Gå til innhold

BMW X5 startet av seg selv og eksploderte

André78
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe.. Sikkert skremmende nok for de som var i nærheten. Men hvordan er dette mulig? Kortslutning i ledningsnettet pga avisolert ledning feks? Og er det i det hele tatt en sammenheng mellom avgassproblematikken og det som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så jo ikke akkurat ut som den hadde eksplodert da, snakk om overdrivelse. De var redde for at bilen skulle sprenge hele nabolaget fordi den hadde en stor tank DIESEL!!! :shock: Når jeg ser kompetansenivået til eierene av denne X5en så er jeg jaggu ikke overrasket over at den tar fyr av seg selv.

Det blir som ho gamla som starta bilen inni garasjen for å la den gå varm uten å åpne porten først, da fortjener du kullosforgiftning og spying til du blir blå i trynet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vell heller varmeapparatradiatoren som eksploderte og utløste airbaggene.

Har sikkert vært en sprekk i toppen etter TP havari og det har dannet seg mye trykk i kjøleannlegget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt som har skjedd kanskje?

dette kalles engine runnaway. dette skjer kun dieselbiler. og det skjer når motoren allerede er i gang. røket pakkning i turbo og oljen går gjennom turboen og motoren drives av oljen. man kan vri om nøkkelen og ta den ut. men motoren vil ikke stoppe. turtallet vil også mest sansynlig bare stige og stige. vil gå langt over det motoren klarer og motoren vil skjære seg. eller den skjærer seg pga oljemangel.

den stopper når det ikke er mer olje igjen,

når motoren ikke får noe luft.

eller om man setter bilen i høyt gir, full brems og slipper clutchen så man kveler bilen. ikke alltid dette går heller vistnok. og dette virker dårlig på en bil med automat gir. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en bil som startet av seg selv, den sto i garasjen og porten var åpen og bilen sto i gir, bilen startet og kjørte ut av garasjen, ut av gården og over veien før den stoppet mot en lyktestolpe og tok fyr, tror dette var en Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en bil som startet av seg selv, den sto i garasjen og porten var åpen og bilen sto i gir, bilen startet og kjørte ut av garasjen, ut av gården og over veien før den stoppet mot en lyktestolpe og tok fyr, tror dette var en Renault Laguna

Håper for din del at dette var ironisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at dette var ironisk..

Hvorfor?

Det er faktisk sant, bilen var rygget inn i garasjen og sto i førstegir....det som er ironisk er at eieren er brannmann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...