enoxn Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Da har jeg nettopp hentet en Bmw e34, 520i og det er ganske stor dødgang i rattet. Lurte da på om det gikk an å stramme til noe i styresnekka eller sånn for å utbedre dette. Lest litt rundt men ikke helt kommet fram til noen løsning. Ser det er flere med samme problemet også så, vil tro det kan fikses. På forhånd, takk for hjelpen
Morty999 Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 er bare å stramme snekka det. men ikke sikkert du får bort alt før den klyper og blir hard å vri rundt..
Morty999 Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 bare å stramme den skeruen du ser på bilder på snekka der.. løsne kontramuttern og bruk en flat skrutrekker til å stramme med..
helgeb Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 sjekk kula på tverrstaget for slakk, hadde på min e32 og det ble mye dødgang i rattet , det er den kula som armen fra snekka er boltet fast i.
iittala Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Stramme snekka er vel omtrent det siste du bør gjøre. Først må du sjekke for slakk i følgende komponenter; - Hjelpesnekke - Centerlink (midte styrestag eller hva andre kaller det) - Ytre styrestag - Bærekuler og bærearmsforinger - Sjekke at pitman-arm er skikkelig skrudd fast i utgående aksling på snekka - Sjekke at mutteren som sitter omtrent midt på rattstammen er stram (denne som klemmer sammen der rattakslingen er teleskopisk) Så kan du sjekke for slakk i snekka, og justere ved behov.
enoxn Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Takk for alle svar. Skal ta meg en titt i morgen, se over div stag og kuler ovs, evt stramme snekka litt.
Robin L Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 lurer på det samme selv. kjøpte min e34 i desember og byttet da endeledd pga 4hjulskontroll. bilen var helt fast og fin både før og etter bytte, men etter kjøring på vaskebrett nå i vinter er det endel dødgang. brukte forresten uoriginale endeledd fra koed om det har betydning. noen tips? kan vell ikke være snekka som er sliten pga en vinter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå