Gå til innhold

noen som har sett bilen min? NY INFO SIDE 1

bergeee
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tommel opp for det siste innlegget ditt, Fredrik. Der er vi ihvertfall helt enige.

Der kom det frem det jeg egentlig vil påpeke. Det er ikke innvandrerne det er noe feil med om man tenker på hvordan dem lever i sitt respektive hjemland, men den jævla regjeringen som styrer dette landet og oss naive idioter som blir styrt.

Vi blander oss som regel ikke inn for og redde ræva på andre enn oss selv, og knapt nok det.

Uansett... Ro og orden må holdes på stell, og det skjer med makt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Fredrik 90.. Hva feiler deg?! :shock:

Når skal du gi deg med å være selvutnevnt moralpekefinger her på Bimmers? Har sett det i flere tråder her nå! Ingen har behov for å høre hva du synes om andres holdninger er til diverse ting som kommer fram her! Meg feiler det ingenting annet en at jeg er grundig lei hvordan enkelte innvandrer tar seg til rette her i landet uten å bli straffeforfølget. Jeg har ingen ting i mot skikkede innvandrere som oppfører seg, og jeg hadde behandlet en nordmann som stjeler på akkurat samme måte. Forskjellen er at nordmannen har lettere for å forstå at folk reagerer som de gjør når han har stjålet fra dem. Innvandrere forventer at vi skal respektere dems kultur og lover når vi er i dems hjemland, da er det ikke formye forlang å forlange det samme fra dem som er her hos oss.

Har du et problem så er det deg det virkelig feiler noe.

Som jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken verden lever du i?... :?

Når skal du gi deg med å være selvutnevnt moralpekefinger her på Bimmers? Har sett det i flere tråder her nå! Ingen har behov for å høre hva du synes om andres holdninger er til diverse ting som kommer fram her! Meg feiler det ingenting annet en at jeg er grundig lei hvordan enkelte innvandrer tar seg til rette her i landet uten å bli straffeforfølget. Jeg har ingen ting i mot skikkede innvandrere som oppfører seg, og jeg hadde behandlet en nordmann som stjeler på akkurat samme måte. Forskjellen er at nordmannen har lettere for å forstå at folk reagerer som de gjør når han har stjålet fra dem. Innvandrere forventer at vi skal respektere dems kultur og lover når vi er i dems hjemland, da er det ikke formye forlang å forlange det samme fra dem som er her hos oss.

Har du et problem så er det deg det virkelig feiler noe.

Som jeg skulle sagt det selv :)

Når Fredrik90 henger ut "innvandrere" på den måten så må da dere forstå at det ikke er alle han henger ut.. Aller fleste har ikke imot dem som kommer hit til landet å gjør en innsats;... lærer seg norsk, skaffer seg jobb og stifter familie.

Jeg er ganske sikker på at Fredrik90 mener de som kommer til landet og ikke orker og verken lære seg norsk eller jobbe... Noen av disse igjen ender da opp som de vi ser på som kriminelle... og ja.. det finnes kriminelle nordmenn også!

Jeg bor selv i en kommune som en periode tilbake var sterkt rammet av flyktninger fra forskjellige steder. Denne lille kommunene har sett langt etter både drap, stjeling, voldtekter og annet tull.. Det har vært tabu på en måte her...

Etter en stund så kom det et asylmotakk.. Alt overnevnte skjedde og samfunnet ble helt annerledes.. Det er VI som bor her som virkelig får kjenne hvordan et samfunn kan forandre seg når det kommer en helt ny kultur inn i bildet.

Flere plasser i landet er det også blitt bygd moskeer. Dette har jeg selvsagt ikke noe imot, da det er såpass mange muslimer her i landet; det skulle vel bare mangle at de skulle få dyrke sin egen religion.

MEN.. Hva hadde skjedd om vi nordmenn bygde en kirke i et muslimsk land? hmm... tankevekker.

For å si det slik. Det bekymrer meg at antall "innvandrerer" er såpass høyt i Norge idag, i forhold til antall nordmenn. Dette er IKKE ment til å hakke ned på de som allerede er her!! SÅ ABSOLUTT IKKE! men de også må forstå at vi som nordmenn er glade i landet vårt, å det er jeg sikker på at de også er! Vi er et stolt folkeslag - nordmenn med flere!

Er så mye mer jeg kunne sagt, og har skrevet det som falt meg inn. Det er ikke ment å treffe noen, i tilfelle så beklager jeg.

Jeg er ikke rasist, men realist.. Det var forsåvidt tittelen min på en artikkel jeg leverte inn på vidregående... Jeg fikk aldri noen tilbakemelding på den.. skjønner ikke helt hvorfor :cry:

Litt dumt at folk skal være redde for å si det de mener synes jeg, så Fredrik... Enten mener du det du sier, eller så er du redd for å fortelle sannheten.

Edit.. Håper du finner igjen bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik....er ikke du en innvandrer også?

