Gå til innhold

Bensin eller diesel i Mini?

seff
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, mi mor vurderer å kjøpe seg Mini. Selgeren på BMW mente at dieselmotor var et must.

Mens jeg trodde bensinmotor er mye artigere i en slik bil.

Noen som har noen erfaringer eller meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være annenhåndsverdi eller driftskostnader som er grunnen til at selger vil anbefale dieselmotor? Har ikke tidligere hørt at diesel er optimalt i en liten bybil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan mener du at diesel er vanskelig å kjøre?

Hvor ser du han har skrevet at den er vanskelig å kjøre?

Den er mer slitsom å kjøre, i den grad at det blir mer giring. Pga kort register på en dieselmotor samt lite turtall, må girene være lengre\tyngre for å utnytte det. som igjen gjør at det må gires oftere i bykjøring. Pga en liten dieselmotor er ubrukelig på turtall der turboen ikke hjelper til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mer slitsom å kjøre, i den grad at det blir mer giring. Pga kort register på en dieselmotor samt lite turtall, må girene være lengre\tyngre for å utnytte det. som igjen gjør at det må gires oftere i bykjøring. Pga en liten dieselmotor er ubrukelig på turtall der turboen ikke hjelper til.

i see

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Kort effektregister, stort sett kjip lyd og turbolag. Man har også deleprisene hvis noe ryker, det blir fort dyrere enn deler til en bensinbil.

Ellers gir det meg generelt mer glede å kjøre bensin. Man har lange gir, jevnt drag og en mer behagelig kjøretur.

Når det skal sies, kan jo dreiemomentet i en dieselmotor være fordelaktig. Men jeg ser ikke for meg at du skal laste opp en Mini med båt og henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser jo ut til å bli nok en generell bensin vs diesel tråd...:S

i akkurat denne bilen kan bensinmotoren være en fordel, spesielt hvis det bare dreier seg om småkjøring i byen.

jeg har forøvrig kjørt de fleste varianter av disse bilene, og PSA dieselen er jo et trist kapittel i seg selv.

Det har forøvrig vært flere problemer med bensinmotorene her, men de fleste lar seg "reparere" med noen av kampanjene.. (mener jeg å huske, jeg har knapt tatt i mini selv). Merkelige ulyder fra motor og gear = krev å få det utbedra, det er kjente problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...