Gå til innhold

noen som har sett bilen min? NY INFO SIDE 1

bergeee
 Share

Anbefalte innlegg

det finnes MANGE kirker i muslimske land...ser ikke problemet her helt...

Det er helt korrekt at det finnes kristne menigheter (sogar også jødiske) i de fleste muslimske land, men dette betyr ikke at det er lett å være kristen i enkelte av landene. Egypt er et godt eksempel i denne sammenhengen. Der finnes det en koptisk kristen minoritet på ca. 8 millioner mennesker som i stor grad blir diskriminert pga. av deres tro. Det har iht. FN vært mange alvorlige overgrep fra egyptiske myndigheter mot kopterne selv om den egyptiske grunnloven garanterer religionsfrihet når det gjelder islam, kristendom og jødedom. Dette er dessverre en historie som også gjelder for enkelte andre muslimske land som f.eks Saudi-Arabia, Pakistan, Iran og Tyrkia.

Spesielt i Pakistan er det vanskelig å være kristen. De kristne lever ofte i dyp fattigdom og har i praksis ingen rettigheter. Det er iht. FN et faktum at de kristne i Pakistan blir forfulgt og trakassert på det groveste... kun pga. deres tro. Den kristne menigheten i Pakistan teller ca. 3 millioner mennesker.

På den annen side er det forbudt å bygge muslimske minareter i Sveits og her i Danmark ble det først for kort tid siden, etter bevisst trenering fra myndighetenes side, for første gang avsatt et større område til en muslimsk gravplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja. innvandrer debatten slutter aldri:) og altid moro og se at du ikke trenger og være medlem av vigrid for og treffe andre med samme meniger om det som en selv:) jeg er ikke rasist på noe måte. men syntes noen snart kan bevise for meg at jeg ikke trenger og bli det. for i mitt lange løp har aldri en ulendig gjort meg noe godt. men vodt derimot kan jeg ikke telle på fingerne mine engang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... ja innlegget mitt er teit og ikke relatert til noe eller saklig what so ever...er bare oppgitt og lei av innvandrer/religions debatten på forumet KONSTANT...skulle faen meg tro at dette var http://www.politikk.no....

Men er det egentlig så merkelig at folk ofte diskuterer innvandrere/innvandringen her inne?

Dagens innvandring preger hele samfunnet vi lever i og endrer også radikalt samfunnet vi lever i. Folk blir konfrontert med innvandrere/innvandringen på godt og vondt hver dag.

Vi bør derfor ikke ha berøringsangst når det gjelder dette temaet. Forskjellen er etter min mening om diskusjonen er rasistisk motivert eller ikke, men en diskusjon blir ikke automatisk rasistisk kun fordi ordene innvandrer eller innvandring blir nevnt.

Det er også verdt å merke seg at media generelt og spesielt avisene hver dag skriver mye om innvandrere/innvandringen. Dette er et fenomen som gjelder hele Europa og kanskje spesielt i Frankrike som har hatt innvandring i betydelig lengre tid enn oss. Jeg synes derfor ikke at det er merkelig at temaet ofte blir berørt her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muslimene er sterkere og kulere enn andre, derfor vi er "all over"....

Muslimer er akkurat som søppel, du ser det snart over alt.

Økonomiske flyktninger og innvandrere som ikke kan brødfø seg selv kan vi bare sende ut, de bidrar ikke med en dritt i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muslimene er sterkere og kulere enn andre, derfor vi er "all over"....

Muslimer er akkurat som søppel, du ser det snart over alt.

Økonomiske flyktninger og innvandrere som ikke kan brødfø seg selv kan vi bare sende ut, de bidrar ikke med en dritt i samfunnet.

Dette er en form for innlegg som noen helt bevisst skriver for å få stoppet enhver diskusjon. Det er bl.a dette jeg mener er problemet med berøringsangst. Hvis noen alltid bevisst ønsker å ødelegge debatten kommer vi aldri videre. Svært mange av de utfordringene vi idag står overfor når det gjelder innvandringen skyldes at folk feier problemstillingene under teppet, men i morgen er utfordringene bare enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristne er vel pedofile alle sammen?

Trodde det var mer vanlig i Pakistan at søsken og søskenbarn gikk til sengs med hverandre, kanskje derfor de har så skrudd syn på hva som er rett og galt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wicky124: Det er din mening. Har jeg skrevet noe som ikke er sånn nogenlunde korrekt frem til nå? Jeg forsøker faktisk bare å holde diskusjonen nogenlunde menneskelig og anstendig. Hva kan du bidra med i dine mer opplyste øyeblikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sa jeg sikta det bildet til deg...

Jeg er fullstendig klar over at jeg noen ganger kan virke som en altvitende bedreviter, men jeg ønsker faktisk bare å tilføre diskusjonene mer kunnskap og viten. Som du sikkert selv har irritert deg over er de aller fleste diskusjonene i media når det gjelder innvandringen temmelig avstumpet og relativt innholdsløse. Folk generaliserer, forenkler og marginaliserer hele tiden. Om ikke annet så ønsker jeg å bidra med mitt for å få diskusjonene til å være litt mer meningsfulle. Det er kanskje naivt, men det får så heller være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker og skuffer meg at jeg til nå har vært ganske alene om å uttrykke min avsky mot sånne uttalelser i denne tråden.

Det er fordi du er antakelig den eneste som ikke ser at dette var overdrevent språkbruk fra Fredrik 90. "Alle" forstår at ingen i sitt rette element ønsker et nytt holocaust. Men man blir forbannet da begeret er fullt, og du pirker jo egentlig bare (joda, relevansen ser jeg.. , men det er litt melodien med deg fra tidligere også - no offence! :) )

Det er derimot ett kvantesprang fra å mene det til å ønske hele kulturer utryddet.

Det pussige oppi alt dette er at det er vi, nordmenn, svensker og dansker som er utryddingstruet. Og vi er alt for siviliserte til å overleve, noe vi kan se med selvsyn på 30 siste årenes innvandringspolitikk. Hvis denne utviklingen pågår i 30-40 år til har nordmenn mye bedre overlevelsmuligheter i USA og Canada.. :|

Jeg bor også langt i "gokk", men har 500 asyllanter i kommunen, palestinsk tannlege og russisk lege. Dette går aldri bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...