Litt avhengig av hvordan man ser på det... ja. Jeg er en etnisk norsk innvandrer i Danmark og i mange sammenhenger er det ikke forskjell på meg og f.eks ikke-vestlige innvandrere (f.eks når det gjelder kravet til å lære/forstå dansk skikkelig). Jeg vet også at noe av det dummeste jeg kan gjøre er å begå kriminalitet eller alvorlige lovforbrytelser i Danmark. Jeg kan også bli utvist fra Danmark (flere nordmenn har blitt det) og i den sammenhengen er loven lik for alle innvandrere.

Det handler om respekt for det samfunnet du ønsker å bli/være en del av. Hvis man ikke følger spillereglene får det konsekvenser. Som innvandrer har du alltid et ekstra fokus på deg ved at du ser fremmed ut og/eller at du høres fremmed ut (som jeg gjør). Dette bør man akseptere og respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står 100% ved alt jeg har sagt, jeg synes det er helt forkastelig å ønske noen forfulgt som jødene ble under 2.verdenskrig.

Det overrasker og skuffer meg at jeg til nå har vært ganske alene om å uttrykke min avsky mot sånne uttalelser i denne tråden. Jeg er mer enn enig i at innvandringspolitikken vi fører pr i dag suger svette baller, det har den jo gjort i årevis. Det er derimot ett kvantesprang fra å mene det til å ønske hele kulturer utryddet.

Vi er selv en liiten del av ett stort globalt nettverk av kulturer. Både nye, gamle og glemte. Hvis vi skulle ha begynt å være picky på hvilke innflytelser vi vil slippe til i vår egen hadde vi antageligvis lidd store tap.

Jeg har ikke vært mye i utlandet, men når jeg en gang drar hååper jeg virkelig at jeg slipper å bli assosiert med blodtørste vikinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing fra emne, men interesang diskusjon.

Deler samme oppfatning som Fredrikene når det gjelder innvandrere. Det jeg synes er viktigst er at de som først kommer til Norge som innvandrer (ikke-vestlige) bør få et bedre tilbud enn det vi har i dag ang. skole, etnisk opplæring osv. (Omså tvangslæring og de som ikke deltar utvist fra landet)

Klarer vi å gi dette til de, tror jeg vi sitter igjen med et bedre samfunn og mye mindre innvandrer-kriminalitet... Koster litt mer, men dette hentes inn igjen når fengslene tømmes for innvandrere..

Ang. tema... Utrolig lei historie, skal følge med her og håper du får bilen tilbake med MASSE renter! Finnes mange måter å kreve penger på! Politiet er nok en utrolig treg løsning dessverre, men på en annen måte ganske så trygg.. Jeg for min del ville ikke valgt dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss si det sånn. Norge er mitt hus. jeg er så grei at jeg lar mange folk jeg ikke kjenner bo hos meg med min familie pga jeg ser de har det vodt der de bodde før. hva er takka? jo: de stjeler, sloss og herjer i mitt hus? respektøst: ja

husker tilbake på ungdomskolen. da fikk vi plutselig ikke lov til og dra på butikken i spisefri mere. pga noen kødder stjelte derfra. altså alle fikk straff. så det og dra alle over en kam har vi lært fra barndommen:)

men når de ikke har respekt for lærerene så må de jo straffe alle. for de kan ikke begynne og krangle mot fertallet av sine egene.

tilbake til bilen. har ikke hørt noe mere. var oppe på fredag og anmeldte saken. skal opp igjen om noen timer og anmelde meldingene:)

altså. hadde min bror drivi og laga kvalme og sakt at jeg og alle de andre brødrene hans(viss han hadde hatt flere en meg) skulle komme og banke de hadde jeg faen meg banka han først:)

bare en oppfordig til alle dere "utlendiger" der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står 100% ved alt jeg har sagt, jeg synes det er helt forkastelig å ønske noen forfulgt som jødene ble under 2.verdenskrig.

Jeg forstår naturligvis hva du mener, men jeg liker ikke sammenligningen mellom jødeforfølgelsen og kritikken noen retter mot enkelte innvandrere og/eller dagens innvandringspolitikk generelt. Jødeforfølgelsen var en systematisk forfølgelse der hensikten og målet var total utryddelse/tilintetgjørelse (holocaust) kun pga. religion.

Dette er noe helt annet enn dagens utfordringer med innvandring der hverken kritikerne eller innvandrerne er homogene etniske grupper eller trosfeller. Kritikken mot dagens innvandringspolitikk er like sterk i f.eks Italia som i Norge og kritikken er like sterk enten det gjelder f.eks rumenere eller somaliere. Kritikken mot innvandringen er med andre ord like sterk om innvandrerne er kristne (90% av rumenerne er kristne) eller innvandrerne er muslimer. De har kun til felles at de er innvandrere, evt. har tilpasningsproblemer og evt. begår lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutern_e36 hadde jeg sitti uten bil og bare venta på den bilen for og komme meg rundt hadde jeg ikke drat til politiet. da hadde meg og MR.Ball-Tre tatt en tur. men i og med at jeg skulle selge den andre pga jeg kjøpte meg ny og bedre bil så ser jeg ikke alt for tungt på det.

men nekter og bite i det sure eplet og la han pikken tru han kan få lov til og pisse på meg:) bare så det er sakt. når politiet er ferdig med han. har ikke engang jeg begynnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...