sm0k3d Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Det er noen som har gjort hærverk på bilen min. Ripet den opp. knust det svarte i bunnen på fangeren bak. Ripene er dype, å går ikke ann å rubbe vekk. Jeg vet hvem det er som har gjort dette. Skal jeg gå til politiet å annmelde det? Må jeg ut med egenandel osv? Hvordan skal jeg gå frem? Takker for svar!
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Om du vet hvem det er, så er det vel bare å legge inn en anmeldelse uansett! Da må jo vedkommende bli straffet, samt betale for skadene om han/hun blir dømt. Du må ikke ut med egenandel når ikke det er din feil.! Din forsikring blir heller ikke berørt om en annen har stått for hærverket og blir dømt for det! Hadde du derimot IKKE vist hvem som hadde gjort det, måtte du nok ha hatt kasko på bilen for å dekke skadene. Da måtte du også betalt egenandel.
sm0k3d Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Ok. Men jeg har litt steinsprut på panseret, så jeg kan ta å lage noen riper selv. å si at det var vedkommende som har gjort det også da eller? Men da tar jeg turen til politi i morgen
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Tror nok ikke jeg ville satset på det egentlig.. Det vil ikke gjøre saken noe bra om det blir krangel over hva som evt ble gjort og ikke gjort. Da er det nesten bedre at du legger i et laken eller to selv hvis det blir lakkering, og tar den biten av egen lomme. Dumt å gjøre seg til kjeltring for det samme som du vil få igjen penger for fra den som gjorde det andre Det kan du nok gjøre da ja ! Så får vi håpe på at det ordner seg
sm0k3d Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Ja, det er sant. Men må jeg ta bilder osv av skadene og gi dem til politiet? Håper det ordner seg
takaasen Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Observerte du hvem som gjordet dette? Mest sansynleg blir dette påstand mot påstand kommer ingen vei. event vitner etc kan styrke saken. Melld saken og kontakt forsikrings selskapet men jeg ville ikke hatt forstore forhåpninger. Hvist du "modifiserer skaden" faller det innforbi forsikrings svindel. så det hadde jeg ikke gjort. Lykke til.
sm0k3d Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Nei, jeg har vell ingen vitner som har sett dette. Men et er to venninner av dama mi, og dem sa det til hun. så di har vell driti seg ut. så er det nok vitne?
TRF Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Det spørst helt om noen velger å vurdere dama di som habil (som et vitne i en slik sak) Vil forøvrig si at å vurdere forsikringssvindel, og så skrive det på et forum, ja det er ikke det lureste. Anbefaler deg å fjerne det. Husk at DLD er vedtatt
Stonescream Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Vil tro det, men om politiet vil gjøre noe med saken er en annen mulighet. Dersom du kjenner folka kan du evt foreslå at de gir deg noen tusenlapper mot at du ikke putter navnene deres i en anmeldelse på politiet? Du får litt penger til lakk og oppussing samt at de sparer seg for en prat med onkel politi og at navnene deres havner i arkivene der.
johnja Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ok. Men jeg har litt steinsprut på panseret, så jeg kan ta å lage noen riper selv. å si at det var vedkommende som har gjort det også da eller? Men da tar jeg turen til politi i morgen Og noen mener forsikring er dyrt, mon tro hvorfor
nimitz Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ok. Men jeg har litt steinsprut på panseret, så jeg kan ta å lage noen riper selv. å si at det var vedkommende som har gjort det også da eller? Men da tar jeg turen til politi i morgen Det er enkelte ting man ikke skriver i et forum, og dette er ett av dem. Får ikke akkurat noe medlidenhet med deg når du selv skulle forverre skaden til egen vinning
username Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ok. Men jeg har litt steinsprut på panseret, så jeg kan ta å lage noen riper selv. å si at det var vedkommende som har gjort det også da eller? Men da tar jeg turen til politi i morgen Etiske og moralske pekepinner, det har vi lite av eller? Hvordan tror du politiet reagerer når de finner ut at du selv har påført bilen din skader med den intensjon om å svindle forsikringsselskapet? Trodde du at de IKKE skulle finne ut av det? Er greit å bruke huet sitt innimellom.
sm0k3d Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Jeg hadde vell ikke tenkt til å gjøre skaden noe værre enn det den er. Har nå vært oppe hos onkel politi å snakket med dem. Men jeg tviler på at å snakke med vedkommende funker ikke. De kommer bare til å nekte for det. Å da kommer jeg ikke vidre.
johnja Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ok. Men jeg har litt steinsprut på panseret, så jeg kan ta å lage noen riper selv. å si at det var vedkommende som har gjort det også da eller? Men da tar jeg turen til politi i morgen ??
Sturlis Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 Ja, for all del prøv deg på litt forsikringssvindel i tillegg til den svindelen du gjør mot privatpersoner som kjøper deler av deg! Har ikke mye sympati for deg hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå