykkplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var deler bestilt :)

883082001243 Sachs Race Trykplade 240mm 1 NOK 2.391,00 NOK 2.391,00

21210415934 AT−Mitnehmerscheibe Zweimassen 1 NOK 1.435,20 NOK 1.435,20

07119906045 Bolt M8 x 16−ZNS3 MK 6 NOK 5,15 NOK 30,90

11611747076 Brik i topdæksel 4 NOK 28,58 NOK 114,32

11141710247A Pakdåse, 100x125x13 1 NOK 224,10 NOK 224,10

11141736521 Pakning 1 NOK 13,98 NOK 13,98

KB1096314 Starter 1 NOK 583,00 NOK 583,00

1930 Leveringsomkostninger 1 NOK 169,00 NOK 169,00

5580 Kreditkortgebyr 1 NOK 0,00 NOK 0,00

Totalt NOK 6.201,88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handlet på koed no asså ? :P

handler stort sett alltid på koed :)

2,678.94 er prisen GS krever fo clutchlamell til m60b30.

2.106,25 er prisen KOED skal ha.

jeg har 15% rabatt hos Koed, så den clutchlamellen fikk jeg for 1980 sirka. 700kr spart :)

Imponert hvordan du står på!

takker for det :) man må stå på litt, vis ikke blir man jo aldri ferdig. ting tar som regel mye lenger tid en man tror :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P måtte av med det ene toppdekselet+ at jeg måtte ned med en jekk og presse vangene fra hverandre en cm. fikk den ned, men den tok i på begge sider likevel.

trodde kanskje det var enklere å ta den ut den veien, men det var det ikke :P det går jo egentlig ikke, siden jeg måtte presse fra hverandre vangene. har montert traversen og det igjen nå.

skal ikke ta den ut igjen den veien flere ganger ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P måtte av med det ene toppdekselet+ at jeg måtte ned med en jekk og presse vangene fra hverandre en cm. fikk den ned, men den tok i på begge sider likevel.

trodde kanskje det var enklere å ta den ut den veien, men det var det ikke :P det går jo egentlig ikke, siden jeg måtte presse fra hverandre vangene. har montert traversen og det igjen nå.

skal ikke ta den ut igjen den veien flere ganger ihvertfall :P

Man lærer mens man lever :P Kjempebra arbeid, stå på! ;) Når tror du det blir lakk på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...