BMWe36jenta Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Hei Jeg har bare et lite spørsmål angående klikkertnøkkelen til min BMW e36 320 fra 1995. I går slutta den plutselig å reagere når jeg skulle trykke på den for å låse opp eller igjen. Så jeg måtte bruke nøkkelen manuelt inne i låsen, og da gikk det veldig greit å låse den igjen, men jeg måtte bruke makt for å få låst den opp. Så jeg må jo få fiksa dette litt kjapt, og håper det er bare batteriet i klikkert`n min Men hvordan åpner jeg det lille panelet bak på klikkert`n, og hvilken type batteri skal jeg putte inni? Synes det blir for dumt om jeg må på verksted med den lille klikkert`n min, liksom Takknemlig for hjelp!
nimitz Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Hei og velkommen till forumet)) På nyere BMWer er det oppladbart batteri som lader seg når nøkkel står i tenningen. Hva som sitter i din tør jeg ikke svare på, men regner med at det er et utskiftbart batteri. Kan være et triks for og åpne nøkkel, så ikke bryt.
-Roger- Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Det skal vel gå greit Husker ikke helt hvordan, men husker det gikk helt problemfritt da jeg engang gjorde det samme...
StigJ Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Du ser det på bilder over her. Vipp av det lille dekselet som er helt til venstre der. Så finner du to små skruer. Da får du delt nøkkelen slik som på bildet. Batteriet vippes ut. Men husk at du nok må kode opp nøkkelen til bilen igjen. Vet det finnet prosedyre på nett en plass eller 50.
BMWe36jenta Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Takk for svar Nå ble jeg veldig letta, helt til jeg leste det om å kode opp nøkkelen igjen?? Hjelp? Hva i all verden betyr det?
nimitz Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Vil tro at når batteriet blir fjerna så nullstilles nøkkel. Må innom et BMW verksted og få kodet den på nytt. Ingen stor jobb.
StigJ Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Trenger vel ikke innom noe verksted for å gjøre det? Er det ikke noen form for prosedyre med tenning av/på trykke på knapp og lignende?
hillmar Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Jeg trengte ikke å kode i det hele tatt. Jeg tok med nøkkelen til BMW og ba om nytt batteri i deledisken. Uten at han spurte meg så bytta han det også. Så var det bare å tusle ut og låse opp bilen på helt vanlig vis... Kosta meg 30 kr mener jeg å huske.
BMWe36jenta Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Hjertelig takk for god hjelp Jeg hadde opprinnelig ambisjoner om å klare dette selv, men lurer meg på om jeg ikke skal ta kontakt med et verksted likevel, bare sånn just in case
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå